ביום ראשון השבוע (פרשת משפטים) התקיימה שמחת החתונה לנכדו של כ"ק מוהרא"ש זי"ע, הבחור החתן המפואר המופלג בתורה וביראת שמים בנש"ק כמר שמואל נ"י בנו של הרה"ג חדב"ן רבי משה אסטרייכער שליט"א דומ"ץ בבארא פארק. בשמחה השתתף בנש"ק הרה"צ רבי נחמן שיק שליט"א שלפני השמחה הלך להשתטח על קברי הצדיקים בעיר מונסי, ציון הרה"ק מריבניץ זי"ע, ציון דודו אחיו של מוהרא"ש הרבי בנימין שיק זצ"ל וציונו של רבי חיים יוסף פינקס זצוק"ל שנפטר לאחרונה, ועסק כל חייו בצרכי ציבור באמונה.
לכבוד השמחה הגדולה ששרויה במעונו של הצדיק עם נישואי נכדו, שזוהי שמחתם של כלל אנ"ש תלמידי "היכל הקודש" בארץ ובעולם כולו, ששמחים בשמחתו של הצדיק, ומודים לו על כל המסירות נפש שעשה עבורם ולשמחו בעת שמחה וחדוה זו שכידוע מהספרים הקדושים נשמותיהם של הצדיקים משתתפים בשמחות צאצאיהם, אמרנו להביא תיאור מרטיט משמחת החתונה של נכדו הראשון ר' בן ציון יצחק נ"י שהתקיימה בהשתתפות הצדיק, קראו ותחי נפשכם.
"בטוב צדיקים תעלוז קריה"
איה העט ואיה הסופר שיוכל לחקוק על פני הכתב את גודל השמחה דקדושא שהייתה בחתונת נכדו הראשון של הוד כ"ק הגה"צ מוהרא"ש שליט"א, אף שגם כבר ראו ושמעו מהרבה שמחות שהיה אצל צדיקי הדורות, אבל שמחה צנועה וקדושה כזו עוד לא ראו, מי שהיה שם הרגיש ממש שהשכינה שרתה שם, ראו בחוש את גודל הקדושה ששרתה שם, וראו את את גודל הקדושה ששרתה על כל מי שבא לבקש את ברכת קודשו של הוד כ"ק הגה"צ מוהרא"ש שליט"א, וגודל הבכיות והשמחות שהיו בעת הריקודין עם הכלה, זה לא ניתן לרשום על פני הכתב כלל, ממש נתקיים "וינועו אמות הסיפים,
וידוע גודל הייחודים שמייחד אז, ורואים את סדר הפסיעות שפוסע הולך ושב בצורות שם א"ל שד"י ששם זה ממשיך בנים לזוג, כי יש רמ"ח אברים לזכר, ויש רנ"ב אברים לנקבה, וביחד עם כמספר ת"ק, מספר נעלם של שם שד"י, שהוא י"ן ל"ת ו"ד עולה ת"ק, ומי שעין אמת לו רואה את גודל התלהבותו וקדושתו בעת הריקודין של מצוה, והכל בפשיטות ובצניעות גדול, אשרי עין ראתה זאת.
ויש לפעמים שרוקד לאט במילוי אל"ף למ"ד שי"ן דל"ת יו"ד ומילוי דמילוי וכו', וזה רק לזכי הראות המבינים בדבר.
