שאלה: מאת אלעזר: לכבוד הצדיק שליט"א. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר בא כ"ז טבת ה'תשע"ד
שלום וברכה אל אלעזר נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת שפגם הברית הוצאת זרע לבטלה עוקר את האדם לגמרי, ומאבד ולוקח ממנו את כל השכל, עד שהוא נעשה משוגע ממש, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ו) שפגם הברית עושה את האדם משוגע לגמרי, ורוב המשוגעים נעשים רק על ידי פגם הברית, שהמח שלו מתייבש וכו', וכל הצרות שהאדם סובל זה רק מחמת חטאות נעורים שמוציא זרע לבטלה, שזה מה שהורס אותו לגמרי, מלבד חומר האיסור שיש בזה, עוד זאת, הוא נעשה משוגע ממש, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן א') היצר הרע עושה את האדם משוגע ממש, ואי אפשר להכניעו אלא על ידי מקל, שהיא צורת ו', ואמרו על זה אנשי שלומינו שזה סובב על ו' סדרי משנה, היינו על ידי לימוד משניות מטהר את עצמו מכל מיני חלודה. ולכן כל מי שנפגם בפגם הברית הוצאת זרע לבטלה, עליו להרגיל את עצמו ללמוד הרבה משניות, שזה מזכך את נשמתו מכל מיני חלודה, ואמרו חכמינו הקדושים (סנהדרין מ"ב.) במי אתה מוצא מלחמתה של תורה? במי שיש בידו חבילות של משנה. ומובא (מדרש תלפיות) שאשר בן יעקב יושב על פתחו של גיהנום, ומי שהירבה ללמוד משניות אינו מניחו להכנס שם, ולכן אשרי מי שיגרוס בכל יום כמה וכמה פרקים משניות, שהוא הצלחה נצחית, כי משנ"ה אותיות נשמ"ה, ומשנ"ה עולה כמספר פרנס"ה, שכל המתמיד במשניות, נמשכת עליו פרנסה בשפע. ולכן מאחר שבוער בך יצרך לעוון החמור הזה של הוצאת זרע לבטלה, ועדיין אתה נכשל בזה, אף שהתחתנת, עליך להתמיד בלימוד משניות בעקשנות גדולה מאד, כי אין עוד דבר שעוקר את הרע מהאדם כמו לימוד משניות, וזכור תזכור אשר על ידי לימוד משניות יכולים לזכות להיות יותר גדול ממלאך, כמובא בזוהר (כי תצא רע"ז:) מארי משנה דאינון מלאכי השרת ממש, ובגין דא אוקמוה מארי מתניתין על בר נש אי יהא כמלאך השם צבאות – תורה יבקשו מפיהו, ואי לאו – לא יבקשו תורה מפיהו; היינו אלו שלומדים משניות, הם נעשים צדיקים כעין מלאכי השרת, המשרתים כביכול אותו יתברך, והם זוכים אחר כך לפרנס את אחרים עם התורה, היינו שיכולים ללמד אחר כך גם את אחרים.
והעולה על הכל – אתה צריך לעבוד על נקודת השמחה, כי בפירוש גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קס"ט) שמי שתמיד בשמחה על ידי זה הקדוש ברוך הוא בעצמו שומר אותו שלא יבוא לפגם הברית, כי הקליפה המחטיאה את האדם בהוצאת זרע לבטלה, נקראת לילי"ת על שם יללה, שמכניסה בו דכאון ועצבות ומרירות, ואין עוד חטא שכל כך מגונה כמו מוציא זרע לבטלה, שבפירוש אמרו חכמינו הקדושים (נדה י"ג.) אמר רבי יוחנן: כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה; ואמרו (שם) רבי יצחק ורבי אמי אמרי: כאילו שופך דמים, שנאמר (ישעיה נ"ז ה') "הנחמים באלים תחת כל עץ רענן שוחטי הילדים בנחלים תחת סעיפי הסלעים", אל תקרי שוחטי אלא סוחטי; כי מכל טיפה וטיפה יכול להוולד ולד, וכשסוחט את זרעו לבטלה הוא שוחט את ילדיו, והעוון הזה מטמטם את המח והדעת, ומכניס את האדם בחלישות הדעת וביאוש גדול כאילו הקדוש ברוך הוא שונא אותו, ולא צריך אותו וכו' וכו'.
