שאלה: מאת רועי: שלום לכבוד הצדיק מיבנאל. השם יברך אותך בכל הברכות הכתובות בתורה. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר שמות ט"ו טבת ה'תשע"ד
שלום וברכה אל רועי נרו יאיר לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת שבזה שבר ישראל שש ושמח עם נקודת יהדותו, על ידי זה הוא נכלל לגמרי באין סוף ברוך הוא, כי אצלו יתברך שרויה רק השמחה, כי עוז וחדוה במקומו, וככל שיהודי שש ושמח על ידי זה הוא נכלל ביותר בשורש הקדושה ונשפע עליו אור מלמעלה ונתכפרים כל עוונותיו.
כי באמת, אם אדם מתבונן היטב הדק, הדק היטב, יבוא לידי הכרה אשר כל הבריאה כולה היא לבוש לגבי האין סוף ברוך הוא, והכל מושגח בהשגחה פרטית, ודבר גדול ודבר קטן לא נעשה מעצמו אלא בהשגחתו יתברך הפרטי פרטית, וככל שהוא נכנס בזה, כמו כן מאיר עליו אור ההשגחה יותר ויותר, כי כל דבר שבטל אליו יתברך, אזי משרה את שכינת עוזו יתברך עליו, עד שגדולי מובחרי הצדיקים זוכים להיות נכללים לגמרי בו יתברך, ולכן השגחתו הפרטית נמשכת עליהם ביותר עד שלא צריכים כבר שום דבר, רק לעסוק בתורה ובתפילה, ולפרנסה דואג להם הקדוש ברוך הוא בעצמו, כדוגמת דור המדבר שהעלם משה רבינו למדרגה כזו עד שהוריד להם מן שבא להם עד פתח ביתם. ואל דבר זה כל אחד יכול לזכות על ידי רביז"ל, שהוא בן השמחה, הנכלל במקור השמחה, ועוסק לקרבנו אל כלליות השמחה.
ולכן, לא בחינם שרביז"ל הקפיד ביותר על נקודת השמחה, ובפירוש גילה לנו (לקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד, וזה לא שרביז"ל נותן עצה להיות בשמחה, כי השמחה של יהודי מגלה את פנימיות נשמתו שהיא חלק אלוק ממעל, ולכן ככל שיהודי יותר שמח – מגלה ביותר את ערך נשמתו שהיא חבוקה ודבוקה בו יתברך.
ולכן, לא בחינם שהס"מ עובד על כל בר ישראל לשבור אותו לגמרי ולהראות לו שאין לו כבר תקווה לתקן את גודל הפגמים שפגם, ומכניס בו ייאוש ודכאון פנימי. ועל זה שלח לנו הקדוש ברוך הוא בדור הזה את רביז"ל, שהוא מנפח חיות חדשה בעם ישראל ומקרב את כולם אליו יתברך על ידי שמחדיר בהם שמחה עצומה, ומגלה להם את פנימיות נשמתם.
אשרי מי שמקורב אל רביז"ל ומציית אותו בעניין השמחה, שאז עולמו יורש עוד בזה העולם.
|