שאלה: מאת אביגיל: שלום וברכה. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר תצוה ד' אדר א' ה'תשע"ד שלום רב אל אביגיל תחי'
לנכון קבלתי את מכתבך. אשריכם ואשרי חלקיכם שזכיתם לחזור בתשובה שלימה אשר אין למעלה מזה, כמאמרם ז"ל (ברכות ל"ד.) במקום שבעלי תשובה עומדים – שם אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד, ואמרו חכמינו הקדושים (פסיקתא דרב כהנא) גדול כוחה של תשובה, שכיון שאדם מהרהר בלבו לעשות תשובה, מיד היא עולה לא עד עשרה ימים ולא עד עשרים ולא עד מאה, אלא עד מהלך חמש מאות שנים, ולא עד רקיע ראשון ושני, אלא שהיא עומדת לפני כיסא הכבוד. והס"מ מאד מאד מפחד מבן אדם שחוזר בתשובה, כי כיון שאדם בא אל הקדוש ברוך הוא אפילו שהוא עשה עד עכשיו מה שעשה, ומתוודה ומתחרט על כל מה שעשה, הקדוש ברוך הוא כבר מקבלו. ומכל שכן וכל שכן שזכיתם להתקרב אל רביז"ל שהוא הצדיק שבדור הזה, ששלח הקדוש ברוך הוא אותו לחזק ולאמץ ולעודד ולשמח את כלל נשמות ישראל, ולהפיח בהם רוח חיים חדשה, ומנהיג אותם בדרך הקלה, הדרך של האבות הקדושים – להרגיל את עצמנו לדבר אל הקדוש ברוך הוא כאשר ידבר איש אל רעהו – עליך ועל בעלך לשמוח מאד מאד על גודל הזכות שזכיתם להתקרב אל רביז"ל, ומכל שכן וכל שכן כשזוכה בעלך גם לנסוע לאומן על ראש השנה שאין דבר גדול מזה. ולכן ראוי לכם לשמוח מאד מאד. בענין מקום מגורים וכו', קשה מאד מאד להסביר מה זה יבנאל וכו', אבל זאת אומר לך -שתהילה לאל בנינו קהילה קדושה, חממה של אמונה, מקור של חסד, ממש לתפארת ביבנאל, שעד עכשיו היה שם מדבר שמם מהיהדות, ומאז שיסדו את יבנאל בשנת תרס"א עד שבאנו לשם בשנת תשמ"ח לא היה זכר של יהדות כלל וכו', ואדרבה, פה היה המקום שהעבירו על הדת את עדת התוניסאים ואת עדת התימנים וכו' וכו', וממש המקום היה שמם לגמרי בלי שום זכר של יהדות, ותהילה לאל היום המקום פורח ברוחניות, ומי שרק נכנס שמה לא יכול להאמין מה שרואה לפני מראה עיניו, וחושב שהוא נמצא בירושלים, או בבני ברק, או בברוקלין, בלי שום הגזמה. קודם כל, יש מנינים מותיקין עד חצות לילה, לשחרית מנחה וערבית מנין אחר מנין, שדבר כזה אין רק בעיירות הגדולות, אבל לא באיזו מושבה נידחת שלא ידעו אי פעם איפה זה על המפה וכו', אחר כך יש לנו מקוה מפואר ענקי לגברים עם שלושה בורות לטבילה, וכן יש לנו מקוה טהרה מפואר לנשים (אגב, שמסוגל מאד לפקידת עקרות, כי נבנה במסירות נפש הכי גדולה במחתרת כמו ברוסיה לפני שבעים שנה, כי זה שצריך להיות ממונה על הדת, הוא אשר עיכב את בניית המקוה בכל מיני מסירות כאחד הרשעים הכי גדולים אשר לא יאומן כי יסופר וכו'). וכן יש לנו מערכת חינוך שלימה – היינו שיש לנו פעוטונים, גנים לבנים ולבנות, בית ספר לבנות, וסמינר לבנות, תלמוד תורה לבנים, וישיבה קטנה, וישיבה גדולה לבחורים מצויינים, וכן יש לנו ישיבה של בעלי