שאלה: מאת שלמה: לכבוד הצדיק. האם אדם ששואף לעשירות ומתפלל לה' יתברך על כך, כדי שבאמצעות הכסף יזכה לעשות חסד וכן להחזיק לומדי תורה ובמשך כל היום הוא חושב על זה, האם זה נקרא "תאוות ממון" או שזה סימן שבאמת ה' מייעד אותי לכך? ואם כן אני מבקש שהצדיק יברך אותי שחזוני יתגשם. אמן כן יהי רצון.
תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר לך ז' מר חשוון ה'תשע"ג
שלום רב אל שלמה נרו יאיר לנכון קיבלתי את מכתבך. אדם צריך לבטל את כל רצונותיו רק אליו יתברך, שלא יהיו לו רצונות אחרים מבלעדי רצונו יתברך, וכמאמר התנא הקדוש (אבות פרק ב') בטל רצונך מפני רצונו כדי שיבטל רצון אחרים לרצונך, היינו אסור לרצות שום דבר רק להכלל בו יתברך, אם יתן לך מעות מה טוב ומה נעים ואם לא גם כן טוב. אתה יכול לבקש ממנו יתברך מה שאתה צריך, אתה יכול להוציא את רצונך מפיך שזה דבר גדול מאד כמובא בדברי רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"ו) כשאדם מוציא את רצונותיו מפיו יזכה שיצאו רצונותיו מכח אל הפועל, אבל לחשוב כל היום וכל הלילה מכסף וממון ועשירות וכו' כי כבר אמר מוהרנ"ת ז"ל לחשוב מכסף וממון ועשירות זה כמו שחושבים מניאוף רחמנא לצלן. ולכן כלך מכל אלו המחשבות והדמיונות שאם תהיה עשיר תחזיק לומדי תורה ותבנה תורה וכו' מחשבות אלו מנתקות את האדם ממנו יתברך לגמרי. אדם צריך רק לחשוב ממנו יתברך איך שמלא כל הארץ כבודו, ואיהו ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין, ובתוך כל עלמין, ויחשוב איך יזכה לסיים את כל התנ"ך ואת כל ששה סדרי משנה ואת כל הש"ס בבלי ירושלמי ותוספתא וכו' וכו' וזה צריך להיות כל רצונותיו וכיסופיו ולא מכסף וממון וכו'. אשרי מי שמבטל עצמו לגמרי אליו יתברך אז כל מה שהוא צריך ממילא יבוא אליו.
|