בן-זוגי נפרד ממני אחרי קשר של עשרה חודשים. האם לנסות לחזור אליו או להמשיך הלאה?
אני בת 26, ויצאתי במשך עשרה חודשים עם בחור בן 31. במהלך הזוגיות הכרתי לעומק את כל משפחתו וביליתי במחיצתם רבות, והיה נראה שזה קשר רציני, אך לאחרונה הוא נפרד ממני בטענה שאנחנו רבים הרבה ולא מתאימים. הפרידה מאוד קשה לי ורציתי לדעת האם הוא הזיווג שלי או שעליי להמשיך הלאה.
מאת מיכל: לכבוד הצדיק שלום. אני בת 26, ויצאתי במשך עשרה חודשים עם בחור בן 31. במהלך הזוגיות הכרתי לעומק את כל משפחתו וביליתי במחיצתם רבות, והיה נראה שזה קשר רציני, אך לאחרונה הוא נפרד ממני בטענה שאנחנו רבים הרבה ולא מתאימים. הפרידה מאוד קשה לי ורציתי לדעת האם הוא הזיווג שלי או שעליי להמשיך הלאה. אודה לך מאוד על המענה והעזרה, מיכל.
תשובה:
בעזה"י יום ג' לסדר וירא י"א חשוון ה'תשע"ה
שלום רב אל מיכל תחי'
לנכון קבלתי את מכתבך.
על פי רוב כשבחור או בחורה פוגשים אחד את השני ומתחילים להסתובב זמן רב עד שמחליטים שהם מתאימים אחד לשני וכו', ולאחד מהם יש כבר יותר ביטחון עצמי מהשני וכו', אזי הוא מתחיל להתווכח ולריב וכו' עם הצד השני, וכמובן שממריבות או ויכוחים לא יוצא טוב, כמו שאמרו חכמינו הקדושים (שמות רבה פרשה ל' סימן י"ז) על הפסוק (שמות כ"א) "כי יריבון אנשים והכה איש את רעהו" – אין דבר טוב ואין שלום יוצא מתוך מריבה, קין לא נגע באחיו אלא מתוך מריבה.
ולכן כל בחור או בחורה שנפגשים לתכלית אחת – להתחתן יחד ולבנות בית נאמן בישראל, עליהם לזכור שצריכים מאוד מאוד לשמור לא לריב ולא להתווכח, ולא להכאיב אחד לשני, ואז יש הצלחה בנישואין כאלו, אבל אם כבר לפני החתונה מתחילים להתווכח ולריב וכו', זה מראה שאחד מהם לא בסדר וכו'. ולכן החכם עיניו בראשו ושומר על עצמו שלא יצאו מריבות ואי הבנות ביניהם כל החיים, ומכל שכן כשעדיין לא התחתנו וכו' וכו'.