שאלה:
מאת אליהו יוסף: תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר וירא י"ב חשוון ה'תשע"ה שלום וברכה אל אליהו יוסף נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אשריך ואשרי חלקך שזכית לטעום את הטעם הגנוז של רביז"ל, שהוא האור הגנוז שיתגלה לכל העולם כולו בעת הגאולה, וכל מי שזוכה עוד עכשיו בשעה שההעלמה וההסתרה גדולה מאוד וכו' וכו' להתקרב אל רביז"ל, אין לתאר ואין לשער את גודל מעלתו, כי כך אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ס"ז) שהצדיק הוא החן והיופי והפאר של כל העולם כולו, אבל עכשיו הוא נעלם ונסתר מעיני כל וכו'. ולכן ראה להתמיד בספרי רביז"ל ושם תמצא מרגוע לנפשך, והעיקר רק לקיים בתמימות ובפשיטות כל מה שהוא מבקש. א. להיות תמיד בשמחה להחיות עצמו עם כל נקודה ונקודה טובה שיש בו, כי כל בר ישראל אפילו הכי רחוקים מלאים מצוות כרימון, כמאמרם ז"ל (ברכות נ"ז.) על הפסוק (שיר השירים ד') "כפלח הרמון רקתך" – מאי רקתך? אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרמון; ואמרו חכמינו הקדושים (ירושלמי ברכות פרק ט' הלכה ה') תני בשם רבי מאיר: אין לך אחד מישראל שאינו עושה מאה מצוות בכל יום – קורא את שמע ומברך לפניה ולאחריה, ואוכל את פתו ומברך לפניה ולאחריה, ומתפלל שלושה פעמים של שמונה עשרה, וחוזר ועושה שאר מצוות ומברך עליהן. וכן היה רבי מאיר אומר: אין לך אדם בישראל שאין המצוות מקיפות אותו – תפילין בראשו ותפילין בזרועו, ומזוזה בפתחו, מילה בבשרו, ארבע ציציות בטליתו מקיפין אותו. הוא שדוד אמר (תהלים קי"ט) "שבע ביום הללתיך על משפטי צדקך", וכן הוא אומר (תהלים ל"ד) "חונה מלאך הוי"ה סביב ליראיו ויחלצם". ב. להרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא בשפת האם שלו, אשר זה מדביק את האדם בו יתברך, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ה) ההתבודדות הוא מעלה עליונה וגדולה מן הכל. דהיינו לקבוע לו על כל פנים שעה או יותר להתבודד לבדו באיזה חדר או בשדה, ולפרש שיחתו בינו לבין קונו בטענות ואמתלאות בדברי חן ורצוי ופיוס, לבקש ולהתחנן מלפניו יתברך, שיקרבו אליו לעבודתו באמת. ותפילה ושיחה זו יהיה בלשון שמדברים בו וכו', והנהגה זו הוא גדולה במעלה מאוד מאוד, והוא דרך ועצה טובה מאוד להתקרב אליו יתברך, כי זאת היא עצה כללית, שכולל הכל. כי על כל מה שיחסר לו בעבודת השם, או אם הוא רחוק לגמרי מכל וכל מעבודתו יתברך, על הכל יפרש שיחתו ויבקש מאתו יתברך, ואפילו אם לפעמים נסתתמין דבריו, ואינו יכול לפתוח פיו לדבר לפניו יתברך כלל, אף על פי כן זה בעצמו טוב מאוד. דהיינו ההכנה שהוא מוכן ועומד לפניו יתברך, וחפץ ומשתוקק לדבר, אך שאינו יכול, זה בעצמו גם כן טוב מאוד, וגם יוכל לעשות לו שיחה ותפילה מזה בעצמו. ועל זה בעצמו יצעק ויתחנן לפניו יתברך, שנתרחק כל כך, עד שאינו יכול אפילו לדבר, ויבקש מאתו יתברך רחמים ותחנונים, שיחמול עליו ויפתח פיו, שיוכל לפרש שיחתו לפניו. ג. להתמיד בלימוד התורה הקדושה, ולקבוע לעצמו סדר לזכות לעבור ולטייל ולהיות בכל חלקי התורה הקדושה, כמו שרצה רביז"ל שנלמד על פי דרכו המובאת (שיחות הר"ן סימן ע"ו) שאז במשך ימי חייו הוא זוכה לסיים את כל התנ"ך וששה סדרי משנה, וש"ס בבלי, ירושלמי, ותוספתא, וכל המדרשים כולם, וכן רמב"ם, טור, ושולחן ערוך, וכו', וכו', ספרי חסידות, וספרי מוסר וכו' וכו', ואז יש לו עם מה לעזוב את העולם, כי התורה תלווה אותו למעלה למעלה, אשרי מי שאינו מטעה את עצמו בזה העולם כלל. ועוד המון עצות ודרכים והנהגות ישרות שיש בספרי רביז"ל, שעל ידם יכול להפוך את החיים שלו לגן עדן ממש. וזה שיש עכשיו התנגדות על דרכי רביז"ל וכו' וכו', זה מפני שהס"מ יש לו את השליחים שלו להעלים ולהסתיר את אור רביז"ל מבית ומבחוץ, כי המחלוקת היא הן מבחוץ והן מבפנים, ולכן צריכים הרבה לבקש את הקדוש ברוך הוא לדעת איך לקיים את דברי רביז"ל בתמימות ובפשיטות גמורה בלי שום חכמות והשכלות כלל, ולא להטעות את עצמו כלל, כמו שאמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן נ"א) את זה תקבלו ממני שלא יטעה אתכם העולם, כי העולם מטעה מאוד, והעיקר רק לינוק דובשא וחלבא דבש וחלב מספרי רביז"ל, ולא לבלבל את עצמו משום בריה שבעולם, ואז דייקא תצליח, וכמובן צריכים להעלים ולהסתיר את ההתקרבות שלך מכל המשפחה כדי שלא תתעורר עליך מחלוקת, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"ב) כשמתעורר קול דקדושה וכו' מתעורר נגדו קול דסטרא אחרא וכו', ולכן הכי טוב להעלים ולהסתיר את כל התקרבותך, רק להיות תמיד בשמחה עצומה, ולהתמיד בשקידה נוראה לדבר אל הקדוש ברוך הוא, וללמוד בתורה הקדושה, והמשפחה תראה איך שנשתנית לטובה וכו', ויהיו מאוד מאוד שמחים ועליזים. ובענין ראש השנה, עכשיו אנחנו עוד בחודש חשוון, מה אתה צריך לדאוג? יש לך שנה שלימה לחשוב מזה וכו', ולמה לך להתבלבל עכשיו מזה? עכשיו תקבע עיתים לתורה, ותמסור את נפשך להתפלל את השלוש תפילות – שחרית, מנחה וערבית במניין דייקא ובשמחה עצומה, וכן תתבודד הרבה עמו יתברך, ודע לך שמלא כל הארץ כבודו, ויכולים להתבודד עמו יתברך בכל מקום שרק הולך, ומה יותר מזה אתה צריך? יעזור הקדוש ברוך הוא שתזכה לטעום טעם אמיתי ונצחי של רביז"ל, ואז טוב לך כל הימים.
|