מאת שמואל: שלום וברכה לכבוד הצדיק. אני אוהב אותך יותר מהכל, אהבה שאי אפשר להסביר, אתה החיים שלי!
אני רואה שהצדיק אומר הרבה פעמים שנשמות ישראל לקוחות מעולם האצילות, אם כן מדוע התפאר רבנו כל-כך בזה שלקח את נשמות ילדיו מעולם האצילות?
תשובה:
בעזה"י יום א' לסדר ויגש כ"ח כסליו ד' דחנוכה ה'תשע"ד
שלום וברכה אל שמואל נ"י
לנכון קבלתי את מכתבך.
חכמינו הקדושים אמרו (בראשית רבה פרשה א' סימן ד') ישראל עלו במחשבה תחילה, כי נשמות ישראל באות מעולם האצילות, עם כל זאת, גם בעולם האצילות יש אין סוף מדריגות, ולכן אין שום קושיא כלל וכו'.
העיקר צריכים לכבד ולייקר ולשבח את כל בר ישראל, כי כל אחד מנשמות ישראל הוא חלק אלקי ממעל ממש, ולכן בזה שמכבד את בר ישראל, בזה הוא מכבד כביכול את הקדוש ברוך הוא, ואמרו חכמינו הקדושים (ויקרא רבה פרשה ב' סימן ה') משל לאחד שהיה יושב ועושה עטרה למלך, ועבר אחד עליו, אמר לו: מה אתה עושה? אמר לו אני עושה עטרה למלך. אמר לו: כל שאתה יכול לקבוע בה אבנים טובות ומרגליות – קבע, זמרגדין – קבע, מרגליות – קבע, למה?שעתיד לינתן בראשו של מלך. כך אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה: כל מה שאתה יכול לשבח את ישראל – שבח, לגדלן ולפארן – פאר, למה? שאני עתיד להתפאר בהם, שנאמר (ישעיה מ"ט) "ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר".
ואם רואים שאחד עומד ומקטרג תמיד על יהודים יראים ושלמים המקיימים את מצוותיו יתברך, ומוסרים את נפשם עבורו יתברך וכו', צריכים לדעת ששורשו של המדבר אינו מזרע ישראל כלל, אלא מסטרא דערב רב שהם המקטרגים תמיד על נשמות ישראל המקיימים את מצוותיו יתברך, כי הערב רב הם לא יכולים לסבול את נשמות הצדיקים, ועם ישראל הם עם זרע קודש, כמו שכתוב (ישעיה ס' כ"א) "ועמך כולם צדיקים", ולכן תמיד הרע מתגרה בטוב, הרשעים מתגרים בצדיקים וכו'.
הקדוש ברוך הוא יעזור שתמיד נמצא זכות בכל בר ישראל, ונשמע ונתבשר בשורות משמחות.