שאלה: מאת אבירן: שלום לרב. לפני כשנה אשתי הביאה הביתה ללא ידיעתי מישהו מהעבודה כדי שיעשה לה טיפול טבעוני. כשזה נודע לי התחלתי לחשוד שהיא בגדה בי, אך כששאלתי אותה היא הכחישה. לפני ארבעה חודשים היא אמרה לי שהיא כבר לא אוהבת אותי יותר, אלא את הבחור מעבודתה. למרות שאני בספק אני מתכוון להתחיל בהליכי גירושין, אך לפני כן ברצוני להתייעץ עם הרב ולשמוע את דעתו בעניין. תודה רבה. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר בהעלותך י' סיון התשע"ג
שלום וברכה אל אבירן נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. קודם אני לא יכול לענות על שאלה כזו לפני שאני שומע גם את הצד שני, היינו את הצד של אשתך, אם כל הסיפור נכון, כי הרי צריכים לשמוע שני צדדים, ובפרט בדיני נפשות, וכבר אמרו חכמינו הקדושים (סנהדרין ז:) על הפסוק (דברים א' ט"ז) "שמוע בין אחיכם ושפטתם", אמר רבי חנינא, אזהרה לבית דין שלא ישמע דברי בעל דין קודם שיבוא בעל דין חבירו, ואזהרה לבעל דין שלא יטעים דבריו לדיין קודם שיבוא בעל דין חבירו; וזה לאו בתורה לשמוע רק צד אחד, ולכן בהשאלה הספציפית שאתה שואל, אני לא יכול לענות לך עד שאני ישמע גם את הצד שלה. אבל בכלליות יש ויש מה לענות, עצם העובדה שאשה מביאה לתוך ביתה גבר זר בלא ידיעת בעלה, ועוד שיעשה לה טיפול וכו', זו פריצות והפקירות גדולה מאד מאד, כי איסור יחוד זה דאורייתא, וזה לא צחוק ילדים, ואוי להאשה שבוגדת בבעלה, הרי יש בתורה פרשה שלימה של סוטה – אשה שמתייחדת עם גבר זר שעונשה מפורש בפירוש, ולצערינו הרב הנשים לא שומרות עצמן מזה, ואחר כך כשבאה להן איזו מחלה וכו', איזו קטסטרופה וכו', יש להן טענות על הקדוש ברוך הוא, למה הגיע להן דבר כזה, בשעה שהתייחדו בבית עם גבר זר, שדבר זה מאד מאד חמור, וזו לא חומרא אלא בגדר ניאוף, ואמרו חכמינו הקדושים (בראשית רבה פרשה כ"ו סימן ה') על הכל הקדוש ברוך הוא מאריך אפו חוץ מן הזנות; ואמרו (במדבר רבה פרשה ט' סימן ז') אמר הקדוש ברוך הוא על הכל אני כובש, ועל הזימה אני כועס; ואמרו (תנחומא בראשית) על הכל הקדוש ברוך הוא מוותר, חוץ מן הזימה והזנות. ולכן זה איסור חמור לאשה נשואה להתייחד בבית לבד עם גבר זר, ולא יאבה הקדוש ברוך הוא סלוח לה. בא וראה איך היתה קדושה וטהרה לעם ישראל בכל הדורות, הרב הקדוש רבי נפתלי צבי מרופשיץ זי"ע, תיכף ומיד כשהתחתן ועוד היה צעיר, הוא בא הביתה וראה שאשתו מתאפרת מול הראי וכו', שאל אותה למה את צריכה להתאפר כל כך מול הראי? לי את יפה גם ככה, ואת נראית לי מאד אפילו בלי איפור וכו', ענתה לו בזה הלשון "מי אומר שאני צריכה לישא חן רק בעיניך? ומה יש שאני ימצא חן גם בעיני שאר בני אדם?" ותיכף ומיד כשבעלה שהיה אז צעיר מאד שמע את זה, ברח אל הצדיק הקדוש הרבי רבי יחיאל מיכל מזולטשוב זי"ע, וסיפר לו את הסיפור הזה, והיה מאד מזועזע, ואמר לו תיכף ומיד תגרש אותה, וכן עשה, ואף שלקח כמעט שנה עד שהיא רצתה לקבל את הגט, אבל הוא כבר לא רצה לחיות עם אשה כזו שרק פלטה מילה כזו מהפה, רואים מזה איך שהיתה קדושה וטהרה בין נשמות ישראל. ולצערינו הרב עכשיו בעקבתא דמשיחא שתאוות ניאוף בוערת מאד מאד בעולם, נעשה הכל הפקר, ועושים מה שרוצים וכו' וכו', ולא חושבים פעמיים שעל כל זה יבוא אלקים במשפט וישלם מה שמגיע לנואף ולנואפת, כמו שכתוב (ויקרא כ' י') "ואיש אשר ינאף את אשת איש אשר ינאף את אשת רעהו מות יומת הנואף והנואפת", שומעים כל כך הרבה אסונות משונים וכו', תאונות דרכים קטלניות וכו', מחלות וחולאים רעים וכו', ומתפלאים על מה ולמה מגיע לנו דבר כזה? ולא יודעים שעל הכל יש חשבון מלמעלה, וכך אמרו חכמינו הקדושים (כתובות ל.) תני רבי חייא מיום שחרב בית המקדש אף על פי שבטלו סנהדרין ארבע מיתות לא בטלו וכו', אלא דין ארבע מיתות לא בטלו, מי שנתחייב סקילה – או נופל מן הגג או חיה דורסתו, ומי שנתחייב שריפה – או נופל בדליקה או נחש מכישו, ומי שנתחייב הריגה – או נמסר למלכות או ליסטים באין עליו, ומי שנתחייב חנק – או טובע בנהר או מת בסרונכי. ולכן אשרי הגבר ואשרי האשה שחוזרים בתשובה שלימה על העבר, ומקבלים על עצמם מהיום והלאה לשמור מכל הזבל והלכלוך והניאוף הזה, ואז ושב הקדוש ברוך הוא ורפא להם.
|