שאלה: מאת נתן: תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר צו י"ב אדר ב' ה'תשע"ד שלום וברכה אל נתן נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אדם, לפני שהולך לטבול במקוה מוכרח לקחת מקלחת בשביל הבריאות, כי זה סתם מסוכן לאחרים שאדם נכנס עם זיעה למקוה וכו', עם כל זאת היום יש בכל המקוואות פילטר שמסנן את המקוה עם כלור וכו', שזה הורג את החיידקים ואין מה לחשוש לטבול, ואדרבה, רביז"ל הפליג מאד מאד במעלת טבילת המקוה, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קכ"ג) שמקוה אינה מזקת כלל, והדאקטיר שיאמר לו שמקוה מזקת, אינו דאקטיר כלל. אדרבה, טבילת מקוה טובה מאד לבריאות הגוף, כי יש נקבים קטנים הרבה בגופו של אדם והם נקבי הזיעה, שדרך שם יוצא הזיעה מן האדם, והם צריכין להיפתח, כי אם נסתמין נקבי הזיעה יוכל לחלש וליפול לחולשה, חס ושלום, ועל ידי טבילה במים נפתחין נקבי הזיעה, וזה טוב מאד לבריאות הגוף. רק שלא יהיו המים קרים ביותר, כי אז מיא מטרשי להנקבים, אבל כשאין המים קרים מאד, אזי הטבילה בהם טובה מאד; ואין צריכים ראיה יותר טובה מזו, ובפרט בענין תיקון הכללי, רביז"ל אמר התיקון הראשון זה מקוה. ולכן צריכים לעשות כל מיני פעולות שבעולם ללכת בכל יום למקוה, עם כל זאת אם אדם כל כך איסטניס וכו', אזי יכול לקחת אחר הטבילה עוד מקלחת, מלבד המקלחת שלקח לפני הטבילה, ובאמת הדיון הזה כבר נמצא בגמרא (שבת י"ד.) אמר רב ביבי אמר רב אסי שבתחילה היו טובלין במי מערות מכונסין וסרוחין והיו נותנין עליהן מים שאובין, התחילו ועשאום קבע, גזרו עליהם טומאה. מאי קבע? אמר אביי שהיו אומרים לא אלו מטהרין אלא אלו ואלו מטהרין. אמר ליה רבא: מאי נפקא מינה הא קא טבלי בהנך? אלא אמר רבא: שהיו אומרים לא אלו מטהרין אלא אלו מטהרין; עיין שם. אבל היום רוב רובם של המקוואות נקיים, ויש להם פילטר שמסנן את המים עם כלור, אז אין מה לחשוש כלל, ואדרבה, אשרי אדם שזוכה ללכת בכל יום למקוה טהרה שאין למעלה מזה, והבעל שם טוב הקדוש זי"ע אמר שהוא זכה להגיע למדריגותיו על ידי ריבוי טבילה, שהיה רגיל מאד בטבילת מקוה.
|