שאלה: מאת מיכאל: שלום לכבוד הרב. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר טהרה ד' ניסן ה'תשע"ד
שלום וברכה אל מיכאל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. סתם ככה אסור להוציא את שמו יתברך לשוא, כי זה לאו בתורה – "לא תשא את שם הוי"ה לשוא", וזה עוון חמור מאד מאד, אבל היות שאתה עושה מנגינה על כל התיקון הכללי, אזי מותר לך לומר גם את שם הוי"ה ואלקים, אבל לא להכפיל חס ושלום כמה פעמים, כי זה עוון חמור מאד, רק את המזמורים אתה יכול להגיד במנגינה שכך יוכלו לומר אחריך, וזה זיכוי הרבים, אבל לשמור מאד מאד לא לעשות סלסולים וכו', ולא לחזור כמה תיבות כמה פעמים. אי אפשר להסביר לבן אדם את מעלת מצות תפילין, ומעלת האדם שמניח תפילין, ואמרו חכמינו הקדושים (מנחות מ"ד.) כל המניח תפילין מאריך ימים, ואמרו (פסיקתא זוטרתא שמות) כל המניח תפילין כאילו קרא בתורה, ואמרו (ילקוט שמות רמז רכ"ב) אמרו ישראל לפני המקום אנו רוצים ליגע בתורה יומם ולילה אבל אין לנו פנאי, אמר להם הקדוש ברוך הוא קיימו מצות תפילין ומעלה אני עליכם כאילו אתם יגעים יומם ולילה; ואם היה אדם יודע מעלת הזוכה להניח תפילין של יד ותפילין של ראש, היה נזהר בזה מאד מאד, והמצוה הזה ממשכת לאדם חיים ודביקות באין סוף ברוך הוא, ואמרו חכמינו הקדושים (מנחות מ"ג:) כל שיש לו תפילין בראשו ותפילין בזרועו, הכל בחיזוק שלא יחטא; כי כשאדם שש ושמח עם מצות תפילין שהניח היום, השמחה של המצוה לא תתן לו לחטוא, ולכן אשרי מי שנזהר מאד מאד במצות תפילין.
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|