שאלה:
מאת גלית: תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר אמור כ"ז ניסן ה'תשע"ד שלום רב אל גלית תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. את צריכה לדעת שכל תפילה כל תחינה, כל בקשה וכל שיחה שבר ישראל מתפלל ומתחנן ומבקש ומדבר אל הקדוש ברוך הוא נשמעים ונתקבלים בכל העולמות ועושים רעש גדול בשמים, אבל מטעמים הכמוסים יש נשמות שלוקח להם זמן עד שנשמעת ונתקבלת תפילתם, וכעין שאמרו חכמינו הקדושים (דברים רבה פרשה ב' סימן י"ז) על הפסוק (דברים ד' ז') "כי מי גוי גדול אשר לו אלקים קרובים אליו כהוי"ה אלקינו בכל קראנו אליו", מהו בכל קראנו אליו? אמרו רבנן: יש תפלה שנענית לארבעים יום, ממי את למד? ממשה, דכתיב (דברים י"ח) "ואתנפל לפני הוי"ה ארבעים יום" וגו'. ויש תפלה שנענית לכ' יום, ממי את למד? מדניאל, דכתיב (דניאל י') "לחם חמודות לא אכלתי עד מלאת שלשה שבועים ימים ואחר כך אמר הוי"ה שמעה הוי"ה סלחה" וגו'. ויש תפלה שנענית לשלושה ימים, ממי את למד? מיונה, דכתיב (יונה ב') "ויהי יונה במעי הדגה" וגו', ואחר כך "ויתפלל יונה אל הוי"ה אלהיו ממעי הדגה". ויש תפלה שנענית ליום אחד, ממי את למד מאליהו, דכתיב (מלכים א' י"ח) "ויגש אליהו הנביא ויאמר" וגו. ויש תפלה שנענית לעונה, ממי את למד? מדוד, דכתיב (תהלים ס"ט) "ואני תפלתי לך הוי"ה עת רצון". ויש תפלה שעד שלא יתפלל אותה מפיו הקדוש ברוך הוא יענה, שנאמר (ישעיה ס"ה) "והיה טרם יקראו ואני אענה". ולכן אסור להתייאש בשום פנים ואופן לבקש ממנו יתברך כל מה שרוצים, ומה שצריכים, וצריכים להיות עקשן על תפילה לבקש את הקדוש ברוך הוא ברחמים ובתחנונים, ולא לדחוק את השעה, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קצ"ו) רק לבקש ברחמים ובתחנונים, אם יתן – יתן, ואם לאו – לאו, ולא להפסיק מלהתפלל, אזי סוף כל סוף הישועה תבוא, ואמרו חכמינו הקדושים (ברכות לב:) אם ראה אדם שהתפלל ולא נענה יחזור ויתפלל, שנאמר (תהלים כ"ז י"ד) "קוה אל הוי"ה חזק ויאמץ לבך וקוה אל הוי"ה", כי בוודאי אם מתעקשים אצלו יתברך פעם אחר פעם ולא מתעייפים בתפלה, אזי רואים ישועות גדולות, כי מה שתפלה פועלת שום דבר בעולם לא יכול לפעול, ולכן אל תגידי 'המציאות רחוקה ממני כי אין לי אפשרות טכנית' וכו', רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ר"נ) הטבע מחייבת כך והתפלה משנית את הטבע. ואם את רוצה לראות ולהתבונן מה זו עקשנות בתפלה וכו', ואיך שהמציאות הראתה דבר אחד, והתפילה הראתה דבר שני, כדאי לך לבוא ליבנאל ולהסתכל על בית הכנסת שנבנה בפאר וביופי מיוחד במינו, וזה היה אחר תפילה של עשרים שנה, יום יום, שעה שעה, בלי שום גוזמא כלל, בשעה שרשע מרושע שם לנו רגליים ולא נתן בשום פנים ואופן לבנות את בית הכנסת, ואני לא הפסקתי מלהתפלל בעקשנות גדולה, ולא התייאשתי בשום פנים ואופן, ואף שכולם אמרו לי שזה בלתי אפשרי לי חוקית וכו', ולא אקבל רשיון וכו', ושמו לי רגל בכל המשרדים וכו', אבל מרוב תפילה הכל התהפך, והנה המבנה עומד לתפארת, ולכן שאף אחד לא יגיד שתפלה לא מועילה, אני חושב שמי שיראה את המבנה הזה, יקבל התחזקות על תפלה ולבקש אפילו על שידוד הטבע ונסים נגלים, כי הקדוש ברוך הוא שומע תפלת כל פה. ולכן אל תתייאשי מתפילה בשום פנים ואופן, וכבר אמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן רל"ב) גיבור אחד חגר מתניו לכבוש חומה חזקה, ואחר כך כשבא אל השער, היה ארוג על השער מטוה מקורי עכביש שסתם השער, וכי יש שטות מזה שיהיה חוזר ממלחמתו מחמת הסתימה של הקורי עכביש?! (והנמשל מובן). ואחר כך אמר רביז"ל: העיקר הוא הדיבור. שעל ידי הדיבור יכולין לכבוש הכל ולנצח כל המלחמות, ואמר: אף על פי שיכולין להתבודד במחשבה, אבל העיקר הוא הדיבור. ומבואר הנמשל ממילא, לענין מה שקשה על האדם לדבר לפני השם יתברך או לפני הצדיקים האמתיים מה שבלבו, וכל זה מחמת בושה וכבדות שלו שאין לו עזות דקדושה – בודאי הוא שטות גדול, כי הלא הוא רוצה לכבוש בדיבורו מלחמה חזקה שהוא מלחמת היצר, ועכשיו כשהוא סמוך לדבר, ולכבוש ולשבר חומות ולפתוח שערים על ידי הדיבור, ובשביל מניעה קלה מחלישות דעתו וכיוצא, ימנע חס ושלום מלדבר?! כי הלא המניעה הזאת נחשבת לסתימה של קורי עכביש כנגד החומות שרוצה לשבר בדיבורו. ולכן תמשיכי להתפלל ותראי שהקדוש ברוך הוא לא יעזוב אותך, ויהיו לך נסים נגלים. אשרי מי שמציית את רביז"ל בלי שום חכמות והשכלות כלל, אלא מבקש כל מה שהוא צריך, ולבסוף הוא יקבל את זה בדרך פלא ובדרך נס, אשרי מי שחזק בתפילה, רק אל תתייאשי.
|