שאלה: מאת משה: לכבוד הרב הצדיק שליט"א. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר תולדות כ"ח חשוון ה'תשע"ד
שלום וברכה אל משה נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. קודם כל, עליך לדעת שתשובה מועילה תמיד ויכולים לחזור בתשובה על הכל, ואפילו על העבירות הכי חמורות, כמאמרם ז"ל (ילקוט הושע רמז תקל"ב) "שובה ישראל עד הוי"ה אלקיך" – אדם עומד ומחרף ומגדף בשוק והקדוש ברוך הוא אומר לו עשה תשובה ביני לבינך ואני מקבלך; היש עוד עוון כל כך חמור שאדם מחרף ומגדף כלפי מעלה? אף על פי כן אומר לו הקדוש ברוך הוא בוא תחזור בתשובה ואני מוחל לך, וכן אמרו (מדרש תהילים מזמור י"ח) שכל העושה תשובה מעבירה שבידו, הקדוש ברוך הוא מוסיף לו כבוד וקורא לו שם חביב; ואמרו (פסחים קיט.) ידו של הקדוש ברוך הוא שפרוסה תחת כנפי החיות כדי לקבל בעלי תשובה מיד מדת הדין. ולכן אם תחזור בתשובה שלימה, העוונות שלך יתהפכו לזכויות, ולכן תיקח את עצמך בידיך ותחזור בתשובה שלימה עם לב אמת לב נכון, ואמרו חכמינו הקדושים (שמות רבה פרשה י"ט סימן ד') על הפסוק (איוב ל"א) "בחוץ לא ילין גר" – שאין הקדוש ברוך הוא פוסל לבריה, אלא לכל הוא מקבל, השערים נפתחים בכל שעה וכל מי שהוא מבקש ליכנס יכנס, לכך הוא אומר "בחוץ לא ילין גר"; ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ב) אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אין שום יאוש בעולם כלל! אסור להתייאש בשום פנים ואופן, יהיה איך שיהיה ויהיה מה שיהיה, ולכן תמיד יכולים לחזור בתשובה שלימה אליו יתברך, ועיקר התשובה אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן מ"ט) ודע שעיקר התשובה השלימה היא, כשאדם עובר באלו המקומות ממש שהיה מקודם התשובה, כל אחד לפי מה שעבר עליו בימים הקודמים, וכשעובר באלו המקומות והענינים שהיה מתחלה ממש, ועכשיו פונה עורף מהם, וכופה יצרו לבלי לעשות עוד מה שעשה זהו עיקר התשובה השלימה, ורק זה נקרא תשובה.
עכשיו בענין אלו שמחמירים בכל דבר ובפרט בדברים שבינו לבינה וכו' וכו', הם אשר גורמים שיעזבו את היהדות, ורביז"ל הקפיד על זה מאד מאד, כי כל עניני פרישות לא שייכים בדורות אלו כלל, ועלינו לזכור שיש שולחן ערוך, ועלינו להתנהג כפי שכתוב בשולחן ערוך, והעיקר כשהיא מותרת וכו' – מותר הכל וכו', וכשהיא אסורה וכו' – אסור הכל וכו', ואת הכלל הזה צריכים לזכור תמיד, כי מוהרנ"ת ז"ל אמר על הפסוק (קהלת ז') "אל תהי צדיק הרבה וגו', אל תרשע הרבה" וגו', אשר זה תלוי בזה – אדם רוצה להיות צדיק יותר מדי וכו', וכשרואה שזה לא הולך לו אזי נעשה רשע גדול מאד וכו' וכו', ולכן הזהירנו רביז"ל מאד מאד לא ללכת בחומרות יתירות, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן מ"ד) שגם מחכמות שיש בעבודת השם יתברך בעצמו צריך להרחיק מאד, כי כל