שאלה: מאת משה: שלום לכבוד הרב. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר בא כ"ז טבת ה'תשע"ד
שלום וברכה אל משה נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל פירש את הפסוק (יחזקאל ל"ג) "אחד היה אברהם" – שאברהם עבד השם רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם, ולא הסתכל כלל על בני העולם, שסרים מאחרי השם ומונעים אותו, ולא על אביו ועל אמו ושאר המונעים, רק כאילו הוא אחד בעולם. וכן כל הרוצה להכנס בעבודת השם, אי אפשר לו להיכנס כי אם על ידי בחינה זו – שיחשוב שאין בעולם כי אם הוא לבדו יחידי בעולם, ולא יסתכל על שום אדם המונעו, כגון אביו ואמו או חותנו ואשתו ובניו וכיוצא, או המניעות שיש משאר בני העולם, המלעיגים ומסיתים ומונעים מעבודתו יתברך. וצריך שלא יחוש ויסתכל עליהם כלל, רק יהיה בבחינת: "אחד היה אברהם" כאילו הוא יחיד בעולם; וכתב על זה מוהרנ"ת ז"ל (לקוטי הלכות פסח הלכה ט') שזה יסוד גדול בעבודת השם יתברך, שאדם לא יבלבל את עצמו משום בריה שבעולם, אם הוא מקבל על עצמו איזה הנהגה טובה או איזה עבודה בעבודת השם יתברך, אל ישים לב אל אף אחד, רק להסתכל על עצמו, ולא יבלבל את עצמו משום בריה שבעולם. ולכן עליך להכניס את זה טוב טוב בלבך שאסור לך להתפעל משום בריה שבעולם, יהיה איך שיהיה ויהיה מה שיהיה וכו'. מובא באחרונים שזה דבר גדול מאד כשיוצאים מבית הכנסת הולכים אחורנית עם הפנים כלפי ארון הקודש ומשתחווים, וכן כתב רבי חיים ויטאל ז"ל שראה אצל רבו האריז"ל בכל פעם שנכנס לבית הכנסת, היה משתחווה מול ארון הקודש, והיה רועד מאד, ולכן זה מנהג טוב ואסור להתבלבל משום בריה שבעולם. וכן בענין המחאת כף בעת התפלה, רביז"ל גילה נוראות נפלאות על זה (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימנים מ"ד מ"ה מ"ו) שעל ידי זה ממשיכים קדושת ארץ ישראל במקומו ונמתקים כל הדינים, ומבטל ממנו את כל המחלוקת, והמחשבות זרות שנדבקות בו, ועוד סודות גדולים על ענין המחאת כף בעת התפלה. ולכן אתה לא צריך להתפעל משום בריה שבעולם, ומכל שכן לא להכנס בויכוחים עם אף אחד, אתה צריך להסתכל רק על עצמך, ותלך איך שיאיר לך.
הקדוש ברוך הוא יעזור שתבשר לי תמיד בשורות משמחות, ותשואת חן על תפלתך לרפואתי.
|