ברוך ה', הקמנו "היכל הקודש", קודש קודשים, שאין לנו להתבייש בו משום חסידות בעולם, וזו אצלי השמחה הכי גדולה.
(אשר בנחל, כרך מד', מכתב ז' תרמג, שנת תשמ"ה)
מה מאוד גדלה שמחתי, שזכיתם לפתוח בית המדרש חדש "היכל הקודש" בעירך, ואין דבר גדול מזה, כי היא זכות הרבים גדולה ונוראה מאוד.
ואיתא בפוסקים, שיש לנהוג לעשות סעודת מצווה בעת חנוכת בית המדרש (עיין שאלות ותשובות לבושי מרדכי) ולכן מה טוב ומה נעים, אם תקבץ את כל החברים והידידים, ותעשו חנוכת הבית ברוב עם הדרת מלך.
(אשר בנחל, כרך מ, מכתב ו' תשנט, שנת תשמ"ה)
ראה להישאר ב"היכל הקודש", קודש קודשים, ושום דבר בעולם לא יוכל להפריד אותך משם. ואז תזכה להגיע בזה העולם למה שאתה צריך להגיע.
(אשר בנחל, כרך מג, מכתב ז' שמח, שנת תשמ"ה)
עליך לדעת כי "היכל הקודש" הוא היכלו של רבנו (כמובא בליקוטי מוהר"ן, חלק א', סימן נט), כי הצדיק בונה "היכל הקודש", ומקרב שם את הרחוקים, עיין שם. אשרינו, מה טוב חלקנו, שאנו חסידי ברסלב, תלמידי "היכל הקודש.
(אשר בנחל, כרך מג, מכתב ז' תמג, שנת תשמ"ה)
על כן ראה להיות ביחד עם אנשי שלומנו היקרים, "חסידי ברסלב", תלמידי "היכל הקודש", ותשתוקק להתראות עמהם פנים אל פנים מדי יום ביומו, והקדוש ברוך הוא יעזור לך שתצליח דרכך.
(אשר בנחל, כרך מד', מכתב ז' תקפה, שנת תשמ"ה)
זה יסוד "היכל הקודש" – לאהוב את כל בר ישראל ולעזור איש לרעהו, אשר זה סימן שאוהבים את הבורא יתברך שמו.
(אשר בנחל, כרך מ, מכתב ו' תשפו, שנת תשמ"ה)
לטובתך הנצחית תראה לבוא לבית מדרשנו חסידי ברסלב, ששם מאיר אור הצדיק היום.
(אשר בנחל, כרך ג, מכתב שצז, שנת תש"ל)
כשעשרה מאנשי שלומנו יושבים יחד ומדברים מרבנו, אז הוא שם ממש.
(אשר בנחל, כרך ח', מכתב תתקמא, שנת תשל"ד)
ביותר צריכים להיזהר מאוד לבוא להתפלל בבית המדרש הנקרא על שם רבנו, ואם הוא גר רחוק על כל פנים ישתדל לבוא בסעודה שלישית, ויוכל לחזור עם אוטובוס במוצאי שבת קודש, והוא עניין גדול מאוד מאוד.
כי בבית המדרש שם מתקרבים החברים יחד, ומאירים זה בתוך זה נקודתם הטובה שיש בהם. ומעלת עניין זה גבוהה למעלה למעלה. ורבנו הזהירנו על זה ביותר – לאחוז עצמנו ביחד.
(אשר בנחל, כרך ד, מכתב תקמא, שנת תשל"א)
חזק ואמץ לבוא אל בית מדרשנו, וממש תרגיש חיים חדשים. כי תהילה לאל, כל דיבורנו הם רק דיבורי אמונה בהשגחה פרטית, מה שאנשי שלומנו היקרים מדברים אחד עם השני, טוב להודות לה' יתברך על כל החסד חינם שעשה עמנו.
(אשר בנחל, כרך יז, מכתב ב' תמו, שנת תשל"ז)
ברח לך אל צדיקי האמת שבדור הזה, שהם אנשי שלומנו היקרים "חסידי ברסלב". המקורבים באמת אל צדיק האמת מיחידי הדורות. שורש נשמות ישראל, ותתאבק בעפר רגליהם, ותשתה בצמא דבריהם, כי צדיק האמת הוא בין אנשיו, ובכל מקום שרק מתקבצים – שם הוא ממש, ואז גם אתה תבוא אל תיקונך הנצחי. והעיקר לרחק את עצמו מן המחלוקת.
