שאלה: מאת צבי: לכבוד הצדיק שלום וברכה. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר וישב י"ז כסליו ה'תשע"ה שלום וברכה אל צבי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. ידוע איך שהזוהר מקפיד מאוד מאוד שאישה לא יראו את שערות ראשה בחוץ, עד כדי כך שאמרו (זוהר נשא קכ"ה:) תונבא ליתי [קללה תבוא] על ההוא בר נש [על אדם] דשבק לאנתתיה [שמרשה לאשתו] דתתחזי משערה דרישה לבר [שיהיו שערות ראשה מגולות ויראו אותן בחוץ]. ודא הוא חד מאינון צניעותא דביתא [וזה אחד מהיסודות של הצניעות של בית יהודי], ואתתא דאפיקת משערא דרישה לבר [ואשה שמגלה את שערות ראשה לחוץ] לאתתקנא ביה [ליפות את עצמה בזה] גרים מסכנותא לביתא [גורמת עניות לבית] וגרים לבנהא דלא יתחשבון בדרא [וגורמת שהילדים לא יהיו מוצלחים, ולא יהיו חשובים בדור] וגרים מלה אחרא דשריא בביתא [וגורמת שהסטרא אחרא והחיצונים ישרו בבית, שהם מביאים מריבות]. מאן גרים דא? [מי גורם את כל הצרות האלו?] ההוא שערא דאתחזי מרישה לבר [השערות של האשה שרואים את זה בחוץ]. ומה בביתא האי [ואם כל הקללות האלו מדוברות כשהאישה הולכת מגולת שערות בבית] כל שכן בשוקא [על אחת כמה וכמה כשיוצאת בחוץ בגילוי שער, היא גורמת לעצמה ולבעלה ולהילדים צרות משונות] וכל שכן חציפותא אחרא [על אחת כמה וכמה כשהאישה הולכת בחציפות אחרת, היינו שמסתובבת על הרחוב בבגדים צמודים ושקופים וכו' כדי לגרות גברים, הרי זה גורמת שהחיצונים יתאחזו בה]. הרי שלך לפניך איך שהזוהר הקדוש מקפיד שלא יראו את השערות של האישה בחוץ שזה מעורר דינים ומביא את כל הצרות בבית, לזאת כל הנשים הכי חרדיות עושות תגלחת לגמרי וכו', וכדי שלא יתביישו הולכות עם פאה או עם מטפחת, וזה דבר גדול מאוד מאוד, אבל אי אפשר להכריח את האישה בשום פנים ואופן לעשות תגלחת, אלא לבקש ולהסביר לה בצורה יפה מאוד, ואם תרצה מה טוב ומה נעים, ואם לא תרצה גם כן לא כדאי לעשות בשביל זה מחלוקת בבית.
|