תשובה, אשרי עין ראתה זאת במו עיניו. מלבד זאת יש לנו כולל לבעלי בתים "אור המאיר" שלומדים שמה קרוב למאה אברכים, וכן כולל להוראה "תפארת בנימין" שלומדים שמה כחמישים אברכים את ההוראה, ותהלה לאל יש לנו "בית הוראה" עם גאב"ד ועם שלושה דיינים, שהם פוסקי הלכות המצויות וכו', ושואלים אותם את כל השאלות שיש לכל אחד, והמקום שוקק ביהדות, ועל כולם יש לנו את בית התבשיל – 'אהל אברהם' שמחלק אוכל בחינם לכל מי שרק רעב, ובכל יום מתפילת ותיקין עד עשר בערב זה פתוח לכולם – גברים ונשים וילדים, ובכל יום מחלקים קרוב לאלף מנות אוכל טרי וטעים. יש לנו במשך היום חמישה שיעורים נפרדים בדף היומי, ופה מדברים מאיזו מושבה נדחת שאף אחד לא ידע אי פעם איפה שהיא נמצאת וכו', ועכשיו תהילה לאל יש כבר למעלה מארבע מאות משפחות חסידי ברסלב כן ירבו, וזה למעלה משנתיים שפתחנו פה חנות יודאיקה "ברסלב סנטר" – כל מה שיהודי צריך בנקודה אחת, ותהילה לאל יש מהפיכה ביבנאל ביהדות, זה ארבעים שנה שמונעים מתושבי המקום להכעיס וברשעות את כל הקשור ליהדות וכו', ותהילה לאל מהרגע שנפתחה החנות התחילו תושבי המקום להיכנס, וכל אחד קונה – זה מזוזה, זה ציצית, זה תפלין, זה טלית, זה כיפות וכו' וכו', מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ, לא יאומן כי יסופר קדושת כל בר ישראל, אשרי עין ראתה זאת. וכן רואים איך שיש דו קיום בין תושבי המקום – חסידי ברסלב לא מפריעים לאף אחד וכו', הם קהילה פתוחה וכו', בבחינת חיה ותן לחיות וכו' ולא מתערבים בחיי אף אחד וכו'. יבנאל תהיה דוגמא ומודל איך קומץ קטן של יהודים עם מסירות נפש יכולים להפוך מדבר שמם מיהדות וכו' למקום פורח, ועוד רבות יספרו על זה, איך שאחר חצי יובל שנים של רדיפות ומסירות וכו' וכו', שרודף ומוסר אותנו מי שרודף ומוסר איזה רשע ארור טמא שלבסוף יתגלה קלונו ברבים וכו' וכו', ושם רק מקלות בגלגלים וכו', ומונע ומעכב כל דבר השייך לקדושה, ואף על פי כן בכח הרצון החזק שהכניס בנו רביז"ל הצלחנו להקים אימפריה כזו, אשר לא מקבלים אגורה שחוקה מהמועצה הדתית וכו' וכו', והכל רק בכוחות עצמנו בעזרתו יתברך שמו, ואנחנו לא צריכים שום טובות מאף אחד, אלא כל אנשי שלומינו נותנים יד וכתף וביחד עוזרים אחד לשני. וכן הוא בין נשות אנשי שלומינו – יש אחדות ואהבה גדולה מאד מאד, ויש להם פעמיים בשבוע ערבי שמחה שמתאספות יחד לשמוח ולרקוד, ועוזרות אחת לשניה בכל המובנים, ולא בחינם שרביז"ל אמר (חיי מוהר"ן סימן רי"ח) "בעזרת השם איך האב אויס גיפירט אין וועל אויס פירן", "נצחתי ואנצח", ותהילה לאל אור הקדושה רק עולה, וחושך הטומאה רק נעלם עד שיתבטל לגמרי, ויקויים (זכריה י"ג ב') "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ". ולכן אשרי מי שיצטרף אל הקהילה הקדושה הזו במקום הכי יפה בארץ ישראל והוא יבנאל, ויטעום טעם גן עדן בזה העולם.
|