ובאמת, למה כל כך חמור החטא הזה? כי מכל טיפת זרע יכול להוולד ולד, וכשאדם מוציא את זרעו לבטלה, על ידי זה הוא הורג את הולד וכו', ואם אחד הורג בן אדם – הרי הוא רוצח, ואם הורג שני בני אדם – הוא רוצח שברוצחים וכו', וכן ככל שאדם הורג יותר אנשים – הוא ארכי רוצח, ומכל שכן כשאדם הורג את בנו או את בתו – זה רוצח משוגע וכו'. והנה מובא בספרים שאם יסתכלו בטיפת זרע, יראו שמתנועע ולד שלם, ראש, גופה, ידיים ורגליים וכו', ולכן כשאדם מוציא זרע לבטלה, הרי הוא הורג ולד, ומכל שכן כשמוציא זרעו לבטלה כמה וכמה פעמים, הרי הוא רוצח וכו', ולכן החמירו על זה חכמינו הקדושים יותר מהכל, מלבד שהחטא הזה מכניס באדם שיהיה תמיד ממורמר ומדוכא. ולכן שלח לנו הקדוש ברוך הוא את רביז"ל לדור הזה, כדי להציל את כל אלו הנשמות הנפולות והפגומות, ולהוציא אותן מהשאול תחתית ומתחתיו, ולכן עצתך להתקרב אל רביז"ל על ידי לימוד ספריו הקדושים, שאין למעלה מזה, כי רביז"ל מכניס באדם תקווה לחיות וכו', ונותן עצות איך לצאת מזה, והיה טוב מאד שתעשה לעצמך שיעור בספר הנפלא 'קדושת ישראל' המדבר מהחטא הזה, ועצות איך לצאת מזה, וכן בספר 'אוצר הקדושה' שגם כן מלא עצות איך לצאת מהחטא המגונה הזה, כי מי שנפל בחטא הזה, קשה לו מאד מאד לצאת מזה, כי זה מטמטם לו את כל השכל והדעת, עד שנעשה אומלל לגמרי, ולכן תעשה כל מה שביכולתך לקבל על עצמך קבלה חזקה שזהו זה, אתה לא חוטא יותר בחטא המגונה הזה שבזה אתה הורס את הבריאות שלך וכו' וכו', כי מובא (שולחן ערוך אבן העזר סימן כ"ג) אסור להוציא שכבת זרע לבטלה, ועוון זה חמור מכל עבירות שבתורה וכו'. אלו שמנאפים ביד ומוציאים שכבת זרע, לא די להם שאיסור גדול הוא, אלא שהעושה זה בנדוי הוא יושב, ועליהם נאמר (ישעיה א' ט"ו) "ידיכם דמים מלאו", וכאילו הרג הנפש. ולכן אתה צריך לקחת את עצמך בידיך, ולהפסיק עם הזבל והזוהמא הזו שהורסת לך את החיים שלך, כי אתה הורס גם את הבריאות הגשמית שלך, כמובא (שולחן ערוך אורח חיים סימן ר"מ סעיף י"ד) שכבת הזרע הוא כח הגוף ומאור העינים, וכל זמן שתצא ביותר, הגוף כלה וחייו אובדים. וכל השטוף בבעילה, זקנה קופצת עליו, וכחו תשש, ועיניו כהות, וריח רע נודף מפיו, ושער ראשו וגבות עיניו וריסי עיניו נושרים, ושער זקנו ושחיו ושער רגליו רבה, ושיניו נושרות, והרבה כאבים חוץ מאלו באים עליו. אמרו חכמי הרופאים אחד מאלף מת משאר חלאים והאלף מרוב תשמיש, לפיכך צריך אדם ליזהר; הרי שלך לפניך מה זה גורם גם בגשמיות, ולכן תיקח את עצמך בידיך ותעבוד על נקודת השמחה, ואז תראה איך שהכל ישתנה לטובה.
|