שאלה: מאת נתנאל: ילמדנו רבינו: לפעמים באים לצדיק ושואלים אותו שאלה חשובה, אך לא מבינים את תשובתו. כיצד צריכים לנהוג במקרה כזה? תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר כי תצא ז' אלול ה'תשע"ג
שלום וברכה אל נתנאל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. קודם כל אם לא מבינים וכו', צריכים לשאול ולומר לא הבנתי וכו', ואם הצדיק לא עונה יותר וכו', אזי מתפללים הרבה להקדוש ברוך הוא שאזכה לדעת מה הייתה כוונת הצדיק, כי בוודאי הצדיק האמיתי כשהוא אומר משהו – הוא יודע בדיוק מה שאומר, וכלל זה תיקח בידך: שהדיבור הראשון של הצדיק זו כוונת הצדיק, ואם שואלים אותו פעם שניה והוא עונה, זה כבר לא הצדיק, זה רק מה שהאדם רצה לשמוע, וזה ברור. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן מ"ב) על ידי אמונת חכמים שמאמין שכל דבריהם ומעשיהם אינו פשוט ויש בהם רזין דרזין, על ידי זה מלביש את השכינה בלבושין נהורין וכו' וכו', וכן אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קפ"ו) מה שמספרין מופתים מהצדיקים שבמדינות קיר"ה (דוין), הוא מחמת שאנשיהם הם אנשים כשרים ומאמינים בהצדיקים, כי על ידי אמונה שהם מאמינים בדברי הצדיק, על ידי זה נתגלין מופתים, כי באמת הצדיק בודאי מלא מופתים, וכשהוא מאמין בהצדיק ונותן עיניו ולבו על דברי הצדיק, על כל דיבור ודיבור, כי מאמין שכל דבריו אמת וצדק, ובכונה מכוונת, אזי אחר כך כשבא לביתו, כל מה שיארע אותו, הוא מסתכל היטב על כל דבר שיארע לו, ומבין למפרע בדברי הצדיק שדיבר עמו בהיותו אצלו, שזה היתה כוונת הצדיק שרמז לו בתוך דברים שדיבר עמו, וכן כל דבר ודבר שיזדמן לו, הוא מוצא הכל בדברי הצדיק למפרע, שרמז לו שיהיה כן, נמצא שנעשה ונתגלה המופתים על ידי זה.
אשרי מי שזוכה להיות מקורב אל צדיק אמת הדבוק בו יתברך, שאינו מסיח דעת ממנו יתברך כרגע. ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ח') שצריכים לחפש ולבקש הרבה מאד אחר צדיק כזה שהוא דבוק לגמרי בו יתברך, ולא יכולים להטעות אותו וכו', כי צדיק אמיתי שדבוק בו יתברך אין בו שום השגה כלל, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קט"ז) שמבחוץ הוא נדמה ככל אחד, אבל בפנימיות הוא ענין אחר לגמרי, כי הוא בטל ומבוטל לאין סוף ברוך הוא, ואת הצדיק הזה לא יכולים להטעות וכו', ואף שמשחק עם כל אחד את המשחק שלו, אבל לבסוף נגמר כמו שהוא רצה וכו'.
ודבר זה ראינו אצל רביז"ל, שכל אחד משך אותו לכיון אחר וכו', וכל אחד חשב שהוא הצליח להטות את דעת רביז"ל לדעתו וכו', ולבסוף נגמר כפי דעתו של רביז"ל, אשרי מי שמחזק את עצמו באמונת חכמים, ואז טוב לו כל הימים.
|