שאלה:
מאת אורטל: תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר אמור א' דראש חודש אייר ה'תשע"ד שלום רב אל אורטל תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל הפליג מאד מאד במעלת הפאות, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן י"ז) כשיהודי מנענע עם הפאה גורם נחת רוח גדול להקדוש ברוך הוא, ואמר (חיי מוהר"ן סימן תק"ז) שבפאות יש בזה סודות גדולים, ובפרט פאות תלתלים שקורין גיקרייזלטע פאות, וזה מרומז בפסוק (שיר השירים ה' י"א) "קוצותיו תלתלים", ואנשי שלומינו העידו שבכל פעם לפני שיצא רביז"ל מביתו הרטיב את אצבעותיו וסידר את הפאות שלו שיהיו תלתלים, וכך הוא מנהג חסידי ברסלב, ומה שלאחרונה הולכים עם פיאות מפוזרות וכו' וכו', אין לזה שום מקור בברסלב כלל. כשעוסקים במשא ומתן עם גויים יכולים להניח את הפיאות מאחורי האוזן אם נצרך לכך, אבל בעת התפילה יש קפידה בזוהר שלא יהיה שום שערות על גבי האוזן. את השפם יכולים לתקן כשמעכב את האכילה. אשרי מי שזוכה לגדל זקן ופיאות ואינו מתבייש מאף אחד עם הזקן והפיאות שלו, וכתב מוהרנ"ת ז"ל (לקוטי הלכות גילוח הלכה ג' אות ב') עיקר הדת ישראל ועיקר היהדות תלוי בזקן ופיאות, ובהם ניכר היהודי, כי הוא מזרע ברך השם מזרע ישראל. ומי שרוח אחרת עמו חס ושלום, ורוצה לכפור חס ושלום באלקי ישראל, תחילת הכפירה הוא שמשליך חס ושלום מעליו הזקן והפיאות, כי באמת כל דת ישראל הקדוש הוא תלוי בזקן ופיאות וכו', עיין שם.
|