אלו החכמות של העולם שיש להנכנסין ומתחילין קצת בעבודת השם, אינם חכמות כלל, והם רק דמיונות ושטותים ובלבולים גדולים. ואלו החכמות מפילין מאד את האדם מעבודת השם, דהיינו מה שחושב וחוקר ומדקדק ביותר, אם הוא יוצא כראוי במה שעושה. כי בשר ודם אי אפשר לו שיצא ידי חובתו בשלימות, ואין הקדוש ברוך הוא בא בטרוניא עם בריותיו (עבודה זרה ג.) ולא ניתנה תורה למלאכי השרת (קידושין נ"ד). ועל אלו המדקדקים ומחמירים בחומרות יתרות, עליהם נאמר (ויקרא י"ח) "וחי בהם" – ולא שימות בהם (יומא פ"ה:) כי אין להם שום חיות כלל ותמיד הם במרה שחורה, מחמת שנדמה להם שאינם יוצאים ידי חובתם בהמצוות שעושין, ואין להם שום חיות משום מצוה מחמת הדקדוקים והמרה שחורות שלהם. ולכן כל זוג צריכים לדעת – בשעה שהיא מותרת וכו' יכולים לחיות ביחד כל יום וכו', העיקר להנצל מעבירות חמורות שהן הוצאת זרע לבטלה וכו' וכו', ולהיפך, צריכים לדעת בשעה שהיא אסורה וכו' – בוודאי אסור לחיות ביחד וכו', כי עוון נדה הוא מאד מאד חמור, כמו שאמרו חכמינו הקדושים (שבת ל"א) נשים שלא זהירות בנדה מתות בשעת לידתן, וזה איסור דאורייתא חמור מאד מאד, כמאמרם ז"ל (שבועות י"ח:) אזהרה לבועל נדה מנין מן התורה? דכתיב (ויקרא י"ח י"ט) "ואל אשה בנדת טומאתה לא תקרב", ואין על זה שום היתר וקולא כלל וכו' וכו', אבל בשעה שהיא מותרת אז יכולים לחיות ביחד כל יום, ואפילו כמה פעמים ביום וכו', כי החומרות יתירות בזה מביאות אחר כך לידי עבירות חמורות כמו שקרה אצלך, ואוי למדריך חתנים או מדריכת כלות שמלמדים עניני פרישות וזהירות שאין לזה שום מקור בשולחן ערוך, שהם הם הגורמים וגורמות שיהיו אי הבנות בין הזוג, ולבסוף יתגרשו, ולכן לא כל אחד יכול להיות מדריך חתנים או מדריכת כלות וכו', צריכים להשתמש גם עם השכל, ובפרט עכשיו כשהדור כל כך פרוץ וכו', והכלי משחית מחשב (מכשף) או האייפון וכו' וכו', המחוברים אל האינטרנט, עושים שמות בנשמות ישראל, ומכשילים אותם בראיות אסורות, שעל ידי זה באים לידי עבירות חמורות וכו', ולכן אסור להחמיר על זוג להיות ביחד רק משבת לשבת וכו' וכו', אלא שיחיו ביחד באהבה ובהבנה הדדית ובפתיחות הכי גדולה אפילו בכל יום, העיקר להנצל מעבירות חמורות.
אני מאד מקווה להקדוש ברוך הוא שתכניס את הדיבורים האלו בלבך, וגם אשתך תבין את זה, ועל ידי זה תהיו פתוחים אחד לשני בלי בושה וכו' וכו', והכל יתהפך לטובה.
כמובן יש בנקודה זו להאריך מאד מאד, אבל קשה מאד לבוא בכתובים בענינים אלו, ולכן אשרי מדריכי החתנים ומדריכות הכלות ששמים לנגד עיניהם את טובת הזוג וכו', ואיך יכולים להציל אותם שלא יריבו ולא יתגרשו אחר כך וכו', וזה רק על ידי שפותחים להם את הדעת והשכל לחיות ביחד פתוחים אחד להשני, וכמובן הכל על פי ההלכה.
יעזור הקדוש ברוך הוא שתציית אותי ותחזור בתשובה שלימה, ואז טוב לך כל הימים.
|