לכבוד מורינו ורבינו מוהרא"ש שליט"א, ה' ישמור אתכם וישלח לכם רפואה שלימה. אני נמצא במצב רוחני גרוע מאוד – אני לא יכול להתרכז בכלום, לא בלימוד תורה ולא בתפילה, כל הראש שלי מלא במחשבות והרהורים רעים ואני נכשל בראיות אסורות. אני מיואש ומרגיש שאין לי יכולת להתגבר על זה. בבקשה תעזור לי!
תשובה:
בעזה"י יום ד' לסדר בלק ד' תמוז ה'תשע"ד
שלום וברכה אל יהודה נרו יאיר
לנכון קבלתי את מכתבך.
אתה צריך להתחזק ואל
תיפול בייאוש ודיכאון שזה בעצמו עצת היצר הרע לשבור את האדם עד שישנא את עצמו, כי
אתה צריך לדעת שכמו שאסור לשנוא את הזולת כך אסור לשנוא את עצמו.
רביז"ל לימדנו
לימוד עמוק עמוק מי ימצאנו (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רפב) והוא שאדם צריך
לחפש ולבקש ולמצוא בעצמו את הטוב שיש בו, כי כל בר ישראל יש בו נקודות טובות ואין
זו חכמה לחפש ולחטט רק אחר הרע שיש בו, ולכן תתחיל לדון את עצמך רק לכף זכות וחטוף
מצוה אחר מצוה, ותהיה כל כך בשמחה עד ששמחת המצוות תוציא אותך מהשאול תחתית שנפלת
אליו, ואמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כד) על ידי שמחת המצוות
יכולים לצאת ממקור הטומאה וכו' מעולם העשיה ולעלות מהירידה הכי נמוכה עד למעלה
מנפשין רוחין ונשמתין שהם עולמות עשיה, יצירה ובריאה עד שיגיע אל עולם האצילות
להשיג אלוקותו יתברך בבחינת מטי ולא מטי וכו', וכל זה רק על ידי שמחת המצוות. אשרי
מי ששמח עם המצוות שזוכה לקיים ואז טוב לו כל הימים.
תראה להתפלל במניין
שלוש פעמים ביום – שחרית מנחה וערבית, ומזה בלעם מפחד, כי טומאת בלעם זה ניאוף
שמכניס באדם כל מיני הרהורים רעים הרהורי ניאוף מגונים, העיקר לבלבל את האדם שלא
יחשוב ממנו יתברך, ולכן הוא היכה את אתונו נגד שלוש רגלים – פסח שבועות וסוכות,
שעם ישראל לא ישמחו עם המצוות שזוכים לקיים, וכן נגד השלוש תפילות – שחרית מנחה וערבית
ברבים, ולכן תוציא את המרירות והדיכאון ממך עד שתזכה להיות בשמחה תמיד, ואמרו
חכמינו הקדושים (ילקוט בלק רמז תשע"א) מה נחלים הללו בני אדם יורדין לתוכן
כשהן טמאים וטובלים ועולים טהורים, כך בתי כנסיות ובתי מדרשות – בני אדם נכנסים
לתוכן כשהם מלאים עוונות ויוצאים מלאים מצוות, ולכן תחיה עצמך בזה שתבוא שלוש
פעמים ביום להתפלל במניין, ועל ידי זה יתפרדו כל פועלי אוון, ותשרוף את כל הקליפות
שבראת מחמת ריבוי עוונותיך.
רק חזק ללכת תמיד עם
פנים שמחות ועליזות שעל ידי זה יראו בפניך את פני הצדיק כמובא בדברי רביז"ל
(לקוטי מוהר"ן חלק א סימן קנג) על ידי אנפין נהורין נראין בפניו פני הצדיק.