שאלה: מאת יהודה: שלום רב. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר תזריע כ"ה אדר ב' ה'תשע"ד שלום רב אל יהודה נרו יאיר לנכון קיבלתי את מכתבך. עיקר שלימות התפילה וההתבודדות צריך להיות בתמימות ופשיטות – לבקש את הקדוש ברוך הוא לזכות להיות יהודי פשוט, לקיים את המצוות בשמחה עצומה, ולזכות ללמוד הרבה תורה, לעבור על כל התנ"ך ועל ששה סדרי משנה, ועל בבלי ירושלמי ותוספתא וכו' וכו'. אדם צריך לבקש מהקדוש ברוך הוא רק דבר אחד – שתמיד יהיה שמח ותמיד ירגיש את הקדוש ברוך הוא שנמצא איתו עמו ואצלו, ולא צריכים לחפש גדולות וכו'. רביז"ל אמר (לקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן עב) עיקר הגדולה שמקבלים מהצדיק זה שפלות; אדם צריך להכיר את מקומו ותמיד לדעת את העבר שלו ומאיפה בא וכו' וכו' וכך לא תיכנס בוא איזו ישות וגאות. רבי חיים ויטאל זי"ע כתב בכמה מקומות שאדם צריך רק לבקש ממנו יתברך שתהיה לו יראה ממנו יתברך ואהבה אליו יתברך, ואם יהיה ראוי הקדוש ברוך הוא כבר ישפיע עליו דברים גדולים, ולכן לא כדאי לבלבל את עצמו מאחרים, תמיד צריכים להשתדל למלאות את הנקודה שלו, כי רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א סימן לד) שכל בר ישראל יש לו נקודה מה שאין לחברו ולכן אף פעם אתה לא צריך לבקש להיות כמו הזולת כי כבר אמר התנא הקדוש (אבות פרק ו) ואל תתאווה לשולחנם של אחרים כי שולחנך גדול משלהם; אדם צריך לדאוג לנשמה שלו – לתקן אותה ולהדביק אותה אל שורשה, ובכלל לא להתעסק עם אחרים. ידוע מה שאמר הצדיק הקדוש רבי זושא מאניפולי זי"ע: כשאני אעלה אל השמים לא ישאלו אותי למה אני לא כצדיק פלוני או אלמוני, אלא ישאלו אותי למה אני לא הייתי זושא, וזה לימוד עמוק מאוד מאוד שאדם צריך רק לדאוג לנשמה שלו – לתקן אותה ולהדביקה לשורשה העליון ולא לרצות להיות כמו זה או כמו זה וכו' וכו', הוא צריך להיות כמו עצמו, ולהשלים את שמו שזה נשמתו, ואז כשאדם אוחז במדרגה זו, זו המדרגה הכי עליונה שאדם צריך להגיע אליה.
|