שאלה: מאת רבקה: שלום לכבוד קדושת מוהרא"ש, ברכת רפואה שלמה ובריאות איתנה. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר בלק ט' תמוז התשע"ג
שלום רב אל רבקה תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ה) עיקר התשובה להחזיר את הנשמה למקום שממנה באה, היינו לדבק את הנשמה שמלובשת במחשבה אליו יתברך, היינו להכניס במח מחשבתו את אמתת מציאותו יתברך, ולדעת שאין בלעדו יתברך כלל, והכל לכל אלקות גמור הוא, ודבר גדול ודבר קטן לא נעשה מעצמו אלא בהשגחת המאציל העליון, ותיכף ומיד כשרק חושבים ממנו יתברך, זה עיקר התשובה, בסוד תשוב ה', היינו מחזירים את הנשמה שהיא האות ה' האחרונה של שם הוי"ה יתברך שמו. ולכן עיקר התשובה רק להיות בשמחה, כי הרגע שאדם בשמחה, על ידי זה נתבטלים ממנו כל העוונות, כמו שכתוב (תהילים ק"ד) "אנכי אשמח בהוי"ה יתמו חטאים מן הארץ ורשעים עוד אינם". ולכן ראי להיות בשמחה עצומה, ותשתדלי מאד מאד לא לתת לעצבות ולדכאון שיתפסו אותך, כי הס"מ רוצה רק לשבור את האדם ולהפילו בעצבות ובמרירות ודכאון, כי זה כל כוחו, ורביז"ל הזהירנו מאד מאד על מדת השמחה, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) שצריכים להכריח את עצמו עם כל הכוחות להיות בשמחה, ואת צריכה לדעת שלהיות בשמחה זה בא במסירות נפש הכי גדולה. ולכן אשרי מי שמכריח את עצמו להיות בשמחה, ואז טוב לו כל הימים, וכן הרגילי את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא, אשר אין טוב מזה, כי כל דיבור ושיחה שאדם מדבר ומשיח לפני הקדוש ברוך הוא, נשמעים ונתקבלים בכל העולמות, וגורמים נחת רוח למעלה, אשרי האשה שחזקה בזה בכל יום, ומרגילה את עצמה לדבר אל הקדוש ברוך הוא בשפת האם שלה, כי כך אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן פ"ד) שהדיבור לדבר עמו יתברך, זה השער והפתח להכנס אליו יתברך, ולכן תעשי כל מה שביכולתך רק להיות בשמחה עצומה, וכן לדבר אל הקדוש ברוך הוא, וכך את זוכה להיות עמו יתברך תמיד עם השכל, ולא עם הרגש, כי הרגע שמכניסים במח מחשבה שאין בלעדו יתברך כלל, והכל לכל עצם עצמיות אלקותו יתברך, אזי נדבקים בו יתברך, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"א) במקום שאדם חושב שם כל האדם. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפני תשכילי ותצליחי.
|