שאלה: מאת נחמי: שלום וברכה. ביני לבין בעלי יש חוסר תקשורת חמור, והמצב חמור עד כדי כך שאני לא רוצה שהוא יתקרב אלי בשום פנים ואופן, וכמעט שעזבתי את הבית לגמרי. האם יש סיכוי שהמצב הזה ישתפר אי-פעם? תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר שופטים ג' אלול ה'תשע"ג
שלום רב אל נחמי תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. את צריכה לדעת שכדי לריב צריכים שניים וכו', ולכן אני לא יכול לשמוע רק את הצד שלך, כי גם לבעלך יש מן הסתם מה להגיד, על כל פנים איך שהוא את צריכה לדעת שכל זוג שמתחתנים עליהם לדעת שהם באים משני עולמות נפרדים, ועיקר השלום כשמתאחדים יחד, ובוודאי זה לוקח זמן עד שאחד מתרגל לשני, וכל זוג טרי צריכים לדעת את הכלל הזה, אשר איש ואשה צריכים להיות וותרנים אחד להשני, ולתת תשומת לב אחד להשני, וזה שלימות הבית, ועל ידי זה ממילא יש אהבה והבנה הדדית, אבל הרגע שרוצים אחד להשתלט על הזולת, דעו לכם שזה הס"מ שבא לשבור את הבית, הזוהר הקדוש קורא איש לבדו פלג גופא, חצי גוף, נמצא כשאדם מתחתן זה גוף שלם, כמו שכתוב (בראשית ב' כ"ד) "ודבק באשתו והיו לבשר אחד", היינו שניהם חצי חצי, וביחד הם שלם, מה שאין כן כשאחד רוצה להשתלט על הזולת, זה הס"מ, היינו שישים על ארבעים, אני יותר ממך וכו', והרגע שהבעל או האשה חושבים שאחד יותר מהשני עם עשר אחוז, וההוא פחות ממני עם עשר אחוז, זה כבר נקרא ס"מ שישים על ארבעים. ולכן כל מי שרוצה שלום בית אמיתי, צריך לדעת שהאיש והאשה הם גוף אחד, וכמו שאמר החכם מכל האדם (קהלת ד') "טובים השנים מן האחד אשר יש להם שכר טוב בעמלם: כי אם יפלו האחד יקים את חבירו ואילו האחד שיפול ואין שני להקימו: גם אם ישכבו שנים וחם להם ולאחד איך יחם", ולכן אם רוצים שלום בית אמיתי, זה צריך להיות משני הצדדים, הן מהבעל והן מהאשה, לוותר אחד לשני, ואז הם חצי חצי שותפים שלימים, ותמיד יחיו ביחד באהבה ובהבנה הדדית, ויצליחו בחיי נישואיהם. ולכן ראי להשלים עם בעלך, וכך אמרו חכמינו הקדושים (עוקצין פרק ג') לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום, שנאמר (תהלים כ"ט) "הוי"ה עוז לעמו יתן הוי"ה יברך את עמו בשלום"; ואמרו (שבת קט"ז.) לעשות שלום בין איש לאשתו אמרה תורה שמי שנכתב בקדושה ימחה על המים; הקדוש ברוך הוא מוותר על השם שלו עד כדי כך שאמר שימחה שמו על המים, העיקר לעשות שלום בין איש לאשתו, ולכן תעשי כל מה שביכולתך להשלים עם בעלך, ואם צריכים לערב גוף שלישי תראו לקחת איש ירא שמים שעושה את זה לשם שמים בלי שום שכר כלל, והקדוש ברוך הוא ששמו שלום ישים שלום ביניכם.
|