אדם יכול לזכות בזה העולם להגיע לכל המדרגות שבעולם אם יהיה לו את הרצונות והכיסופים באמת לחזור בתשובה, אדם צריך לרצות ואז יזכה להגיע לכל הטוב שבכל העולמות.
אני מאוד מתפלא עליך למה אתה כל כך שבור? מה אתה צריך להסתכל על אחרים? עליך לדעת שכל מי שעוסק בצורכי ציבור תהיה עליו ביקורת!
(אשר בנחל, כרך קסו מכתב ה תתיז, כסלו תשסח)
צריכים להיזהר מאוד, לא לתת לילדים שמות בדויים, אשר גורמים להם צרות ייסורים וסבל גדול. כי הכול תלוי בשם, והשם של אדם – זו נשמתו. ולכן צריכים לתת לילדים שמות של צדיקים, וזכות הצדיקים והצדקניות תגן על הילדים שנושאים את שמם.
(אשר בנחל, כרך כג, מכתב ג' תקכד, תשם)
צריכים להודות ולהלל ולשבח את הבורא יתברך שמו על כל החסד חינם שעשה, וכשאדם זוכה ונותן תודה והודאה לקדוש ברוך הוא, אז יש לו כח לבקש ולדבר להבא, אשרי מי שחזק בזה, ואז טוב לו כל הימים.
(אשר בנחל, כרך כג, מכתב ג' תקלד תשם)
תדע אשר דבר גדול ודבר קטן אינו נעשה מעצמו, אלא בהשגחת המאציל העליון, ועל כן אינך צריך לפחד משום בריה שבעולם.
כי כל פסיעה ופסיעה שאדם פוסע בזה העולם מושגחת ממנו יתברך. זה דבר אשר לא יכילהו הרעיון, איך כל דבר גדול וקטן מושגח רק ממנו יתברך, ואם אדם היה מכניס בעצמו גודל ההשגחה, שהקדוש ברוך הוא משגיח עליו, תמיד היה רוקד, ותמיד היה שמח.
כי אפילו מי שהוא צריך לפגוש ביום זה, בשעה זו ברגע זה, גם כן מושגח בהשגחה פרטי פרטית. על כן למה לרדוף אחר זה או אחר ההוא וכו', יותר טוב לברוח רק אל הקדוש ברוך הוא.
(אשר בנחל, כרך כג, מכתב ג' תקלה תשם)
צריכים הרבה לדבר אל ה' יתברך, והעיקר לא להתבלבל משום בריה בעולם שבעולם. אף אחד אינו יכול לעשות לך מאומה. למה לך להיכנס בלחצים?! ולמה לך לחשוש ממישהו?! הקדוש ברוך הוא עמך, אתך ואצלך, ואם תחדיר בעצמך ידיעות אלו – תהיה הכי מאושר.
(אשר בנחל, כרך כג, מכתב ג' תקלח תשם)
צריך שתחקוק בעצמך היטב היטב את נקודת האמונה הקדושה. אשר אינך צריך את שום בריה שבעולם. יהיה איך שיהיה, ובמקום שאתה נמצא שם, שם נמצא השם יתברך. וכשהשם יתברך אתך, עמך ואצלך, אינך צריך את שום בריה שבעולם, נא ונא להיות משפיע ולא מושפע מאחרים.
(אשר בנחל, כרך כז, מכתב ד' רצא, תשמב)
עליך לדעת, שאסור לחנוף את שום בריה שבעולם בשום אופן, כי מי שצריך אותך ומה שאתה צריך וכו' – יבוא אליך, ומי שאינו צריך אותך ומה שאין אתה וכו', ממילא לא יבוא אליך, ועל כן מה ולמה להתבלבל מאחרים?! וצריך שתדע, אהובי, אחי היקר! תיכף ומיד כשתחקוק ידיעה זו, תזכה להיות בן חורין ממש.