(אשר בנחל, כרך ד, מכתב תקמז, שנת תשל"א)
כשהאדם מרגיל את עצמו רק לדבר דיבורי יראת שמיים, דיבורי רבנו, אז פיו נעשה 'היכל הקודש', וצריכים כוח גדול לעמוד בזה.
(אשר בנחל, כרך יח, מכתב ב' תרנט, תשלח)
ובאמת אם תסתכל בעין האמת, ותחפש הטוב אצל כל אחד מאנשי שלומנו. תמצא תחת ידו סגולות נפלאות ונוראות כאלו, אשר אין יכולים לשמוע בשום מקום שבעולם.
כמו שרואים בחוש אשר כל מיני חוטי ברזל הן גדולים והן קטנים, הן יבשים והן מלאים לכלוך וחלודה, אשר רק יגעו בכוח החשמל, אז מיד התהפכו למהות החשמל כידוע דבר זה.
כן כל איש ישראלי נולד עם סגולות ועצות וחידושים נפלאים, אשר דיקא הוא צריך לגלותם, ותיכף ומיד כשרק נוגע בצדיק האמת שהוא כח החשמל, אז רועש מאוד ובוער מאוד אליו יתברך.
כאשר רואים זאת אשר תיכף ומיד מי שמתקרב אל רבנו מתעוררת אצלו התעוררות נפלאה ונוראה ומתמלא עם יראה ואהבה אשר לא יאמן כי יסופר, כמו החסידים והצדיקים הראשונים.
(אשר בנחל, כרך ג, מכתב שצט, שנת תש"ל)
זה רואים בחוש, כי כל אחד מאנשי שלומנו, יש לו דיבורים יקרים אחרים מה שאין בחברו כפי שקיבל מצדיק האמת. על כן טוב לשמוע ולקבל את כל הנקודות הטובות מכל אחד מאנשי שלומנו, וצריך להשתדל מאוד בזה – רק לקבל תמיד נקודת החבר, ועל ידי זה ממילא יקבל חברך נקודתך. ולעולם אל תבלבל עצמך דיקא ליתן נקודתך בו, ומזה מתחלת כל המחלוקת ודו"ק.
(אשר בנחל, כרך ג, מכתב תי, שנת תש"ל)
על כן כל אחד מתלמידי "היכל הקודש" צריך לידע, שהוא תלמיד רבנו ממש, ועליו מונח תפקיד גדול – לגלות ולפרסם את הקדוש ברוך הוא בעולם, להוריד את השכינה למטה, ולעשות לו יתברך דירה בתחתונים.
מה טוב ומה נעים, אם תזכה להדפיס איזה קונטרס חדש מהקונטרסים החדשים, שהם סולת ברורה מ"ליקוטי הלכות" הקדושים, וזה יהיה לטובת אביך ז"ל.
(אשר בנחל, כרך מד', מכתב ז' תרצג, שנת תשמ"ו)
תהילה לאל, לנו יש הרבה הרבה אלו שיחזקו אותנו – אנשי שלומנו היקרים, עובדי ה' האמתיים, אשרי מי שיאחז את עצמו בהם. כי תהילה לאל, יש בין אנשי שלומנו סגולות נפלאות שאינן נמצאות בכל העולם, וצריך להסתכל רק בעין טובה, ולבטל את עצמו לגמרי, אז יזכה למצוא אותן.
אתמול בסעודה שלישית הייתי בבית מדרשנו, (אשר על פי רוב איני הולך, כי אני גר רחוק מאוד מבית המדרש שלנו, כידוע לך, וכן כי בזמן סעודה שלישית, אני רגיל להתבודד, כי אז הוא זמן טוב לזה, "רעווא דרעווין", ויש לי אז תשוקה גדולה לזה).
מה אומר לך, פשוט התחרטתי על כל השבועות הרבים שלא הלכתי בסעודה השלישית לבית מדרשנו, כי הדיבורים טובים שמקבלים שם, אפילו מהקטן שבאנשי שלומנו, אי אפשר לקבל ולשמוע בשום מקום שבעולם, והעיקר בתמימות ובפשיטות בלי שום חוכמות.
