שאלה: מאת ירון: שלום לצדיק האמיתי. אני אוהב אותך ותודה רבה לך על הכל. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר וישלח ח' כסליו ה'תשע"ד
שלום וברכה אל ירון נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. צר לי להודיע לך שכל הגישה שלך לאשתך היא טעות גדולה מאד. מצד אחד אתה אומר שאתה אוהב אותה, ומצד שני אתה כותב שיש ביניכם חילוקי דעות קשים בתפיסת העולם, מה אתה רוצה, שאשתך תהיה נשיאת העולם? אשרי האדם שיש לו אשה תמימה, ולא מחפשת גדולות, היא עוזרת ומכבדת את בעלה, עושה את כל צורכי הבית, וזאת האשה הכי טובה וכשרה, ועם אשה כזו יכולים לחיות את כל החיים בחיי אושר, מה שאין כן מי שמחפש אשה הכי חכמה וכו', אז הבעל יתגלה לשוטה גדול בעיניה, כי היא תמיד תרגיש שהיא יותר ממנו וכו' וכו', ואז יתחילו המריבות בבית והאי הבנות, והבית יתהפך לגיהנום, ולכן אני לא יודע למה אתה צריך לאכול את עצמך, ולמה אתה צריך להצטער כל כך בדברי הבל והבלים 'שאין לה ראש פתוח', אולי לך אין ראש פתוח? כלל זה אתה צריך לדעת – אשר איש ואשה צריכים להיות וותרנים אחד להשני, ולתת תשומת לב אחד לשני, וזו שלימות הבית, ועל ידי זה ממילא יש אהבה והבנה הדדית, אבל הרגע שאחד רוצה להשתלט על הזולת, דעו לכם שזה הס"מ שבא לשבור את הבית. הזוהר הקדוש קורא איש לבדו פלג גופא – חצי גוף, נמצא כשאדם מתחתן זה גוף שלם, כמו שכתוב (בראשית ב' כ"ד) "ודבק באשתו והיו לבשר אחד", היינו שניהם חצי חצי, וביחד הם שלם, מה שאין כן כשאחד רוצה להשתלט על הזולת, זה הס"מ, היינו שישים על ארבעים, אני יותר ממך וכו', והרגע שהבעל או האשה חושבים שאחד יותר מהשני עם עשרה אחוזים, וההוא פחות ממני עם עשרה אחוזים, זה כבר נקרא ס"מ – שישים על ארבעים, ולכן כל מי שרוצה שלום בית אמיתי, צריך לדעת שהאיש והאשה הם גוף אחד, וכמו שאמר החכם מכל האדם (קהלת ד') "טובים השנים מן האחד אשר יש להם שכר טוב בעמלם: כי אם יפלו האחד יקים את חבירו ואילו האחד שיפול ואין שני להקימו: גם אם ישכבו שנים וחם להם ולאחד איך יחם", ולכן אם רוצים שלום בית אמיתי, זה צריך להיות משני הצדדים – הן מהבעל והן מהאשה, לוותר אחד לשני, ואז הם חצי חצי שותפים שלימים, ותמיד יחיו ביחד באהבה ובהבנה הדדית, ויצליחו בחיי נישואיהם. אני מאד מקווה להקדוש ברוך הוא שתכניס את הדיבורים האלו טוב טוב בלבך, ואז טוב לך כל הימים, ותהיה הכי מאושר בחייך, ותקיים מה שאמר החכם מכל אדם (קהלת ט' ט') "ראה חיים עם אשה אשר אהבת כל ימי חיי הבלך אשר נתן לך תחת השמש כל ימי הבלך כי הוא חלקך בחיים ובעמלך אשר אתה עמל תחת השמש".
|