שאלה:
מאת אושרה: תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר נצבים וילך כ"ג אלול ה'תשע"ד שלום רב אל אושרה תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. רבבות רבבות נשים חרדיות הולכות עם תגלחת כדי שלא יראו את השערות שלהן, וזה מנהג קדמון מצדיקים גדולים שהבטיחו שאם אשה תלך עם תגלחת לגמרי תזכה לילדים כשרים, ולכן אין לך מה להתבלבל, אדרבה, תשמחי מאד מאד בזכות הזו שזכית ללכת בתגלחת, ואני מבטיח לך שבזכות זה יהיו לך ילדים בריאים ושלימים, רק אל תבלבלי את עצמך משום בריה שבעולם. כי באמת מבואר בזוהר הקדוש את העונש הכי קשה כשרואים את השערות של האשה בחוץ, וזו לשון הזוהר (נשא קכ"ה:) תונבא ליתי [קללה תבוא] על ההוא בר נש [על האדם] דשבק לאנתתיה [שמרשה לאשתו] דתתחזי משערה דרישה לבר [שיהיו השערות של הראש מגולות ויראו אותן בחוץ]. ודא הוא חד מאינון צניעותא דביתא [וזה אחד מהיסודות של הצניעות של בית יהודי], ואתתא דאפיקת משערא דרישה לבר [ואשה שמגלה את שערות ראשה לחוץ] לאתתקנא ביה [ליפות את עצמה בזה] גרים מסכנותא לביתא [גורמת עניות לבית] וגרים לבנהא דלא יתחשבון בדרא [וגורמת שהילדים לא יהיו מוצלחים, ולא יהיו חשובים בדור] וגרים מלה אחרא דשריא בביתא [וגורם שהסטרא אחרא והחיצונים ישרו בבית, שהם מביאים מריבות]. מאן גרים דא [מי גורם את כל הצרות האלו?] ההוא שערא דאתחזי מרישה לבר [השערות של האשה שרואים אותן בחוץ]. ומה בביתא האי [ואם כל הקללות האלו מדוברות כשהאשה הולכת מגולת שערות בבית] כל שכן בשוקא [על אחת כמה וכמה כשיוצאת בחוץ בגילוי שער, היא גורמת לעצמה ולבעלה ולילדים צרות משונות] וכל שכן חציפותא אחרא [על אחת כמה וכמה כשהאשה הולכת בחציפות אחרת, היינו שמסתובבת על הרחוב בבגדים צמודים ושקופים וכו' כדי לגרות גברים, הרי בזה גורמת שהחיצונים יתאחזו בה], ולכן אשרי האשה שהולכת בצניעות, אשר בפירוש אמר רביז"ל (ספר המדות אות בנים סימן ט') צניעות שבאשה מזכה לה לבנים הגונים. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפני תשכילי ותצליחי.
|