שאלה: מאת נתנאל: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ב' לסדר חיי שרה י"ז חשוון ה'תשע"ד שלום רב אל נתנאל נ"י בעניין מקווה, דע לך שזה לא כל כך פשוט, כי בשעה שאדם טובל את עצמו פה למטה, באותו רגע נשמתו נטבלת למעלה במקווה העליונה, ומוהרנ"ת ז"ל הבטיח שכל מי שיהיה חזק לטבול בכל יום במקווה, אזי יש לו תקווה לתקן את הכל, כי מקווה מושיע את האדם. רביז"ל אמר (לקוטי מוהר"ן חלק ב סימן קכג) מקווה אינו מזקת כלל, והרופא שאומר שמקווה מזקת, הוא אינו רופא, אדרבה, טבילת מקווה טובה מאוד לבריאות הגוף, כי יש נקבים קטנים הרבה בגופו של האדם, נקבי הזיעה שדרך שם יוצאת הזיעה מן האדם, והם צריכין להיפתח, כי אם נסתמים נקבי הזיעה יוכל להיחלש וליפול לחולשה חס ושלום. ועל ידי טבילה במים נפתחין נקבי הזיעה, וזה טוב מאוד לבריאות הגוף. בעניין טבילת המקווה לגברים זה לא רק מידת חסידות, אלא מתקנת עזרא, ואף שבטלו וכו' עם כל זאת מובא בספר "מאור ושמש" (אמור) שהבעש"ט הקדוש זי"ע והרבי רבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע חידשו את טבילת המקווה, שזה ממשיך טהרה יתרה לאדם, ולכן אשרי האדם שטובל בכל יום במקווה כשרה שזה מוסיף קדושה על קדושה וזוכה לטהרת המחשבה. בעניין להתקלח אחרי הטבילה וכו' עדיף לכתחילה להתקלח לפני הטבילה. רביז"ל אמר (ספר המדות אות המתקת דין סימן נד) על ידי ישיבה במקווה תחת המים עד שלא יוכל להחזיק בעצמו הרוח והנשימה נמתק הדין. ויכולים להתפלל אז במחשבה אליו יתברך, שזה דבר גדול מאוד. עיקר הכוונה שצריכים לכוון בעת שטובלים במקווה זה שאני מוריד מעצמי את הלכלוך והזוהמה והקליפות שנדבקו בי על ידי עוונותיי המרובים, כי כשבר ישראל חוטא הוא בורא קליפות ומשחיתים שהם נוקמים בו, כי על ידי שהאדם חוטא בפרט בפגם הברית הוצאת זרע לבטלה הוא בורא רוחות רעות שנוקמות בו, ועל ידי שטובל בתוך המים נתבטל ממנו כל הרוחות הרעות, כי רוח ומים הם שני הפכים, רוח לא יכולה להיכנס בתוך המים, ולכן מי שתקפו אותו רוחות רעות עליו לטבול במקווה, ויפטר מהם. רביז"ל אמר (ספר המדות אות המתקת דין סימן כב) על ידי טבילת מקווה נתבטל הצרות וישועה באה, ולכן אל תהיה בטלן תראה להיות מאוד חזק בטבילת מקווה, ותזכה לכל הישועות.
|