לכבוד מורי ורבי שלום עליכם.
אני מאחלת לכם ולרבנית אריכות ימים ושנים, בריאות איתנה ורפואה שלימה, אמן.
אני עובדת במרכז לקירוב אנשים ליהדות ואני שותפה בארגון שיעורים ושבתות אירוח, ולצערי
שמעתי שהיו מקרים שאנשים שהשתתפו בשבתות האירוח נכשלו בעבירה. האם יש לי חלק באשמה
בגלל שאני גורמת להם להגיע לשבת החיזוק, או שזה לא קשור אליי כי העבירות נעשות
מבחירתם?
יש לציין שמבחינתנו המארגנים אנו דואגים כמובן שהלינה מתבצעת במקומות שונים. אשמח לקבל
תשובה במהרה, תודה רבה!
תשובה:
בעזה"י יום ה' לסדר וישלח י"ב כסליו ה'תשע"ה
שלום רב
אל גלית תחי'
לנכון
קבלתי את מכתבך.
אין דבר
יותר חשוב אצלו יתברך כמו לקרב רחוקים ולהכניסם תחת כנפי השכינה, כמובא בזוהר (תרומה
קכ"ח:) תא חזי, כל מאן דאחיד בידא דחייבא ואשתדל ביה למשבק ארחא בישא, איהו
אסתלק בתלת סלוקין מה דלא אסתלק הכי בר נש אחרא, גרים לאכפייא סטרא אחרא, וגרים
דאסתלק קודשא בריך הוא ביקריה, וגרים לקיימא כל עלמא בקיומיה לעילא ותתא. ועל האי
בר נש כתיב (מלאכי ב') "בריתי היתה אתו החיים והשלום". וזכי למחמי בנין
לבנוי, וזכי בהאי עלמא וזכי לעלמא דאתי, כל מארי דינין לא יכלין למידן ליה בהאי
עלמא ובעלמא דאתי, עאל בתריסר תרעי ולית מאן דימחי בידיה. ועל דא כתיב (תהלים
קי"ב) "גבור בארץ יהיה זרעו דור ישרים יבורך הון ועושר בביתו וצדקתו
עומדת לעד זרח בחושך אור לישרים" וגו' [בוא וראה, כל מי שאוחז בידיהם של
החייבים, ומשתדל שיעזבו את דרכיהם הרעות וכו', עולה במעלת הקדושה במקום שאף אחד לא
יכול לעלות שמה וכו', והוא גורם להכניע את הסטרא אחרא, והוא גורם שיתייקר שמו של
מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, וגורם שבזכותו כל העולמות יש להם קיום, וזוכה
לראות בנים לבניו, וזוכה לכל טוב אמיתי ונצחי בזה העולם ובעולם הבא, וכל הבעלי
דינים לא יכולים לדון אותו לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, ונכנס בשלוש עשרה שערים של
רחמים למעלה בשמים, ואין מי שימחה בו].
עם כל זאת, אמר
רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נ"ט) שמי שעוסק לקרב רחוקים
צריך מאוד מאוד לשמור שלא ידבק בו הרע של אלו שמקרבים אותם, ובוודאי צריכים מאוד מאוד
לשמור שלא יצא שום מכשול חס ושלום, וצריכים לדעת את הכלל הזה שאמרו חכמינו הקדושים
(במדבר רבה פרשה י"ד סימן י') מלמד שהיה אברהם מגייר את האנשים ושרה מגיירת
את הנשים, כי צריכים מאוד מאוד להיזהר – גבר צריך לדבר רק עם גברים, ואישה צריכה לדבר
רק עם נשים, אסור להביא גבר שידבר עם נשים, כי יוצאים מזה קלקולים רבים, ולכן עדיף
שיהיו הרצאות נפרדות הן לגברים והן לנשים, ולא תהיה חס ושלום ערבוביא שלא יצא
מזה שום מכשול, כי זו מצווה הבאה בעבירה רחמנא ליצלן, וצריכים לשמור על זה מאוד מאוד, והקדוש
ברוך הוא יזכה אותך שתהיי ממזכי הרבים תמיד.