באומן קיימים עשרות מנייני תפילה בכל הנוסחאות, מהם מניינים שקיימים שנים רבות, מהם מניינים חדשים, והיהודי שמגיע בתמימות לאומן על מנת לקיים את ציווי של רבנו ז"ל: "אומן ראש השנה שלי עולה על הכל, איש בל ייעדר", לעיתים אינו יודע באיזה מניין טוב עבורו להתפלל, לצורך כך כתב כ"ק מוהרא"ש זי"ע בספרו הקדוש "הנהגות ראש השנה" כללים ברורים כיצד לבחור מקום תפילה בראש השנה.
וזה לשון קודשו: "והעיקר – לבא בתמימות ובפשיטות גמורה לקבל מרבנו ז"ל את כל התיקונים שלו, ואל יערב בתוך הקיבוץ הקדוש שום פוליטיקה של הבל המצויה עכשיו של מי בראש וכו', אלא תחבר עצמך אל תלמידי רבנו ז"ל האמתיים, היראים והשלמים, אשר אינם חפצים בשום דבר, רק בעבודת השם יתברך, ורוצים להכלל בו יתברך, ורק עמהם תתפלל ואליהם תתחבר.
ולמעם טובתך הנצחית, ברח ממניין כזה שיש שם לצים, אשר אינם חפצים בעבודת השם יתברך כלל, רק סתם באו לשם טיול, אשר בוודאי מה טוב ומה נעים גם להם, שהם עושים את הטיול לאומן על ראש השנה, ובוודאי גם הם יזכו לתיקון מרבנו ז"ל, כי מתוך שלא לשמה בא לשמה (פסחים נ:) אבל אתה, אהובי, בני היקר, ראה להתפלל במניין נפרד רק עם יראים ושלמים, עובדי השם אמיתיים שאינם חפצים בשום הבלים, רק בעבודת השם יתברך, להכלל לגמרי רק בו יתברך.
ואם לא תוכל להוציא מכח אל הפועל לבא אל ציון רבנו ז"ל על ראש השנה, אל תיפול בדעתך, חס ושלום, בעבור זה, אלא תשתדל לעשות מניין בעירך ובמקומך דיקא, ותקבץ עשרה מאנשי שלומנו, ותחזקו את עצמכם באהבה, אחווה ורעות, ותקשרו את עצמכם אל רבנו ז"ל, ואז יומשכו עליכם כל התיקונים שזוכים לקבל ממנו בראש השנה. כי בפירוש גילה לנו מוהרנ"ת ז"ל, אשר בכל מקום שמתקבצים עשרה מאנשי שלומנו, חסידי ברסלב, יהיה במקום שיהיה, ראוי לנסוע מסוף העולם ועד סופו, ולדחוף את ראשו בינהם, ודיבר זאת לעניין ראש השנה;
ועל כן ראה, אהובי, בני היקר, מה לפניך, שאיך שהוא תתפלל כל ימי חייך בראש השנה במניין עם אנשי שלומנו, חסידי ברסלב, תלמידי רבנו ז"ל האמתיים החפצים רק בעבודת השם יתברך, ואינם רוצים שום הבל מהבלי העולם הזה, ואז נכון יהיה ליבך ובטוח, שתזכה להמשיך עליך את התיקונים מרבנו ז"ל לכל השנה.
(הנהגות ראש השנה אות ב').