שאלה: מאת אסנת: שלום וברוכים הבאים לארץ הקודש. שמי אסנת וזכיתי לחזור בתשובה לפני חמש שנים, אני בת עשרים ושתיים ועדיין רווקה. למרות שאני מתקדמת בעבודת השם, אני מרגישה מבולבלת מאוד כי אני לא מוצאת את מקומי ואני מרגישה שאין לי שום דבר ברור בעולם הזה. אודה מאוד לצדיק אם יוכל לכוון אותי ולהאיר לי את הדרך בה אני צריכה ללכת. תזכו למצוות. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר קרח כ"ו סיון ה'תשע"ג שלום רב אל אסנת תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. אמרו חכמינו הקדושים (תנחומא נשא) מיום שברא הקדוש ברוך הוא את עולמו, נתאווה שיהיה לו דירה בתחתונים. הקדוש ברוך הוא נמצא ואין בלעדיו נמצא, אלא מרוב הצמצומים לא רואים אותו, עד שחושבים שיש דבר כזה שנקרא טבע מקרה ומזל, וזה מה ששובר את האדם. לזאת שלח לנו הקדוש ברוך הוא בכל דור ודור צדיקים שמורידים את שכינת עוזו יתברך כאן למטה כדי שנזכה להכירו יתברך, ובדורות אלו שלח לנו הקדוש ברוך הוא מתנה את נשמת רבי נחמן מברסלב זי"ע שהוא מגלה לנו את טוהר נשמתנו ומגלה לנו את נפשנו – שהיא חלק אלוה ממעל ממש, ולכן עלינו להרגיל את עצמינו לדבר עמו יתברך בשפת האם שלנו בתמימות ובפשיטות, ואף שבהתחלה יהיה נדמה לנו כאילו אף אחד לא שומע אותנו, כל זה בר מרוב עוונותינו שזה מה שמעלים ומסתיר את אמיתת מציאותו יתברך. כי באמת הכל לכל אלקות, ואלקות זה הכל, ולמה אנחנו לא מרגישים את זה? כי לא קיבלנו חינוך באמונה, לא הורגלנו לקיים מצוותיו יתברך שהם רצונו בקבלת עול וכו' ועכשיו כשחוזרים בתשובה, אמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ה) שעיקר התשובה להחזיר את הנשמה אל מקום מוצאה שזו החכמה – להחכים ולדעת שיש מצוי, והוא הקדוש ברוך הוא המנהיג עולמו וכו' ומה שנדמה כאילו זה מנהיג וזה מתנשא וזה רודן וכו' הכל דימיון גדול, וכל הסיבובים הם רק לתכלית אחת – שנחזור אליו יתברך ונתחיל לדבר עמו שזה נקרא התבודדות – שיחה בינו לבין קונו. אם תרגילי עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא תמצאי את עצמך שגם את חלק ממנו יתברך, ואז תהיי הכי שמחה ועליזה בעולם, כי אין עוד שמחה כשמחת הדביקות באין סוף ברוך הוא, ותרצי לעשות את רצונו יתברך – לאכול מעתה רק מאכלים כשרים ולשמור שבת, וזה יביא אותך אל השמחה הנצחית, עד שתיכף ומיד תמצאי את בן זוגך ותבנו יחד בית נאמן בישראל ותחיו באהבה ובהבנה הדדית, ותקיימו את רצונו יתברך בהלכות ששייכות בין איש לאשתו, ותהיו הכי מאושרים בחייכם, ותמיד רק תכבדו אחד את השני וזה יביא לכם את האושר הכי גדול ולא יחסר לכם שום דבר. ואמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן ל"ג) אצל העולם אמונה הוא דבר קטן, אבל אצלי העיקר הוא אמונה – להאמין בו יתברך ולהשליך את השכל המדומה המטעה את האדם כאילו יש מציאות אחרת וכו' אבל באמת אין שום מציאות בלעדיו יתברך כלל. ובמה מתבטאת האמונה? אמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"ב וסימן קנ"ה) אם אדם היה מאמין באמת בהקדוש ברוך הוא, היה תמיד מדבר אליו, וזה הסימן אם יש לאדם אמונה בשלימות, אם הוא מדבר עמו יתברך סימן שמרגיש שהוא יתברך נמצא ואין בלעדיו נמצא.
|