שאלה: מאת מרים: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר שלח כ"ב סיון ה'תשע"ב שלום רב אל מרים תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. את צריכה לדעת שתשובה הוא מאד מאד יקר בעיניו יתברך, עד כדי כך שאמרו חכמינו הקדושים (ברכות לד) במקום שבעלי תשובה עומדים, שם צדיקים גמורים אין יכולים לעמוד, ולכן תראי להתחזק עם התשובה שלך, ולא להשבר משום דבר בעולם, וכך אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רס"א) כשנופל אדם ממדריגתו ידע שמן השמים הוא, כי ההתרחקות היא תחילת ההתקרבות, על כן נפל שיתעורר להתקרב להשם יתברך, ועצתו שיתחיל מחדש להכנס בעבודת השם יתברך, כאילו לא התחיל עדיין כלל מעולם, וזה כלל גדול בעבודת השם יתברך, שצריכים ממש בכל יום להתחיל מחדש. ולכן צריכים בכל יום ובכל שעה ובכל רגע לחזור בתשובה שלימה, לא שייך להגיד שכבר חזרתי בתשובה וכו', זה לא כמו בגשמיות קניתי משהו וכו', ויש לי את זה כבר וכו', ברוחניות אין דבר כזה, הנשמה צריכה תמיד להיות דבוקה בו יתברך, ולזכור רק ממנו יתברך, ולא להסיח דעת כרגע ממנו יתברך, אבל מחמת שאי אפשר להגיע אל זה בקביעות, ולכן אדם נופל מזה וכו', ועצתו שיעשה בכל פעם התחלה חדשה, וכל יום וכל שעה וכל רגע צריכים לחזור בתשובה אל הקדוש ברוך הוא, העיקר רק להיות בשמחה. ובפרט שיש לך רצונות וכיסופים חזקים אליו יתברך, אשר אין למעלה מזה, ולכן אני מאד מאד מבקש אותך שתמסרי את נפשך להיות בשמחה, ואף שאני יודע שזה העבודה הכי קשה לאשה, כי אין עבודה שבא קשה לאשה כמו שמחה, כי טבע של אשה שנמשכת אחר העוביות והגשמיות, וכל כך חבל כי הנשמה מושכת רק לרוחניות ששם מקור השמחה, והגוף סוחב ומושך רק לגשמיות ששם מקור העצבות והמרירות והדכאון, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קפ"ט) עיקר נשיכת הנחש הוא עצבות ועצלות, ולכן אשרי האשה שיש לה שכל וקולטת תיכף ומיד שבו ברגע שנמשך עליה עצבות ומרירות ודכאון וכו', זה בא מצד הטומאה, ולהיפך כשתמשיך את עצמה אל השמחה, ולפקח את דעתה, זה בא מהקדושה, ולכן תראי מה לפניך, תמסרי את נפשך רק להיות בשמחה, ואז טוב לך כל הימים. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפני תשכילי ותצליחי.
|