שאלה:
מאת שלומי: שלום לכבוד מוהרא"ש הקדוש שליט"א. אני מתפלל לרפואתך ומתחזק מהספרים של כבודו ושל רבינו. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר ויחי ט' טבת ה'תשע"ה שלום וברכה אל שלומי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. קודם כל הכי טוב שתמלא את עצמך בלימוד מקרא, משנה, גמרא, מדרש, הלכה ואגדה, זוהר ותיקונים וכו' וכו', וכמובן להתמיד בספרי רביז"ל, ואז תוכל להתחיל ללמוד בעצמך קבלה בלי שום חבר שיכול מאוד להטעות אותך וכו', וכבר כתב מוהרנ"ת ז"ל (לקוטי הלכות תפילין הלכה ה' אות ל"ח) כי על פי הדברים האלה (היינו על פי דברי רביז"ל) והיוצא בהם המבוארים בדברינו, תוכל לעשות לך דרך להבין מעט מזעיר בדרכי הקבלה של הזוהר הקדוש והאריז"ל להוציא מהם דרכים ועצות למעשה על פי הקדמות נוראות ועצות אמיתיות של דברי תורתו של רביז"ל, שכל תורה ותורה וכל מעשה ומעשה היא פותחת שערים רבים של השגת אלוקות, שעל ידי זה יכולין להבין גם כל דרכי הקבלה, אם תזכה לשקוד על תורתו הקדושה יום יום בשקידה רבה; עיין שם. אשרי מי שאינו מטעה את עצמו בזה העולם ומקיים מה שאמר אליהו הנביא (תנא דבי אליהו רבה פרק ב') אשרי אדם השם עצמו כשור לעול וכחמור למשא, וישב ויהגה בכל יום בתורה תמיד, מיד רוח הקודש שורה עליו, ותורתו בתוך מעיו, שנאמר (ישעיה ל"ב) "אשריכם זורעי על כל מים", ואין מים אלא תורה, שנאמר (ישעיה נ"ה) "הוי כל צמא לכו למים" – "על כל מים" כיצד? פירוש, קורא אדם תורה נביאים וכתובים, משנה, הלכו,ת אגדות ומדרש, וירבה בישיבה וימעט בסחורה, מיד רוח הקודש בתוך מעיו, ומילתו על לשונו, שנאמר (שמואל ב' כ"ג) "רוח הוי"ה דיבר בי ומלתו על לשוני". אשרי אדם שמשחק עצמו בדברי תורה ויושב וחורש בהם כבהמה שחורשת בשדה. ואמר (תנא דבי אליהו רבה פרק ד') כל תלמיד חכם שעוסק בתורה מקטנותו ועד זקנותו ומת, באמת לא מת, אלא הוא עדיין בחיים לעולם ולעולמי עולמים, שנאמר (שמואל א' כ"ה) "והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את הוי"ה אלקיך", מקיש התלמיד חכם הצדיק אל אלוקים, מה אלוקים יהא שמו הגדול מבורך חי וקיים לעולם ולעולמי עולמים, כך תלמיד חכם שעסק בתורה כל ימיו ומת הרי הוא בחיים ועדיין לא מת והוא חי לעולם ולעולמי עולמים, והיכן הוא נשמתו? תחת כסא הכבוד. אשרי מי שמכניס את הדיבורים האלו בתוך לבו, ואז טוב לו בזה ובבא לנצח נצחים.
|