שאלה:
מאת אברהם: תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר בא כ"ז טבת ה'תשע"ה
שלום וברכה אל אברהם נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אין לתאר ואין לשער את מעלת האדם הזוכה לבוא אל רביז"ל על ראש השנה, עד כדי כך שאמר רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן ת"ה) הראש השנה שלי הוא חידוש גדול, והשם יתברך יודע שאין הדבר הזה בירושה מאבותי, רק השם יתברך נתן לי זאת במתנה, שאני יודע מהו ראש השנה. לא מבעיא אתם כולכם, בוודאי תלויין בראש השנה שלי, אלא אפילו כל העולם כולו תלוי בראש השנה שלי; ואמר רביז"ל לענין ראש השנה שלו (חיי מוהר"ן סימן ת"ו) שיכולין אז אנשים לקבל תיקונים מה שבכל השנה לא היה באפשר שיהיה להם תיקון בשום אופן, אף על פי כן בראש השנה יכולין אפילו הם לקבל תיקון. אף על פי שבכל השנה אפילו הוא בעצמו ז"ל לא היה יכול לתקנם, אבל בראש השנה גם הם יכולים לקבל תיקונים. כי אמר שהוא עושה בראש השנה עניינים ותיקונים מה שבכל השנה גם הוא אינו יכול לעשות. את התיקונים שרביז"ל עושה עם כל נשמה ונשמה בפני עצמה, זה נעלם ונסתר מעין כל, אבל מי שזוכה לבוא אפילו פעם אחת אצל ציון רביז"ל על ראש השנה – רביז"ל עוסק בתיקונו, ויכולות לעבור כמה שנים והוא אפילו לא ירגיש שנשתנה אצלו משהו וכו', אבל לבסוף בוודאי הכל יתהפך לטובה. וזה נפלאות תמים דעים מדוע אחד שנוסע פעם אחת אצל ציון רביז"ל וכבר נתעוררת אצלו הנשמה להימשך אחריו יתברך וכו' וכו', ויש אחד שיכול לעבור לו כמה שנים עד שישתנה אצלו משהו וכו', אבל זה בטוח במיליון אחוז – מי שרק זוכה להיות אצל ציון רביז"ל אזי הוא עוסק בתיקונו הנצחי. ולכן אשרי מי שמשתדל להיות אפילו באמצע השנה אצל רביז"ל באומן, ואשרי ואשרי מי שזוכה להיות בראש השנה אצל רביז"ל באומן, ולא צריכים לשמוע התנגדות מאף אחד וכו', כי כל אלו שמתנגדים על הנסיעה בראש השנה הם 'שלוחי הס"מ', יהיה מי שיהיה, מי שרק מתנגד על הנסיעה של ראש השנה הוא 'שליח של הס"מ', וצריכים להתרחק ממנו כמו שמתרחקים משדים ורוחות וכו' וכו'.
|