(אשר בנחל, כרך כז, מכתב ד' רצא, תשמב)
עליך להסתכל תמיד רק על עצמך ולראות בכל פעם מה טוב לך. כעין שפרש מוהרנ"ת את הפסוק ( בראשית יב, א) "לך לך", היינו שתמיד צריך האדם לילך לעצמו לראות מה טוב בשבילו, ולא יסתכל על אחרים כלל.
באמת זהו יסוד גדול ועיקר גדול בעבודת ה' יתברך ובקיום האדם בגשמיות.
שלא יתבלבל מאחרים כלל, רק יהיה חזק ואמיץ עד מאוד עם נקודתו הטובה המושרשת בו. וצריכים להיות עקשן גדול עם נקודתו, ולילך עמה עד הסוף במסירות נפש.
(אשר בנחל, כרך כז, מכתב ד' שנח, תשמב)
אהובי, אחי היקר! בזה העולם צריכים להתחזקות ולהתחדשות בכל עת ורגע ממש, וזה העיקר בחיים, שידמה בעצמו בכל שעה כאילו נולד בשעה זו, וכאילו אין לו רק שעה זו, ועל ידי שאדם זוכה לחדש את עצמו בכל פעם, דיקא על ידי זה זוכה לחיות חיים נעימים וחיים מיושבים.
(אשר בנחל, כרך יא, מכתב א' שלד, שנת תשלד)
תאמין לי, אם תזכה לשמירת העיניים, ושמירת האוזניים, ושמירת החוטם (מהכעס), ושמירת הדיבור, אז תרגיש חיים נעימים, ועולמך תראה בחייך.
(אשר בנחל, כרך כט, מכתב ד' תשל, תשמב)
מי שמרגיל את עצמו לברך תמיד, הוא נעשה צינור המשפיע טוב לכל בית ישראל, ויכול להיעשות פועל ישועות.
(אשר בנחל, כרך כט, מכתב ד' תרסז, תשמב)
אהובי, אחי! יכולים לחיות בזה העולם חיים נעימים, חיים מאושרים, אם רק בורחים אליו יתברך ומתחבאים בצלו יתברך, ומרגילים את עצמו לדבר עמו יתברך תמיד.
(אשר בנחל כרך יד, מכתב ב' אלפים, תשלו)
כי בשעה שיש לאדם אל מי לפנות בעת צרה, הוא הכי מוצלח בחייו, לא כן מי שאינו יודע אל מי לפנות בעת צרה, הוא הכי אומלל.
אשרי מי שמשליך את חוכמתו המדומה ומציית את רבנו בשיחה בינו לבין קונו, שאז ירגיש כל מיני נועם וערבות בחייו.
(אשר בנחל, כרך יז, מכתב ב' תנט, תשלז)
צריך שתדע ותחקוק היטב היטב בדעתך, כי אין לך עוד אוהב נאמן כמו ה' יתברך, אשר רק הוא יכול לעזור לך כהרף עין, ורק בידו ישועתך תלויה בסיבה קלה.
ועל כן הרגל עצמך לדבר עמו יתברך בתמימות ובפשיטות גמורה, ותספר לפני ואת כל לבך, ותתמיד בזה מאוד מאוד מדי יום ביומו ומדי שעה בשעה, ואז דיקא תראה נפלאות.
(אשר בנחל, כרך טז, מכתב ב' שא, תשלו)
מי שחטף בכל יום את סדר הלימוד על פי דעת רבנו, יהיה המאושר לנצח נצחים.
(אשר בנחל, כרך טז, מכתב ב' רלח, תשלו)
חמדת לבבי! תהיה מעביר על מידותיך תמיד, ואל תשיב למחרפך דבר, ואז טוב לך לנצח.
(אשר בנחל, כרך טז, מכתב ב' רכה, תשלו)
כשתרגיל עצמך לא לדבר מאחרים כלל, אז דיקא תרגיש חיים טובים ונעימים.
(אשר בנחל, כרך יח, מכתב ב' תקכז, תשלז)