ידוע שרבנו ז"ל הפליג מאוד במעלתו של הצדיק הקדוש רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע, וקרא אותו 'פאר הדור, התפילין של הקדוש ברוך הוא', כי הוא סנגורן של ישראל, ותמיד לימד זכות על נשמות ישראל, ובהתפילין שלך הקדוש ברוך הוא כתיב (דברי הימים-א' יז, כא): "מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ" (ברכות ו.), ולכן יען שלימד זכות על כל בר ישראל, לכן קראו רבנו ז"ל ' פאר הדור, התפילין של הקדוש ברוך הוא', וכשהיה להרב הקדוש מברדיטשוב זי"ע ביזיונות, ציווה רבנו ז"ל לבדוק את התפילין שלו.
ידוע, שבכל ליל ראש השנה בכה הרבה הרב הקדוש מברדיטשוב זי"ע, וביקש ממנו יתברך, שייתן השנה שפע לעם ישראל, שיהיה לכולם פרנסה בשפע, ותשפיע עליהם ממון הרבה ואמר: "ריבנו של עולם, הלא לא תפסיד אם תיתן לעם ישראל ממון וכסף הרבה, הלא הכול יוחזר אליך, כי מה עושים עם ישראל עם הכסף והממון? הלא קונים בזה מצוות וכו', קונים רק אוכל כשר, ובעבור הוצאות שבתות וימים טובים" וכו'.
וכן בליל יום כיפור בכה הרבה ואמר: "רבונו של עולם, יש לי עסק טוב בשבילך, לך יש סליחה מחילה וכפרה, אני נותן לך את כל עוונות ישראל, ואתה תיתן להם סליחה מחילה וכפרה".
אשר בנחל חלק פב מכתב י"ז תתקעב
מסופר על הצדיק הקדוש רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע, שהיה פעם בגלות באיזה שוק, ורצה להתפלל ולא היה יכול, כי היה המון רב של גויים וגויות, והיה בלבול גדול מאוד, אזי נעצר במקומו ובכה, ונזכר שגם פה השכינה, והנה השכינה בגלות; רואים מזה, שכשאדם זוכר מהקדוש ברוך הוא, הוא מתחיל לזכור מגלות השכינה.
אשר בנחל חלק סא מכתב י"ב תעח
הצדיק הקדוש רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע גדל במשפחה שהיו מתנגדים על החסידות, שלא ידעו אז מה טבעה של החסידות, חשבו שזו כת חדשה או איזה דרך חדשה, ומדוע? כי החסידות מגלה את הקב"ה, וברגע שמגלים את הבורא יתברך שמו, אז נתגלה השקר [ כי קודם שנתגלה הקב"ה, חושבים: זה גאון, זה רב, זה מקובל, אך ברגע שמכניסים בעצמם את השם יתברך, מתחילים להיווכח, זה גאון?! זה 'גאון' בגזל! זה רב?! זה 'מתקוטט' עם כולם! זה מקובל?! זה 'מקבל' מה שנותנים לו!], והצדיק הקדוש מברדיטשוב התקרב למגיד ממעזריטש תלמיד הבעל שם טוב, ולא שב ששה שבועות, חמיו, שהיה מתנגד גדול, הקפיד עליו שחזר, ושאלו: "היכן היית?" וענה בתמימות: "הייתי אצל המגיד הגדול ממעזריטש.
ושאלו: "מה למדת שם?" וענה לו: " למדתי שיש אלוקים בעולם", החל חמיו לשחוק: "וכי בעבור זה הוצרכת ליישב ששה שבועות שם?! הנה הראה לך". וקרא למשרתת ושאלה: " אמרי לי, מי ברא את העולם?" וענתה: "אלוקים".
ושחק כלפי חתנו, ואמר לו: "וכי בעבור זה הוצרכת ליישב ששה שבועות, כדי לידע מי ברא את העולם, הלא משרתת פשוטה יודעת זאת". וענה הצדיק הקדוש מברדיטשוב: "היא אומרת, אבל אני יודע". נמצא, שהחסידות לימדה אותנו לדעת שיש אלוקים ומלך עולם, "אתה הראת לדעת, כי הוי"ה אלוקים, אין עוד מלבדו" (דברים ד, לה) צריך להחדיר בעצמו, שהקב"ה מנהיג עולמו בחסד וברחמים, בצדק ובמשפט.
שו"ת אשר בנחל (חלק מ"ג מכתב ז' תה)
פעם בא יהודי שבור וממורמר אל הצדיק הקדוש רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע, בעל מחבר ספר "קדושת לוי", ואמר בבכייה עצומה: עד עכשיו הייתה פרנסתי, שהייתי נוסע בעיירות הקטנות אצל הגויים, והייתי מוכר להם מיני מרכולת, ובזה התפרנסתי, והנה עכשיו אני חלש מאוד, ואין כוחי במתני, ובמה אפרנס את בני ביתי?! ובכה מאוד.
ענה ואמר לו הצדיק הקדוש מברדיטשוב זי"ע, היודע אתה שכתוב (שמות יד, כה): "ויסר את אופן מרכבותיו", כשהקדוש ברוך הוא נוטל ממישהו את הגלגלים, היינו שאין לו כוחות ברגליו לילך, אזי "וינהגהו בכבדות", שמנהיגו בדרך כבו"ד, ומפרנסו בבית בכבוד.
כל זמן שחשבת שפרנסתך היא על ידי גויים, שאתה הולך מעיירה לעיירה ומכפר לכפר למכור מרכולתך וכו' וכו', אזי הקדוש ברוך הוא הניח אותך, ועכשיו בראותך שאין לך כוחות ואינך עושה מאומה, ואתה שבור כחרס הנשבר, עכשיו תדע לך, שהפרנסה תבוא לך לבית בכבוד.
אשר בנחל חלק נ מכתב ט' רפח.