שאלה:
מאת חיים: תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר וירא ט' חשוון ה'תשע"ה שלום וברכה אל חיים נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. ידוע מה שאמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן קפ"ב) עלי אין חולקים כלל, רק הם חולקים על מי שעשה כך כמו שבודים החולקים עליו, ועל איש כזה בוודאי ראוי לחלוק. כלומר כי החולקים בודים עליו כזבים ושקרים אשר לא עלו על לבו שעשה כך וכך מה שהכל שקר וכזב, ועל איש כזה שעשה כך כמו שאומרים הם, בוודאי ראוי לחלוק. נמצא שעליו אינם חולקים כלל, כי אם היו יודעין גודל צדקתו וקדושתו ומעלתו וכו', בוודאי לא היו חולקים עליו, רק אדרבא היו רצים אחריו בהתלהבות נפלא כראוי, רק הם חולקים על מי שעשה מעשים כאלה כמו שהם אומרים. על איש כזה בוודאי ראוי לחלוק. ואמר שהם חתכו וציירו לעצמם אדם וחולקים עליו: זייא האבין זיך אויס גישניצט אה מענטש אין קריגן אויף איהם (היינו שאינם חולקים עליו רק על זה האיש שציירו לעצמן בשקר שעשה כך); כל אלו שמדברים על רביז"ל ועל ספריו הקדושים, זה בא להם מחמת חסרון ידיעה, ובפרט ראש ישיבה או משגיח באם היו יודעים מה רביז"ל רוצה מבחור ישיבה, היו מזרזים את הבחורים ללמוד את ספרי רביז"ל, כי עוד לא היה צדיק שכל כך מעורר על לימוד התורה הקדושה כמו רביז"ל, ונתן לנו סדר דרך הלימוד נפלא מאוד, שיכולים על ידי העצה הזו להיות ולטייל בכל חלקי התורה הקדושה. ומי יתן שהמשגיח או הראש ישיבה יעיין בספר "אוצר לבחורי ישיבה" שזה קונטרסים המחזקים ומעודדים ומשמחים את כל בחור ובחור איך להתמיד בתורה הקדושה, ולא לבטל את הזמן היקר של ימי הנעורים שלו, וכן מדריך אותו איך לציית את הראש ישיבה והמשגיח וכו', ואיך שיתנהג בדרך ארץ וכו' וכו' – אזי היו משנים לגמרי את דעותיהם כלפי ספרי רביז"ל, ולא היו חולקים כלל. הן אמת שכל פרי מתוק יש עליה קליפה חזקה וקשה, כגון תפוח זהב או אגוז וכו' וכו' שמסובבים עם קליפה קשה, אבל כשמורידים את הקליפה אז טועמים את הטעם הנעים שיש בפרי הזה, ואותו דבר הוא בחסידות ברסלב שמבחוץ שם הס"מ כל מיני משוגעים ותמהוניים וכו' שמשתוללים על הרחובות וכו', וגורמים שם רע על רביז"ל ועל אנשיו עובדי השם האמיתיים, וזה מה שמונע מבחורי ישיבה או מאברכי כולל להתקרב אל דעת רביז"ל. אשרי מי שמסתכל בעין האמת בספרי רביז"ל – אז יראה את האמת, כי אם רוצים את האמת הקדוש ברוך הוא שולח לו מלאך של אמת ורואה רק את האמת.
|