שאלה: מאת ליעד: לכבוד הצדיק הקדוש. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר נח כ"ה תשרי ה'תשע"ד
שלום וברכה אל ליעד נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אני מוכרח להגיד לך שפשוט אין לך שם, ולכן תוסיף שם תנכ"י על שמך, או תוסיף שם של איזה צדיק, כי באמת צריכים לשמור מאד איזה שם נותנים לילדים, כי כפי השם כך נמשכים נשמת ומזל הילדים, לכן מה טוב ומה נעים לתת שם אחר צדיק או אחר אחד משמות האבות והאמהות הקדושים, או הנביאים והנביאות וכו', שם תנכ"י, כמובא מהצדיק הקדוש הרבי רבי אלימלך מליזענסק זי"ע (נועם אלימלך – במדבר) שהשם יתברך ברוך הוא גזר בבריאת העולם שיהא כך וכך שמות ראובן וכך וכך שמות שמעון, ועתה כשנתגלגל איזה אדם בעולם ונותנין לו שם בשם צדיק אחד שהיה כבר בעולם זה גורם לאיש הלזה שיהיה גם כן צדיק מחמת שנתעורר האור של הצדיק שהוא בעולם העליון. אשריך ואשרי חלקך שאתה זוכה לחזור בתשובה שלימה, וזכית להיות כבר אצל ציון רביז"ל אשר אין למעלה מזה, כי ידועה ההבטחה שהבטיח לנו רביז"ל על אדם שזוכה להיות בציונו הקדוש, ולכן ראוי לך לשמוח מאד מאד בזה, כי עוד לא היה צדיק בעולם שהבטיח הבטחה כזו עם שני עדים צדיקים קדושים, ולכן תשמח מאד מאד שזכית להיות אצל ציון רביז"ל, וכן תשתדל להיות כל שנה בראש השנה באומן אצל רביז"ל. ידוע שרביז"ל הקפיד מאד מאד שהדבר הראשון שצריכים הוא להתחתן, וכמה פעמים באו אליו רווקים, ואמר הדבר הראשון תלך להתחתן, וכן כתב מוהרנ"ת ז"ל (ליקוטי הלכות יום הכיפורים הלכה א' אות א') מי שאינו נשוי הוא פגום בברית, ומצינו בדברי חכמינו הקדושים (קידושין כ"ט:) משתבח ליה רב חסדא לרב הונא בדרב המנונא דאדם גדול הוא. אמר ליה: כשיבוא לידך הביאהו לידי. כי אתא, חזייה דלא פריס סודרא, אמר ליה: מאי טעמא לא פריסת סודרא? אמר ליה: דלא נסיבנא. אהדרינהו לאפיה מיניה, אמר ליה, חזי דלא חזית להו לאפי עד דנסבת. רב הונא לטעמיה, דאמר: בן עשרים שנה ולא נשא אשה כל ימיו בעבירה. בעבירה סלקא דעתך? אלא אימא כל ימיו בהרהור עבירה. אמר רבא וכן תנא דבי רבי ישמעאל: עד כ' שנה יושב הקדוש ברוך הוא ומצפה לאדם מתי ישא אשה, כיון שהגיע כ' ולא נשא אומר תיפח עצמותיו.
ולכן שלא יבלבל לך את הדעת שום בן אדם בעולם וכו', הדבר הראשון אדם צריך להתחתן מה שיותר מוקדם, כדי שלא יפגום בברית, כי כל יום ויום שאדם רווק בפרט בגיל כזה הוא פוגם בברית, שזה מטמטם את הלב והדעת והשכל לגמרי, וזה עיקר שלימות התשובה כשזוכה להתחתן לשם שמים ואינו בררן.
בענין תפלה בציבור וכו', אתה צריך לדעת כי כך אמרו חכמינו הקדושים (ברכות ח.) מאי דכתיב (תהלים ס"ט) "ואני תפלתי לך הוי"ה עת רצון"? אימתי עת רצון – בשעה שהציבור מתפללין; ולכן תעשה לעצמך הרגל לבוא לבית הכנסת שלוש פעמים ביום ואז טוב לך כל הימים, ולמען טובתך הנצחית, אני מאד מאד מבקש אותך שתעשה כל מיני מאמצים שבעולם להתפלל את השלוש תפלות שחרית, מנחה וערבית במנין דייקא, כי בפירוש גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ח') שמחנה ישראל הוא שלוש פרסאות, היינו שלוש תפלות, היינו כל זמן שאדם נזהר בהשלוש תפלות, הוא ישאר יהודי מאמין בהקדוש ברוך הוא, ותיכף ומיד כשיתחיל להתרשל אפילו מתפלה אחת, הוא כבר יוצא ממחנה ישראל, ולכן תעשה כל מה שביכולתך להתפלל את השלוש תפלות במנין דייקא, ולפני כל תפלה תכניס פרוטה לצדקה בקופת הצדקה, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (בבא בתרא י.) רבי אלעזר יהיב פרוטה לעני והדר מצלי, אמר דכתיב (תהלים י"ז ט"ו) "אני בצדק אחזה פניך", אשרי המקיים את זה בתמימות ובפשיטות גמורה, ואז טוב לו כל הימים.
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|