שאלה: מאת מוטי: לכבוד הרב היקר, השם יברך אותך בכל טוב. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר האזינו כ"ח אלול ה'תשע"ג
שלום וברכה אל מוטי נרו יאיר לנכון קבלתי את מכתבך. יש מאמר החכם "אין לך דבר העומד נגד הרצון", אם אדם רוצה באמת להשתנות, אזי יכול להשתנות ברגע אחד, כי הכל תלוי ברצון האדם, וכבר אמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן נ"א) העיקר הוא הרצון, והירבו רביז"ל ומוהרנ"ת ז"ל לדבר ממעלת הרצון – אם אדם מחליט שזהו זה, ורוצה להשתנות באמת מהקצה אל הקצה, אזי בקלות הוא יכול להראות את זה, אבל הרצון צריך שיהיה רצון אמיתי, כמו שאמר רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן קמ"ט) "ווילסטו אבער וועלין", היינו אם יש לך רצון אבל צריך להיות עם רצון אמיתי, כי אין לך דבר העומד כנגד הרצון החזק, והבחירה בידי האדם, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ק"י) אם אדם רוצה – עושה, ואם לא רוצה – אינו עושה, וזו ידיעה חזקה, כי רוב בני אדם חושבים שאין להם בחירה, ומימלא מאבדים את הרצון לגמרי ונופלים ביאוש ובדכאון וכו', ונדמה להם שאין להם כבר שום תקווה ותוחלת וכו'. ובאמת זוהי טעות חמורה, כי אם אדם מקבל על עצמו להשתנות – תוך שניה הוא משתנה, וכך כתוב בזוהר (חיי שרה קכ"ט.) לגבי תשובה בשעתא חדא ובריגעא חדא, אדם יכול להשתנות ולחזור בתשובה שלימה, וכבר הוא אדם אחר לגמרי, וזה סוד ההתקרבות אל רביז"ל שהוא בעצמו לימד אותנו לעשות בכל פעם התחלה חדשה, ואמר על עצמו לא מבעיא שכל דיבור חדש אצלו, אלא אפילו כל נשימה אצלו חדשה, והוא מתחדש בכל פעם, כי העיקר היה אצל רביז"ל התחדשות – לא להיות כמו שהיה עד עכשיו, אלא בכל פעם לעשות התחלה חדשה, וכך זוכים לחזור באמת בתשובה. "אני כבר לא זה שהייתי עד עכשיו", אשרי מי שמכניס את הלימוד העמוק הזה בתוך לבו ודעתו, ואז הוא בעל תשובה אמיתי, הן בשמירת העינים, הן בשמירה מכעס, הן בשמירת הדיבור, אם מקבל על עצמו – זהו זה, אני כבר אדם אחר, אזי נעשה אדם אחר.
|