ורואים גדול החן של הקדושה שנסוך על פניו בעת שרוקד, וזה אין לתאר ולשער כלל, ואחר כך הוא רוקד עם החתן לפני הכלה זמן רב, והוא אז מופשט מכל העולם כולו, דבוק בחי החיים, ומי שלא ראה זאת לא יכול להאמין שבדור הזה יש יהודי שמתנהג בתכלית הפשיטות, רגליו מוצב ארצה מפזז ורוקד, וראשו מגיע השמימה בייחודים קדושים, וממשיך ישועות לנשמות ישראל, ורבים נושעו מברכותיו שמברך בבושת פנים ובחן של אמת, וכדאי לנוסע מסוף העולם להיות אצלו בעת הריקודין של מצוה, וכן היה אצל נכדו, אברך צעיר מאוד מלא חן של קדושה, אברך אשר כל הנהגותיו הם בדרך ארץ גדול, בושת פנים ויראת שמים נסוכה על פניו, ואיך שמקבל את כולם בסבר פנים יפות, דומה מאוד לסבו הקדוש הוד כ"ק הגה"צ מוהרא"ש שליט"א, אשר ידוע דרכי הנהגותיו שמגלה עצמו טפח ומסתיר אלפיים טפחים, אשרי הרגעים והשעות שזכינו להיות עמו בצוותא בשמחה קדושה כזו, והרבה דמעות נשפכו אז להמשיך ישועות ורפואות לנשמות ישראל המתדפקים על דלתי הצדיק, ולא מניחים אותו עד שיברך אותם, וידוע אשר כל ברכותיו מתקבלות, ולא בחינם שהסטרא אחרא והקליפות מתפחדים ממנו, והסמ"ך מ"ם עומד ממולו לעכבו ולמונעו על כל צעד ושעל, והוא הקדוש ממשיך פסיעה אחר פסיעה, ומתעלה בעליה אחר עליה, כי ידוע אשר לנשמת הוד כ"ק הגה"צ מוהרא"ש שליט"א, יש כוחות עליונים להמשיך את לבבות נשמת ישראל אליו יתברך, אך כבר אמר רביז"ל: "ניצחתי ואנצח, גמרתי ואגמור", ומי שרואה את גודל ההצלחה והסייעתא דשמיא שיש להצדיק הזה רואה בחוש שנתקיים אצלו מה שאמר דוד המלך עליו השלום (תהילים ל"ז) "צופה רשע לצדיק ומבקש להמיתו והוי"ה לא יעזבנו בידו".
ופרש רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ר"ח) מה שהרשעים עושים ייסורים לצדיקים ורודפים את הצדיקים זה סיבה מאת השם יתברך כדי שיתבונן הצדיק ויפשפש במעשיו, נמצא שהרשע הוא כמו צופה ושומר העיר, שנקרא צופה, כמו שכתוב (יחזקאל ל"ג) "צופה נתתיך לבית ישראל", כן הרשע שומר את הצדיק מליפול בגשמיות, כי רואים אשר הוד כ"ק הגה"צ מוהרא"ש שליט"א תמיד דבוק בו יתברך, ועם כל זאת באים המון אנשים אליו לשפוך את מר לבבם, וכל אחד בא עם הבעיה והצרה שלו, וכדי שלא יפול חס ושלום באיזה גשמיות, הקדוש ברוך הוא הקים עליו את הס"מ הרשע להציק לו ולמסור אותו במסירות ולהעליל עליו עלילות רשע ושוואוכן אמר רבנו ז"ל (שם) אשר מעט המחלוקת שיש על הצדיקים היא טובה להם כי המחלוקת היא כמו מכסה להם, שלא יתגלו ויתפרסמו ביותר מכדי הצורך, וזה פירוש "צופה רשע לצדיק", צופה לשון מכסה, כמו שכתוב (שמות כ"ה) "וציפת אותו זהב", אבל אלו הרשעים מרבים המחלוקת, מרבים במכסה, עד שאין כח בצדיקים לסבול מחלוקתם ושנאתם של הרשעים, וזהו "ומבקש להמיתו", כמו שמכסים את האדם מראשו עד רגלו, עד שאי אפשר לו לנשום, כן אלו הרשעים הם מכסים ומרבים בציפויים ובמחלוקת, ומבקשים להמיתו, אבל "והוי"ה לא יעזבנו בידו.
ודבר זה רואים בחוש, איך שהקדוש ברוך הוא בעצמו שומר על הצדיק, על אף כל המסירות והרשעות שהרשע מרושע גורם לו, עם כל זאת הוא מתחזק ביתר שאת וביתר עוז, ונתקיים בו (תהילים קי"ב) "כי לעולם לא ימוט לזכר עולם יהיה צדיק", שזכרו הקדוש ישאר כבר בין כלל ישראל לדורות עולם, כי זכה ומזכה את הרבים אשר זכות הרבים עומדת לו".
בשמחה חולק ספר שו"ת "הלכה למשה" על הלכות ריבית שחיבר חתנו של מוהרא"ש שהוא כידוע תלמיד חכם עצום, בקיא בכל חלקי התורה הקדושה ועסיק באורייתא תדירא, ומשמש כדיין מומחה בעיר בארא פארק, וזכה שבניו הולכים בדרכו כולם זרע ברך ה', עוסקים בלימוד ההלכה ללמוד וללמד, ומפיצים את תורתו של רבנו ז"ל בעולם כפי שעשה סבם הקדוש זי"ע. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, שמשמחה זו יומשך שמחה לכלל ישראל.
"קול רינה וישועה באהלי צדיקים"
הרב נחמן שיק שליט"א ערב החתונה בקברות צדיקים
מראות מהשי שחולק למשתתפים והזמנה לחתונה