שאלה: מאת יצחק: לכבוד קדושת מוהרא"ש. ברכת רפואה שלימה ובריאות איתנה. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר תולדות כ"ד חשוון ה'תשע"ה שלום וברכה אל יצחק נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. טבילת מקווה זה דבר גדול מאוד מאוד, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קכ"ג) שמקווה אינה מזקת כלל, והדאקטיר שיאמר לו שמקווה מזקת, אינו דאקטיר כלל. אדרבה, טבילת מקווה טובה מאוד לבריאות הגוף, כי יש נקבים קטנים הרבה בגופו של אדם והם נקבי הזיעה, שדרך שם יוצא הזיעה מן האדם, והם צריכין להיפתח, כי אם נסתמין נקבי הזיעה יוכל לחלש וליפול לחולשה, חס ושלום, ועל ידי טבילה במים נפתחין נקבי הזיעה, וזה טוב מאוד לבריאות הגוף. רק שלא יהיו המים קרים ביותר, כי אז מיא מטרשי להנקבים, אבל כשאין המים קרים מאוד, אזי הטבילה בהם טובה מאוד; ואמר רביז"ל (ספר המדות אות המתקת דין סימן נ"ד) על ידי ישיבה במקווה תחת המים עד שלא יוכל להחזיק בעצמו הרוח והנשימה נמתק הדין; ובוודאי אז מתבודדים במחשבה עמו יתברך, ואמר רביז"ל (ספר המדות אות המתקת דין סימן כ"ב) על ידי טבילת מקווה נתבטל הצרות וישועות באות; ואמר רביז"ל (ספר המדות אות זכות אבות סימן א') על ידי טבילת מקווה מזכירים זכות אבות. אבל כמה טבילות אדם צריך לטבול זה תלוי כל אחד כפי עניינו, כי מספיק לטבול טבילה אחת להוריד ממנו את הטומאה וטבילה אחת להמשיך עליו את הקדושה, אבל הבאים בסוד השם יש לכל אחד מספר מדוייק כמה טבילות הוא טובל, ואין לבלבל את עצמו בדברים אלו, אלא כל אחד כפי שמאיר לו. אבל על טבילת מקווה צריכים מאוד מאוד להקפיד, כמובא מהרב הקדוש רבי קלונימוס קלמן זי"ע (מאור ושמש אמור ד"ה ונראה) וזו לשונו: ובזמנים הקודמים שהיה דבר השם יקר בימים ההם, ולא היו יודעים מיראת הרוממות כלל, זאת היה מחמת שהיו לומדים תורה ולא נזהרו בטבילה זו, והכת שבתי צבי ימח שמם שהיו אז בימים ההם ומזה נעשו אפיקורסים שלמדו ספרי קבלה בטומאת הגוף, והיה העולם שמם עד שבאו שני המאורות הגדולים לעולם הבעל שם טוב הקדוש זי"ע ואדמו"ר הרבי רבינו אלימלך נשמתו בגנזי מרומים, והם פתחו שער להשם צדיקים יבואו בו שלא יהרהר אדם שום הרהור תורה עד שיטבול עצמו לקריו, שחכמי הגמרא לא בטלוהו אלא מפני שאין רוב הציבור יכולין לעמוד בה, אבל אותן האנשים הרוצים להשיג גופי התורה ומצוות צריכין להיות נזהר מאוד בטבילה זו וכו. הכלל העולה מזה – מי שהוא לומד פשטות התורה בלתי טהור אזי אינו יכול להשיג בשום אופן מה היא יראה, ומי שהוא לומד ספרי קבלה ואינו זהיר בטבילה זו יוכל לבוא חלילה לידי אפיקורסות והוא מטמא נפשות ישראל הנגררים אחריהם, אבל אם האדם מקדש ומטהר עצמו מקטנותו וכל ימיו הוא לומד על טהרת הקודש הוא משיג יראת הרוממות והוא יכול לקרב את נשמות ישראל להבורא ברוך הוא ולהכניסם בגופי התורה ומצוות ויראת שמים ואור קדושתו מופיע על תלמידיו ותלמידי תלמידיו ההולכים בעקבותיו עד סוף כל הדורות. הקדוש ברוך הוא יעזור לנו שנזכה להיות נזהרים בטבילת מקווה תמיד.
|