שאלה: מאת משולם: לכבוד האדמו"ר שליט"א. תודה רבה על התשובות המפליאות האלו, לא נראה כבושם הזה! תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר תרומה כ"ה שבט ה'תשע"ד
שלום וברכה אל משולם נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת כי השמות של הד' עולמות הם לא הולכים כפי המספרים, אלא כפי היחודים שמתייחדים בכל עולם ועולם וכו', ולכן בעולם האצילות שהוא גילוי אמתת מציאותו יתברך בלי שום לבושים, שם מאיר שם ע"ב שהוא שם החסד, ובעולם הבריאה ששם מתחילה ההתלבשות של העולמות, שם מאיר שם ס"ג שמשם מתחיל הבחירה, ולכן יכול להיכנס באדם איזו מחשבה זרה של גסות וכו', ג"ס זה ההיפך ס"ג, ובעולם היצירה שם מאיר שם מ"ה, כי שם כבר יותר ויותר מלובש אורו יתברך בלבושים, ויכולות להיכנס באדם מחשבות של מציאות בפני עצמו, ולכן שם מאיר שם מ"ה, מ"ה חיינו, מ"ה כוחנו, לבטל את עצמו אליו יתברך. ובעולם העשיה שם מאיר שם ב"ן, כי שם כבר מלא קליפות והעלמות והסתרות, ואדם יכול להטעות את עצמו לגמרי, ולחשוב שהוא ישות בעולם, ולכן שם צריכים לבטל את השכל לגמרי, ולדעת שהוא בהמ"ה ממש, שעולה מספר ב"ן, וכמו שאמר הבעל שם טוב הקדוש זי"ע: אחר כל ההשגות שזיכני הקדוש ברוך הוא להשיג וכו' וכו', אני מסלק את שכלי לגמרי, ועובד את הקדוש ברוך הוא כמו בער וכו. ומצינו שגם דוד המלך קורא את עצמו בער, כמו שכתוב (תהילים ע"ג כ"ב) "ואני בער ולא אדע בהמות הייתי עמך", ואמרו חכמינו הקדושים (חולין ה:) אלו בני אדם שהן ערומין בדעת ומשימין עצמן כבהמה. וכן שלמה המלך החכם מכל אדם קורא את עצמו בער, כמו שכתוב (משלי ל' ב') "כי בער אנוכי מאיש ולא בינת אדם לי", ואמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן ט"ו) שהוא חכמה ומלאכה גדולה להיות כמו בהמ"ה, וזה בחינת (שמות ל"ו א') "כל אשר נתן הוי"ה חכמה בהמה", היינו שהוא חכמה לעשות עצמו כבהמ"ה; היינו לסלק את דעתו לגמרי ולהאמין בו יתברך בתמימות ובפשיטות גמורה, בלי שום חכמות והשכלות כלל, שזה עיקר שלימות הדעת, וזה שם ב"ן שמאיר בעולם העשיה, ומי שמגיע למדריגה זו, אז הוא באמת בן להקדוש ברוך הוא.
|