שאלה: מאת יואב: לרב שלום. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר בהר ט' אייר ה'תשע"ד
שלום וברכה אל יואב נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. מה אומר לך, רביז"ל אמר (ספר המדות אות ניאוף סימן מ"ז) הנואפים – לרוב הם מתנגדים לצדיקים; ולכן אין זה פלא שאתה חולק על צדיקים, כי אתה מלא ניאוף וכו', וכל הראש שלך זה רק הרהורי שיקוץ תיעוב וזיהום ועירום וכו' וכו', אז מה אתה רוצה שלא תהיה חולק על צדיקים? הרי בפירוש אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ו) דזה הוא כלל גדול, שאי אפשר לשום אדם להשיג ולתפוס בדיבורו של הצדיק, אם לא שתיקן תחילה אות ברית קודש כראוי, ואזי יכול להבין ולתפוס דיבורו של הצדיק. דאיתא בזוהר (משפטים ק"י) 'סלוקא דיסודא עד אבא ואמא', שהם בחינת חכמה ובינה, שהם י"ה, שהם מוחין. נמצא כשתיקן אות ברית קודש כראוי, אזי המוחין שלו בשלימות, ויכול להבין דיבורו של הצדיק. כפי התיקון של כל אחד, כך הוא השגתו. ולהיפך כל אחד כפי שקילקל בבריתו ושיקץ ותיעב את עצמו בהוצאת זרע לבטלה וכו', על ידי זה עולים לו עננים סרוחים בראשו ובמוחו ומסבבים אותו לגמרי והוא חולק על צדיקים, ולכן אתה צריך לחזור בתשובה שלימה מהיום והלאה לא לדבר על שום צדיק, כי קודם תראה לתקן את עצמך לפני שאתה רוצה לתקן את הזולת, ומכל שכן וכל שכן מה יש לך עם צדיקים לדבר עליהם? וכבר אמר דוד המלך (תהילים נ"ה כ"א) "שלח ידיו בשלומיו חלל בריתו" – מי שמדבר על צדיקים צריכים לזכור שהוא נואף גדול מאד, ולכן מכאן ולהבא תפסיק לדבר ואז ושב ורפא לך, ואם לא – אני מבטיח לך שיהיה לך סוף מר רחמנא ליצלן, כי מי שהתחיל עם צדיקים לבסוף נענש בעונש כזה שהוא לא חלם.
|