שאלה: מאת רונן: שלום לכבוד הצדיק. מהי הדרך הנכונה להתבודד בשבת קודש? והאם ההתבודדות בשבת קודש יותר גבוהה מההתבודדות ביום חול? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר ויחי ט"ו טבת התשע"ג
שלום וברכה אל רונן נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת כי בשבת מאיר האור אין סוף ברוך הוא בלי שום לבושים, ולכן כל בר ישראל יש לו הארה גדולה בשבת מצד נשמתו שמרגישה בשבת אור אחר מששת ימי החול, כמו שאמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן קנ"ה) הלא גם בעל הבית פשוט הוא שמח בשבת בהדגים והז'ופיצא (בגד של שבת שקורין בעקעטשע) שלו; היינו שבשבת אפילו אדם פשוט מאד גם כן מרגיש התעלות, אבל אצלו השמחה וההתעלות היא במאכלי שבת שאוכל מה שאינו אוכל כל השבוע, וכן הולך עם בגד של שבת שאינו הולך כל ימות השבוע, וזו שמחתו, נמצא שבשבת כל אחד ואחד מרגיש איזו התעלות. ולכן גם בהתפילות וההתבודדות שהאדם מתפלל ומתבודד בשבת מרגישים אז התעלות יותר גדולה מששת ימי השבוע, עם כל זאת אדם צריך להתבודד תמיד בין בחול ובין בשבת, ולא יסתכל על שום דבר, רק ירגיל את עצמו לדבר עמו יתברך בתמימות ובפשיטות גמור, כי כך אמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן קנ"ד) שעיקר מה שהגיע למדריגתו הוא רק על ידי ענין פראסטיק (פשיטות) שהיה מדבר הרבה. ומשיח הרבה בינו לבין קונו, ואמר תהלים הרבה בפשיטות. ועל ידי זה דייקא הגיע למה שהגיע, ואמר אם הייתי יודע שהשם יתברך יעשה ממני מה שאני עתה, דהיינו חידוש כזה, הייתי עושה ביום אחד מה שעשיתי בשנה כולה (כלומר שהיה מזדרז כל כך בעבודתו עד שמה שהיה עושה ועובד השם יתברך בשנה כולה היה עושה ביום אחד), והיה מתגעגע מאד אחר מעלת העבודה של פראסטיק (פשיטות) באמת, ואמר איי איי פראסטיק. גם אמר שדיבר עם כמה צדיקים גדולים ואמרו גם כן שלא הגיעו למדריגתם כי אם על ידי ענין פראסטיק, שעסקו בעבודתם עבודת השם יתברך בפשיטות גמור בהתבודדות ושיחה בינו לבין קונו וכו'. ועל ידי זה דייקא הגיעו למה שהגיעו. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|