שאלה: מאת עידו: שלום לרב הקדוש. לצערי הרב, כשהייתי חילוני נכשלתי המון בחטא של הוצאת זרע לבטלה. כיום ברוך השם התחזקתי, אני נשוי, לומד ועובד. איך אני יכול לדעת שתיקנתי את כל מה שחטאתי בחטא הזה? תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר פנחס י"ח תמוז התשע"ג
שלום וברכה אל עידו נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת שחטא הוצאת זרע לבטלה הוא חטא מאד מגונה, שמטמטם את הדעת ואת השכל ומעקם את הלב מאד, ומכניס באדם קושיות וספיקות עליו יתברך, ומה גם שהחטא הזה מכניס באדם כעס ורציחה, כמובא בדברי רביז"ל (שיחות הר"ן סימן רמ"ט) שהחטא הזה נקרא רע על שם (בראשית ל"ח ז') "ויהי ער רע בעיני הוי"ה", ולמה לא כתוב רשע? אלא מי שחוטא בחטא הזה הוא תמיד כעסן ועצבני, ומשתגע מרוב כעס ורציחה שנכנסים בו, ולכן החמירו חכמינו הקדושים מאד מאד על חטא זה, עד שאמרו (נדה י"ג.) אמר רבי יוחנן: כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה; ואמרו (שם) רבי יצחק ורבי אמי אמרי כאילו שופך דמים, שנאמר (ישעיה נ"ז ה') "הנחמים באלים תחת כל עץ רענן שוחטי הילדים בנחלים תחת סעיפי הסלעים" – אל תקרי שוחטי אלא סוחטי; כי מכל טיפה וטיפה יכול להוולד וולד, וכשסוחט את זרעו לבטלה הוא שוחט את ילדיו, והעוון הזה מטמטם את המח והדעת, ומכניס את האדם בחלישות הדעת וביאוש גדול כאילו הקדוש ברוך הוא שונא אותו, ולא צריך אותו וכו' וכו', ועיקר התיקון לזה הוא להרבות בשיחה בינו לבין קונו יום יום, ולבקש סליחה מהקדוש ברוך הוא, ויתוודה על חטאיו מדי יום מחדש כל ימי חייו, ואז ושב ומחול לו, ואמר הצדיק הקדוש הרבי רבי אלימלך מליזענסק זי"ע (נועם אלימלך – נח) "וזה סימן לבעל תשובה גמור – כשהשם הקדוש שם הוי"ה ברוך הוא עומד לנגד עיניו, הוא סימן שתיקן ביראתו כל חטאיו". ויען שכל החטא הזה בא רק על ידי פגם העינים שמסתכל בכל מיני תמונות תועבה, שיקוץ תיעוב זיהום עירום וכו' וכו', ומסתכל על כל אשה שעוברת על הרחוב וכו', שעל ידי זה נתחמם לעבירה וכו', ולכן עיקר תיקונו לשמור על עיניו מהיום והלאה, כי באמת מי שמפקיר את עיניו ומסתכל על כל אשה שעוברת על הרחוב, או בכל מיני תמונות תועבה, הוא נעשה פשוט משוגע וכו' וכו', כמו שכתוב (דברים כ"ח ל"ד) "והיית משוגע ממראה עיניך אשר תראה", כי מי שלא שומר על העינים שלו נעשה משוגע ממש פשוטו כמשמעו, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ו) שרוב המשוגעים משתגעים רק מחמת תאוות ניאוף, ולכן צריכים מאד מאד לשמור על העינים, ובפרט עכשיו בקיץ, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (סנהדרין מ"ה.) אין יצר הרע שולט אלא במי שעיניו רואות; ואמר החכם "אין חוצץ בפני התאוה כעצימת העינים"; ואמר "אין לך אבר באברי האדם שיגרום לו מכשול כמו העינים"; ואמרו צדיקים רמז על הפסוק (בראשית ל"ח כ"א) "איה הקדשה בעינים" – במה תלויה הקדושה? כפי קדושת העינים שלו, אם אדם מקדש ומטהר את עיניו ולא מסתכל על כל מיני זבל ולכלוך וכו' וכו', אז יזכה לקדושה עליונה. אשרי מי ששומר על עיניו ואז טוב לו כל הימים.
|