שאלה: מאת אילנה: שלום כבוד הרב. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר מקץ כ"ג כסליו ה'תשע"ה שלום רב אל אילנה תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. את צריכה לדעת שחסידות ברסלב זה גילוי חדש מאוד, כמו שרביז"ל בעצמו אמר שהגילוי שלו זה חדש לגמרי לגמרי, וחוזר אל הגילוי של האבות הקדושים אברהם יצחק ויעקב. רביז"ל מגלה את הקדוש ברוך הוא בלי שום לבושים כלל, רק להחדיר במוח של האדם שאין שום מציאות בלעדיו יתברך כלל והכל לכל אלקות גמור הוא. ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ג) ככל שאדם מוריד את הלבושים ממנו יתברך, על ידי זה הוא מתאהב יותר בו יתברך, כי מרגיש שהקדוש ברוך הוא נמצא ואין בלעדיו נמצא, וזה אורייתא דעתיקא סתימאה, התורה שיגלה משיח צדקנו שלא יהיו שום לבושים לו יתברך, אלא יתקיים (ישעיה י"א ט') "כי מלאה הארץ דעה את הוי"ה כמים לים מכסים", וכתיב (שם נ"ב ח') "כי עין בעין יראו בשוב הוי"ה ציון"; כי אז יהיה גילוי אלוקות במדריגה עליונה כזו, עד שכל אחד יכיר את הקדוש ברוך הוא פנים אל פנים, ויוכל לדבר עמו יתברך כאשר ידבר איש אל רעהו. ולכן רביז"ל הוא מתנה לכל עם ישראל ולכל אומות העולם, כמו שאמר בפירוש (חיי מוהר"ן סימן רנ"א) יש לאל ידי להחזיר כל העולם כולו למוטב, ולא בלבד אנשים פשוטים, אלא אפילו צדיקים ואנשים גדולים, אני יכול להחזירם למוטב. כי גם הצדיקים צריכים להחזירם למוטב. ולא מבעיא ישראל קדושים, אלא כל האומות העולם כולם אני יכול להחזירם להשם יתברך, והייתי יכול להוליכם סמוך לדת ישראל, אך דיו לעבד להיות כרבו. ולכן לא איכפת מאיזה מוצא אדם בא, אלא הדעת של רביז"ל שייכת לכולם, וידוע שרביז"ל הקפיד מאוד מאוד לא לשנות נוסחאות, ורצה כל אחד שילך בנוסחא ובמנהג שקיבל מאבותיו ומאבות אבותיו, והקפיד מאוד מאוד על לימוד שולחן ערוך יותר מכל הלימודים, ואמר לא להטות מהשולחן ערוך כהוא זה. וידוע שהחזון איש זי"ע אמר שהשולחן ערוך זה האורים ותומים של עם ישראל, ותמיד צריכים להסתכל בשולחן ערוך ולהתנהג כמו שכתוב בשולחן ערוך. ובענין חסידות ברסלב, אמר רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן של"ט) איתא במדרש (בראשית רבה פרשה ל"ד סימן כ"א) על הפסוק (יחזקאל ל"ו כ"ו) "ונתתי לכם לב בשר" – אל תקרי בשר אלא בסר, שיהיה כל אחד בוסר בחלק של חבירו, לב בסר אותיות ברסלב; היינו שכל הצרות שעם ישראל סובלים הן מפני שיש לנו לב האבן, שאחד לא מבין את השני ולא מעוניין להבין את השני, כמו שני אבנים וכו', וזה מה שאומר הנביא (שם) "והסירותי מכם את לב האבן ונתתי לכם לב בשר", שזו תהיה הגאולה שאדם יהיה לו לב של בשר. ואמרו חכמינו הקדושים (בבא מציעא פד.) אהבה דוחקת את הבשר; כי הרגע שיש לאדם לב בשר הוא יבין את השני ויאהב את השני ויעזור לשני. וזה כל העניין של חסידות ברסלב, שהם אותיות לב בסר, כי האות ש' מתחלפת באות ס', כי אדם צריך לעבוד על מידותיו לעקור ממנו את לב האבן שזו מידת האכזריות שיש בו, מידת האנוכיות שיש בו, ואז דייקא יזכה ללב בשר, לאהוב את כל בר ישראל, ולהרגיש בכאב הזולת, וישתדל לעזור, שזה כל חסידות ברסלב. וזה לא שייך לזרם אחד וכו' אלא זו מתנה לכלל נשמות ישראל ולכל העולם כולו. ולכן לא בחינם שלאחרונה מתפרסם הלימוד העמוק של רביז"ל בכל העולם כולו, ולא רק נשמות ישראל נמשכים אל רביז"ל, מכל החוגים ומכל החסידויות ומכל השיטות וכו', אלא אפילו אומות העולם מתעניינים בלימוד העמוק של רביז"ל, איך שמחזק ומעודד ומשמח את כל הנשמות הנפולות, ומחזק את כולם, ומדריך את כולם בדרך הנכונה. אשרי מי שיתמיד בספרי רביז"ל, ואז יתהפך לבו לב האבן, שזה היצר הרע הס"מ שעניינו רק לעשות רע לזולת וכו', ויהיה נעשה לבו לב בשר, שזה היצר טוב שעניינו רק לעשות טוב לזולת וכו'. את צריכה להיות שמחה ועליזה ולבנות בית נאמן בישראל, ולהיות האישה הכי מאושרת בחייך, ואל זה תזכי על ידי שתצייתי את רביז"ל שהזהירנו מאוד מאוד על מידת השמחה, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד, ולהתגבר להרחיק העצבות והמרה שחורה בכל כוחו. וכל החולאת הבאין על האדם, כולם באין רק מקלקול השמחה וכו', וכפי קלקול השמחה והניגון כן בא החולאת על האדם, וגם חכמי הרופאים האריכו בזה, שכל החולאת על ידי מרה שחורה ועצבות, והשמחה הוא רפואה גדולה בין בגשמי בין ברוחני, וצריך להתגבר מאוד בכל הכוחות, להיות אך שמח תמיד. כי טבע של האדם למשוך עצמו למרה שחורה ועצבות מחמת פגעי ומקרי הזמן, וכל אדם מלא יסורים, על כן צריך להכריח את עצמו בכוח גדול להיות בשמחה תמיד ולשמח את עצמו בכל אשר יוכל.
|