(אשר בנחל, כרך ה, מכתב תרטו, שנת תשל"ב)
כי אור הצדיק הוא גבוה מאוד מאוד. ואי אפשר לקבלו רק בין אנשיו, אנשי שלומנו היקרים.
על כן במקום שמתקבצים אנשי שלומנו הקדושים, ומדברים בתמימות ובפשיטות גמורה דיבוריו היקרים של רבנו, ראוי למסור נפשו ולילך שם, כי על ידי זה גם כל אלו השומעים ייכנסו בהם הרהורי תשובה, וגם הם יזכו להתעורר ולהתחיל התחלה חדשה לצאת ממקומם המגונה שנלכדו שם.
(אשר בנחל, כרך ח', מכתב תתקלח, שנת תשל"ד)
אמרו אנשי שלומנו: בזה שנתייחד ונתקבץ פה למטה בבית מדרשו, ונדבר מרבנו, אז נזכה גם כן להתקבץ בעולם העליון בבית מדרשו של רבנו. כי עיקר שלמות בית המדרש הוא כשנקרא על שם צדיק האמת, שאז כשזוכה רק להיכנס שם הוא טובה גדולה מאוד מאוד, מכל שכן כשזוכה לדבר שם מהצדיק, זה עולה על הכול.
(אשר בנחל, כרך ח', מכתב תתקמא, שנת תשל"ד)
תראה לכבד, את כל אחד מאנשי שלומנו כדין תלמיד חכם, כי הם באמת תלמידי חכמים האמתיים, והם צדיקי דורנו. וגם תדע שהישיבה בעצמה בבית מדרש חסידי ברסלב, היא סגולה נפלאה מאוד מאוד. כי אור רבנו מאיר שם בגילוי ממש.
(אשר בנחל, כרך יב', מכתב א' תרנו, שנת תשל"ד)
תאמין לי, שכדאי כדאי להתחבר עם אנשי שלומנו היקרים האמתיים, לא תשמע דיבורים כאלו בשום מקום שבעולם. וכבר אמר פעם רבנו (חיי מוהר"ן, סימן שכז) אשר מכל אחד מאנשיו יהיה גם כן מה לספר.
ה' יתברך יזכנו לרשום על הכתב כל דיבור ודיבור מאנשי שלומנו האמתיים, שהוא תורה שלמה המלאה יראת שמיים, דבקות והתחזקות.
(אשר בנחל, כרך כא, מכתב ג' רנח, שנת תש"ם)
אחי היקר! רק חזק ואמץ עד מאוד להתבודד בכל יום ויום, כי מי שרוצה לבנות "היכל הקודש", שהוא להחזיר בני אדם למוטב, ולהאיר בהם אמיתת מציאותו יתברך, הוא צריך ביותר להיזהר שלא יתאחזו בו הרע שלהם, על כן צריך תמיד לעסוק בהתבודדות, ולשפוט את עצמו, ועל ידי זה יזמין מלאכי לבו, שהם הרוחניות נשמות אלוקות שנברא על ידי כל דיבור דיבור של תפילותיו, והם הם יאירו לו איך להתנהג ולא ליפול בדעתו.
(אשר בנחל, כרך כב, מכתב ג' שכג, שנת תש"ם)
צריך שתדע, ידידי היקר! שהוא עניין הגדול עד מאוד, להיות מעורב בין אנשי שלומנו היקרים האמתיים, ולקבל נקודם הטובה. בחינת 'מקבלין דין מן דין', אשר הזהיר על זה רבנו מאוד (עיין ליקוטי מוהר"ן, חלק א', סימן לד).
ורבי לוי יצחק רגיל לומר, שיש לנו עם מה להיות איש כשר, אלא אנחנו שלימזלניקעס גדולים, העצות והאורות של רבנו הם לפני עינינו, ואנחנו מזניחים אותם.
(אשר בנחל, כרך כ, מכתב ג' סא, שנת תשל"ט)
אחי היקר! ראה לבנות את "היכל הקודש" לקרב נפשות, ולגלות להם את אמיתת לימודו של רבנו, אשר "בהיכלו כולו אומר כבוד" (תהילים כט), מי שנכנס בהיכל הזה, שם רואה רק את כבודו יתברך, וכשאדם רואה רק את כבודו יתברך, אינו מפחד משום בריה שבעולם, כי הקדוש ברוך הוא שומרו ומצילו מקליפת עשיו וישמעאל.
