שאלה: מאת אופיר: לכבוד הרב הקדוש שלום! אני בן תשע-עשרה וחייל בצבא. עד לפני כשנה הייתי שקוע בכל שערי הטומאה, מכור לכל התאוות, והשם ברחמיו המרובים החזירני בתשובה. עזבתי הכל, עברתי תהליך פנימי, וכבר כמה חודשים אני מחזק את כל המשפחה ולומד תורה באופן קבוע. זכיתי לקדושה וטהרה נפלאים בעניין שמירת הפה והעיניים, ומרוב זיכוך ובירור האמונה שהיה לי בהשם יתברך, הייתי גורם לאנשים להאמין בהשם תוך זמן קצר. הייתי דבוק בהשם עשרים וארבע שעות, והרגשתי התעלות אדירה שאי אפשר להסביר, הייתי מתפלל בדבקות ובכוונה, וממש מרגיש את מציאות השם כל הזמן. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר שופטים ג' אלול ה'תשע"ג
שלום וברכה אל אופיר נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אשריך ואשרי חלקך שזכית לחזור בתשובה שלימה, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (ברכות ל"ד.) במקום שבעלי תשובה עומדים, שם אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד, ואמרו חכמינו הקדושים (פסיקתא דרב כהנא) גדול כוחה של תשובה, שכיון שאדם מהרהר בלבו לעשות תשובה, מיד היא עולה לא עד עשרה ימים ולא עד עשרים ולא עד מאה, אלא עד מהלך חמש מאות שנים, ולא עד רקיע ראשון ושני, אלא שהיא עומדת לפני כיסא הכבוד. והס"מ מאד מאד מפחד מבן אדם שחוזר בתשובה, כי כיון שאדם בא אל הקדוש ברוך הוא, אפילו שהוא עשה עד עכשיו מה שעשה, ומתוודה ומתחרט על כל מה שעשה – הקדוש ברוך הוא כבר מקבלו. ואמרו חכמינו הקדושים (במדבר רבה פרשה כ' סימן י"ג) בלעם היה רשע ערום וידע שאין עומד בפני הפורענות אלא תשובה, שכל מי שחוטא ואומר חטאתי, אין רשות למלאך ליגע בו, בשביל זה הוא מסית את כל אדם: "מה לך לחזור בתשובה? ומה לך להתוודות?", כי הוא יודע שמי שחזר בתשובה ומתוודה להקדוש ברוך הוא, אין רשות למלאך המוות ליגע בו. ואמרו חכמינו הקדושים (תנחומא נח) אין מכה בעולם שאין לה רפואה, רפואתו של יצר הרע – תשובה, ולכן צריך כל בעל תשובה בכל יום ויום לעשות התחלה חדשה ולהתוודות אליו יתברך, וכך יעלה מעלה מעלה, כי כל זמן שאדם יודע שהוא רחוק מהקדוש ברוך הוא, ולבו שבור אצלו, אז יאיר עליו מלך הכבוד בעצמו, וירגיש את אמתת מציאותו עליו, אבל תיכף ומיד כשאדם חושב שהוא כבר חזר בתשובה והוא כבר משהו, על ידי זה נעלם ונסתר ממנו האור פתאום, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (סוטה ה.) כל אדם שיש בו גסות הרוח – אמר הקדוש ברוך הוא אין אני והוא יכולין לדור בעולם, וככל שאדם מבטל את עצמו יותר אליו יתברך, כך מאיר עליו אורו יתברך בהארה נוראה ונפלאה מאד, עד שגדולי הצדיקים הם בעיניהם כלא כלום ממש, על ידי זה מאיר עליהם מלך הכבוד בקביעות, והם נעשים מרכבה לשכינת עוזו יתברך, אשריהם ואשרי חלקם. ולכן אתה לא צריך להתבלבל משום דבר שבעולם, כי בפירוש גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן כ"ה) שקודם שעולים לעליה, מוכרחת להיות ירידה, ובעת ירידה אדם חושב שזה סוף העולם ואף פעם לא יאיר לו, ובאמת זו רק ירידה לצורך עליה, כי תענוג תמידי אינו תענוג, ולכן כשאדם מרגיש את אמתת מציאותו יתברך ופתאום נכבה האור ממנו לגמרי, אל יפול בדעתו כלל וכו' וכו', אלא ידע שעכשיו מתגברות עליו הקליפות שהם כח המדמה, עד שנדמה לו כאילו נכבה ממנו לגמרי האור וכו', עם כל זאת כשיחזיק מעמד, אז יאיר עליו מלך הכבוד בעצמו. ולכן חזק ואמץ מאד ואל תתבלבל משום דבר שבעולם יהיה איך שיהיה ויהיה מה שיהיה. יעזור הקדוש ברוך הוא שתזכה להתחתן בקרוב ותהיה אדם השלם, כי כל זמן שאדם לא התחתן הוא פלג גוף, ועדיין לא הגיע אל השלימות, ואמר מוהרנ"ת ז"ל (ליקוטי הלכות יום הכיפורים הלכה א' אות א') מי שאינו נשוי הוא פגום בברית, ולכן אתה צריך לעשות כל מיני השתדלות להתחתן לשם שמים, ולהנצל מכל מיני פגמי הברית. בענין הקושיות והספיקות שעולים על דעתך וכו' וכו', כבר אמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן קי"ח) בלשון תמיה: על השם יתברך קשה קושיות הרבה מאד? מה טוב ונעים להאיש הזה שזוכה לדעת שלם שמתיישב לו הכל וכו', ורואה ומבין ויודע שאינו קשה שום קושיא כלל, והכל נכון וישר, כי ישרים דרכי הוי"ה ברוך הוא. וכתב מוהרנ"ת ז"ל (שם) גם אנכי שמעתי פעם אחד שאמר רביז"ל, על השם יתברך קשה קושיות? וכו', וכוונתו היה כמתלוצץ מזה, שקשה לקצת בני העולם קושיות הרבה וגדולות על השם יתברך יתברך חס ושלום, אבל באמת בוודאי אסור להרהר אחרי דרכיו יתברך, כי בודאי צדיק השם בכל דרכיו וכו', רק שאי אפשר לשכל אנושי להבין דרכיו והנהגתו את העולם בשום פנים ואופן.
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|