שאלה: מאת ירון: שלום רב לכבוד הרב שעוזר לנו המון. תשובה: |
||
![]() |
||
בעזה"י יום ה' לסדר ויקרא ד' אדר ב' ה'תשע"ד שלום וברכה אל ירון נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. הפירוש הפשוט הוא שרביז"ל רצה שנלך עם פאות פשוטו כמשמעו, בלי שום חכמות והשכלות כלל, וגם שהפאות יהיו מסודרות ולא מפוזרות כלל, אלא פאות תלתלים, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן י"ז) שהקדוש ברוך הוא מתפאר עם כל בר ישראל וכו', ויש לפעמים שאיזה פחות שבישראל עושה נענוע עם הפאה שלו, והשם יתברך יש לו התפארות גדול גם מזה. ולכן מה שיוצא לעובדא ולמעשה מהשיחה הזו הוא שצריכים ללכת עם פאות, וכן מובא כשרביז"ל הגיע לארץ ישראל, בהתחלה לא נתנו לו לרדת מהאניה כי היה לו פאות ארוכות, והישמעאלים לא ראו דבר כזה ולכן חשדו אותו למרגל וכו', וכן מוהרנ"ת ז"ל כשהיה במצרים רצו אחריו לראותו, כי הלך עם פאות ארוכות, והם לא היו רגילים לזה. הרי שלך לפניך, שמשיחה זו צריכים להבין שצריכים ללכת עם פאות ולא להתבייש עם הפאות, ואדרבה, אצל עדת התימנים נקראים הפאות 'סימנים', היינו שזה סימן שהוא יהודי.
|