(אשר בנחל, כרך מה, מכתב ז' תתסח, שנת תשמ"ו)
והעולה על הכול שמחתי, שאתם אוחזים את עצמכם ביחד, אשר זה מאוד חשוב אצלו יתברך, כמובא בליקוטי מוהר"ן (חלק ב', סימן ב'), אשר רבנו מביא שם:
"כשפעולות משונות מתאחדות באחדות אחת, זה מאוד יקר אצלו יתברך". בוודאי כשאנשי שלומנו היקרים, תלמידי "היכל הקודש" מתאחדים יחד באהבה, אחווה ורעות, אין לתאר ולשער את המעלה הגדולה הזו.
(אשר בנחל, כרך מו, מכתב ח' שלא, שנת תשמ"ו)
העיקר ראה להיות עקשן גדול, ואל תצא מהיכל הקודש של רבנו. כל מה שאתה עושה ועוסק, הכול יסתובב סביבות היכל הקודש, ואל תתבייש בזה כלל, כי גם למעלה בעולמות העליונים יש מתיבתא הנקראת "היכל הקודש", ומי שנכנס בה למטה, יכנס בה למעלה ואשרי הזוכה לזה!
על כן אל תתבייש כלל מהמלעיגים
ותתעקש שהישיבה שלך תקרא מתיבתא "היכל הקודש", ומלכותא דארעא כעין מלכותא דרקיעא.
(אשר בנחל, כרך לט', מכתב ו' תקד, שנת תשמ"ה)
אשריך ואשרי חלקך, שיש לך חלק בבניין ובהחזקת "היכל הקודש" בבני ברק.
(אשר בנחל, כרך לט', מכתב ו' תקסה, שנת תשמ"ה)
אשרינו שאנו יודעים מרבנו, ולומדים בהיכלו "היכל הקודש", קודש קודשים.
(אשר בנחל, כרך לד', מכתב ה' תרלה, שנת תדש"ם)
ובפרטיות עליך לדעת, כי דיקא אלו אשר לומדים ב"היכל הקודש" , הם הם הצדיקים הנסתרים שבדור הזה, הם תלמידי רבנו, אשרי להם ואשרי המחבר עצמו עמהם בזה ובבא…
אני רוצה מאוד מאוד להישאר רק בד' אמות שלנו, ובין החברים שלנו, לומדי ואוהדי "היכל הקודש", כי אין לי עסק עם אחרים. אצלי נקראים "חסידי ברסלב " רק אלו המסתובבים ב"היכל הקודש", שבונה רבנו (עיין ליקוטי מוהר"ן, חלק א', סימן נט).
ובאמת צריך כוח גדול לעמוד בהיכל המלך, כי מגרשים משם בכל פעם (עיין ליקוטי מוהר"ן, חלק ב', סימן עא) ולפעמים מניחים בפתח ירא שמים, שהוא יהיה המונע והמעכב (עיין ליקוטי מוהר"ן, חלק א', סימן קנב)
(אשר בנחל, כרך ל', מכתב ד' תתעא, שנת תשמ"ג)
אשרי הזוכה להיות צוותא אל "היכל הקודש", קודש קודשים, ונמנה בין אנשי שלומנו הקדושים, אשר אינם מטעים את עצמם.
(אשר בנחל, כרך כט', מכתב ד' תשסב, שנת תשמ"ב)
ראה להיות ביחד עם אנשי שלומנו הקדושים, אשר כל אחד ואחד הוא אור יקר שמקבל את האורות מרבנו, אשרי לו!
(אשר בנחל, כרך כט, מכתב ד' תצט, שנת תשמ"ב)
אשרי הזוכה להיות בצוותא בבית מדרשנו, והיא זכייה מן השמים. זכויות חינם ממש, מי שזוכה להתפלל תפילה אחת בבית מדרשנו, ומכל שכן מי שזוכה להיות באיזה שיעור משיעורנו, ומכל שכן וכל שכן מי שזוכה להיות שבת אחת אצלנו.
(אשר בנחל, כרך כט, מכתב ד' תקמז, שנת תשמ"ב)