שאלה: מאת ליאת: שלום כבוד הרב, וסליחה שאני שואלת יותר מדי שאלות. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר שמות י"ב טבת ה'תשע"ד
שלום רב אל ליאת תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. את צריכה לדעת שאין דבר יותר חשוב כמו להרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא ולבקש ממנו יתברך כל מה שצריכים, כי אי אפשר לתאר ולשער את גודל הזכות הזו, ואם בני אדם היו יודעים מה התפלות האלו גורמות בכל העולמות, לא היו מפסיקים להתפלל בכל יום, ובוודאי כשבר ישראל מתפלל אל הקדוש ברוך הוא, על ידי זה הוא מדבק את עצמו כביכול עמו יתברך, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ט') כפי הזיווג שאדם מזווג את עצמו עמו יתברך בתפלה, זוכה לשידוך טוב וזוכה לפרנסה וכו', כי בזה שמדברים עמו יתברך בזה מתדבקים בו יתברך בדביקות אמת שמוח מחשבתו נדבק באין סוף ברוך הוא, ולא מרגיש שום דבר רק את אמתת מציאותו יתברך, ובוודאי בלי שום ספק כלל שהוא זוכה לשמוע כביכול איך שהוא יתברך עונה לו על כל שאלותיו ועל כל תפלותיו וכו', ואין זה פרי דמיונו וכו' וכו. אשרי מי שזוכה להיות כל כך רגיל לדבר אל הקדוש ברוך הוא, עד שתמיד שם הוי"ה לפני עיניו, שאז הוא יכול לשמוע חזרה מה שהקדוש ברוך הוא עונה לו על בקשותיו, ורביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ב') כשאדם זוכה ומתבודד הרבה להקדוש ברוך הוא, על ידי זה נטהר מוח מחשבתו, עד שמאירים לפני עיניו השמות של נוקבא דפרדשקא, שהם השמות של הד' עולמות – ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן, והכתרים שלהם, וככל שמתבודד יותר, אז מאירים תמיד השמות האלו לפני עיניו, ואמר הרב הקדוש הרבי רבי אלימלך מליזענסק זי"ע (נועם אלימלך – נח) "וזה סימן לבעל תשובה גמור: כשהשם הקדוש שם הוי"ה ברוך הוא עומד לנגד עיניו – הוא סימן שתיקן ביראתו כל חטאיו", ולכן את צריכה לדעת שזו מציאות, ואשרי מי שמרגיל את עצמו להתבודד, ואז תמיד יאיר לו הקדוש ברוך הוא וכו', וישמע מה שצריך לשמוע וכו'.
|