שאלה: מאת ששון: ראיתי בכמה מקומות בספר "אשר בנחל" על מעלת מי שמייחד את הייחודים ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן ורציתי לדעת, האם זה נאמר לכל אחד או רק לצדיקים ובעלי מדרגה? ואם זה נאמר לכל אחד, איך מייחדים את הייחודים האלו, האם כשאני מצייר במחשבה את שם השם זה נקרא לייחד ייחודים? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר וישב י"ט כסליו התשע"ג
שלום וברכה אל ששון נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ב') כשאדם זוכה ומתבודד הרבה להקדוש ברוך הוא, על ידי זה נטהר מוח מחשבתו, עד שמאיר לפני עיניו השמות של נוקבא דפרדשקא, שהם השמות של הד' עולמות, ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן, והכתרים שלהם, וככל שמתבודד יותר, אז מאיר לפניו תמיד השמות האלו לפני עיניו אפילו שלא רוצה, מרוב התכללותו בו יתברך, כן מאירים לפניו השמות הקדושים האלו, בסוד (תהלים ט"ז) "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד", ואמר הרב הקדוש הרבי רבי אלימלך מליזענסק זי"ע (נועם אלימלך – נח) "וזה סימן לבעל תשובה גמור כשהשם הקדוש שם הוי"ה ברוך הוא עומד לנגד עיניו הוא סימן שתיקן ביראתו כל חטאיו", ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"א) שאדם צריך לזכך את השבעה נרות שלו שהם העינים אזנים החוטם והפה, אז מאיר לו המח בהארה נוראה ונפלאה מאד. ומובא בדברי האריז"ל (עץ חיים שער א') שהד' שמות האלו ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן, הם נגד העינים האזנים החוטם והפה, וממילא מובן כשבר ישראל שומר על פיו, מאיר לפניו תמיד שם ב"ן, כשאדם שומר את חטמו לא להיות בכעס, מאיר לפניו תמיד שם מ"ה, כשאדם שומר מאד לא להשמיע לאזניו כל מיני דברים בטלים וניבול פה, אזי מאיר בו שם ס"ג, כשאדם שומר את עיניו לא להסתכל במקומות אסורים, על ידי זה מאיר בו שם ע"ב. הרי שלך לפניך שהכל תלוי כפי האדם ומדותיו, אם אדם זוכה ויש לו שכל ומתבודד הרבה להקדוש ברוך הוא, ומבקש ממנו יתברך שיהיו לו עינים קדושות אזנים קדושות חוטם קדוש פה קדוש, לא להסתכל במקומות המטונפים, ולא לשמוע דברים אסורים, ולא להיות בכעס וברציחה, ולא לדבר ניבול פה לשון הרע רכילות וליצנות, אזי ממילא מאירים לו לפניו את השמות האלו, ואם עדיין לא מאיר סימן שעדיין לא נתקבלה תשובתו פשוטו כמשמעו. ולכן אשרי אדם שמבקש הרבה ממנו יתברך על שכל ודעת, ולא בחינם שחכמינו הקדושים התקינו לבקש שלוש פעמים ביום "אתה חונן לאדם דעת", כי על דעת צריכים לבקש הרבה את הקדוש ברוך הוא, שהוא הנותן חכמה, כמו שכתוב (דניאל ב' כ"א) "יהב חכמתא לחכימין ומנדעא לידעי בינה". הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|