שאלה: מאת גיא: לכבוד קדושת מוהרא"ש שליט"א. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר ויצא ב' דראש חודש כסליו ה'תשע"ד
שלום וברכה אל גיא נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת שהשלימות בזה העולם שאדם צריך להגיע אליה היא שמחה – לשמוח כל כך בו יתברך עד שיזכה להרגיש את אמתת מציאותו יתברך איך שהוא מחייה ומהווה ומקיים את כל הבריאה כולה, כי על ידי תוקף השמחה נפתח לו המח וזוכה לישוב הדעת כזה שאין לתאר ואין לשער כלל, וגם הנביאים לפני שזכו לנבואה שזה עצם הדביקות באין סוף ברוך הוא, לא זכו לזה אלא על ידי שיר וניגון, כמו שכתוב (שמואל א' י' ה') "ופגעת חבל נביאים יורדים מהבמה ולפניהם נבל ותוף וחליל וכינור והמה מתנבאים", כי אי אפשר להגיע לשלימות הדביקות ביטול אל האין סוף ברוך הוא, אלא על ידי תוקף השמחה. ולכן תמשיך עם התחביב שנתן לך הקדוש ברוך הוא, שתוכל לנגן ולכתוב שירים, אשריך ואשרי חלקך, תמשיך בזה ואל תתבייש משום בריה שבעולם, כי מעלת האדם השמח ומשמח את אחרים, אי אפשר להסביר כלל, כי השמחה מדבקת את האדם באין סוף ברוך הוא. בענין סופרות וכו', זכור מה שאמרו חכמינו הקדושים (עירובין י"ג.) שסיפר רבי מאיר כשבאתי אצל רבי ישמעאל אמר לי: בני מה מלאכתך? אמרתי לו: לבלר אני. אמר לי: בני הוי זהיר במלאכתך שמלאכתך מלאכת שמים היא, שמא אתה מחסר אות אחת או מייתר אות אחת נמצאת מחריב את כל העולם כולו; ולכן אתה צריך לדעת שאומנות הסופרות זו מלאכה קדושה מאד מאד, ותקבל על עצמך אף פעם לא לכתוב לא תפלין לא מזוזות ולא ספר תורה, בלי שתלך קודם למקוה, כי סופרות זו אומנות קדושה מאד מאד. נא ונא ראה להקפיד ללמוד בכל יום מקרא, משנה, גמרא ומדרש, אשר הד' לימודים האלו הם כנגד הד' עולמות – אצילות, בריאה, יצירה ועשיה, ואמרו חכמינו הקדושים (בראשית רבה פרשה ס"ו סימן ג') שהברכה שבירך יצחק את יעקב בנו "ויתן לך האלקים מטל השמים ומשמני הארץ ורוב דגן ותירוש", זה סובב על הד' לימודים האלו: "מטל השמים" – זו מקרא, "ומשמני הארץ" – זו משנה, "דגן" – זו תלמוד, "תירוש" – זה אגדה; הרי שלך לפניך, שיצחק בירך את בנו יעקב שילמד בכל יום את הד' לימודים האלו, אשרי מי שאינו מטעה את עצמו בזה העולם כלל, אלא לא מחסיר יום אחד מללמוד את הד' לימודים האלו, ואז טוב לו לנצח, כי רק זה מה שישאר ממנו.
|