שאלה: מאת יפית: שלום לצדיק. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר ויקהל ט"ז אדר א' ה'תשע"ד
שלום רב אל יפית תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. את צריכה לדעת שאין שום מציאות בלעדיו יתברך כלל, והכל לכל אלקות גמור הוא, דומם צומח חי מדבר זה לבוש לגבי אין סוף ברוך הוא, ומחמת הבחירה והנסיון ברא הקדוש ברוך הוא את עולמו בצורה כזו שאדם לא רואה כלום וכו', ואדרבה, הוא רואה את ההפך, כמו שאמר רביז"ל אל מוהרנ"ת ז"ל (שיחות הר"ן סימן ש') כל מה שאתה רואה בעולם, כל מה שנמצא בעולם, הכל בשביל הבחירה והנסיון. ומכל שכן כשאדם חוטא רחמנא לישזבן אזי הראש שלו נעשה מטומטם וכו', והלב שלו נעשה מעוקם וכו', ונכנסים בו שגיונות, כמאמרם ז"ל (סוטה ג) אין אדם עובר עבירה אלא אם כן נכנס בו רוח שטות, ואמרו (תנחומא נשא) אין המנאפים נואפים עד שתכנס בהם רוח שטות; ומזה בא שהוא מלא קושיות וספיקות עליו יתברך, עד שמרוב קלקול מעשיו נכנסות בו ספיקות באמונה לגמרי (שמות י"ז) "היש הוי"ה בקרבנו אם אין: ויבוא עמלק", וכל זה בא מחמת החטאים והעוונות, כמו שאמר רביז"ל (ספר המדות אות אמונה סימן כ"ב) הפשע של אדם מכניס כפירה לאדם. ואמר הנביא (ישעיה נ"ט ב') "כי אם עונותיכם היו מבדילים בינכם לבין אלקיכם וחטאותיכם הסתירו פנים מכם משמוע", ומזה בא שיש לו קושיות וספיקות אם יש בכלל מציאות וכו', בשעה שכל העולם כולו זה רק אלקות בלבוש כזה וכו', ומי שזוכה למוח נקי וזוכה לחזור בתשובה שלימה בצורה כזו עד שנעשה בטל ומבוטל אל האין סוף ברוך הוא, אז אין לו שום קושיות וספיקות על הקדוש ברוך הוא, וכביכול מרוב תוקף האמונה שיש לו בו יתברך, הוא רואה את אמתת מציאותו יתברך איך שהוא מחייה ומהווה ומקיים את כל הבריאה כולה. ולא בחינם שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן א') שאיש הישראלי צריך להסתכל תמיד על השכל שיש בכל דבר היינו על החיות אלקות המחייה את הדבר הזה, כי בלי חיותו יתברך אין לדבר הזה שום קיום, וכשנתברר לאדם אשר הוא נמצא ואין בלעדיו נמצא, אז לא קשה לדבר אל הקדוש ברוך הוא, כי כל דיבור ודיבור שמדברים עמו יתברך נשמע ונתקבל תיכף ומיד, והתפילה, אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן פ"ד) זה השער להכנס אליו יתברך, ולכן את תמשיכי להתפלל אל הקדוש ברוך הוא, ואל תשימי לב לכל הספיקות והבלבולים שעוברים עליך, כי על ידי התמדה שתתמידי להתפלל ולדבר עמו יתברך יום יום, אז לבסוף יתפרדו כל פועלי אוון ותרגישי איך שכל תפלה ותפלה מתקבלת תיכף ומיד, ומה שנתעכבת הישועה לעת עתה זה מסתרי נסתרות הבורא יתברך שמו שאין לנו מושג בזה וכו', אבל אנחנו צריכים לעשות את שלנו לבקש ולהתפלל אל הקדוש ברוך הוא.
הקדוש ברוך הוא יאיר את עינינו, ונזכה להגיע לכל זה, ואז לא יהיה לנו נסיון כלל לדבר עמו יתברך.
|