שאלה: מאת עמרם: רבנו כותב ללמוד שולחן ערוך, ומי שיכול שילמד עם כל האחרונים שעל הדף. האם המטרה היא להכיר את הדעות השונות באחרונים, ולכן אולי עדיף בימינו ללמוד משנה ברורה, כף החיים, ילקוט יוסף ופסקי תשובות שמאספים את כל האחרונים לדעת מה ההלכה בפועל, או שיש עניין בעצם הלימוד של השולחן ערוך עם כל האחרונים שעל הדף כמו שרבנו אמר? תודה רבה. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר ויצא ה' כסליו התשע"ג
שלום וברכה אל עמרם נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. צריכים ללמוד שולחן ערוך עם המגני ארץ, דהיינו מגן אברהם והטורי זהב, אבל עד שיעבור את ד' חלקי שולחן ערוך, יכול לקחת כמה שנים, ולכן טוב גם בין כך ללמוד קיצור שולחן ערוך, כדי שידע את עיקרי הלכות, וכן ילקוט יוסף וכו', כדי שידע איך יהודי צריך להתנהג. מה טוב מה נעים באם יכולים ללמוד את כל ספרי הפוסקים, שזה דבר גדול מאד מאד, ורביז"ל הפליג מאד מאד במעלת ללמוד ספרי הפוסקים, ואמר (שיחות הר"ן סימן כ"ט) שכל בר ישראל מחוייב ללמוד בכל יום הלכה, ולכן אל תבלבל את עצמך מריבוי הלימודים, כי אחר כך לא תלמד כלום, תעשה לעצמך שיעור במחבר רמ"א לסיים ד' חלקי שולחן ערוך, כדי שתדע כל הלכה והלכה איפה זה נמצא, זה שיעור אחד, והשיעור השני תלמד שולחן ערוך עם המגני ארץ, שהם המגן אברהם והטורי זהב וכו' וכו', ושיעור שלישי ללמוד קיצורי הלכות כדי שתדע איך יהודי צריך להתנהג. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|