שאלה: מאת חיים: אל רום מעלת כבוד הדרת קדשו, הרב הצדיק המפורסם אדמו"ר מוהרא"ש שליט"א, נשיא מוסדות "היכל הקודש", המפורסם לשבח ולתהילה בכל אתר ואתר. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר שלח י"ב סיון ה'תשע"ד שלום וברכה אל חיים נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן א') שהיצר הרע מתלבש את עצמו במצוות, ולכן הוא מסית אותך להכניס באייפון וכו' או בטלפון הנייד וכו' תנ"ך וששה סדרי משנה וכו' כדי שתוכל ללמוד בכל מקום שאתה בא וכו', ואתה לא רואה ולא מבין שזו רק עצת היצר שרוצה להפיל אותך בנוקבא דתהומא רבה. אני מוכרח להגיד לך כי היום הזה יש קליפה עצומה שכובשת כל חלקה טובה, ומקררת את האמונה ואת היראת שמים מבר ישראל, ומכניסה בו כפירות ואפיקורסות, והוא הכלי משחית הנקרא מחשב (מכשף) המחובר לאינטרנט, או אייפד, או בלקברי וכו', שבזה יכולים לראות כל מיני שיקוץ תיעוב עירום וזיהום ומאמללים את עצמם וכו', כי על ידי שמסתכלים בזבל ובלכלוך הזה וכו' נדבקת בו כל הזוהמא של העירום והתיעוב וכו' וכו', עד שנעשים מכורים לזה וקשה מאד מאד לצאת מזה, כי זה בדיוק כמו שאחד מכור לסמים וכו' או אחד מכור לשתיית אלכוהול וכו', כמו כן מי שיש לו מחשב המחובר לאינטרנט או שאר כלי משחית שיכולים לראות בזה כל מיני עירום וזיהום וכו' וכו', אדם נעשה מכור לזה וקשה לו לצאת מזה וכו', וזה שורף לו את כל המוח ובוערות בו כל התאוות הרעות, והראש והמוח שלו נעשים מטומטמים לגמרי מרוב הניאוף והלכלוך שמסתכלים בזה, והלב מתעקם בעקמומיות עד שנכנסים בו ספיקות באמונה, ונעקרים ממנו יתברך, ולכן העיקר ראה לזרוק מהבית מחשב שמחובר אל אינטרנט או אייפד או בלקברי וכו' וכו', כי כך אמרו חכמינו הקדושים (סנהדרין מה.) אין יצר הרע שולט אלא במה שעיניו רואות; ואמר החכם "אין חוצץ בפני התאווה כעצימת העינים", ואמר "אין לך אבר באברי האדם שיגרום לו מכשול כמו העינים". ואני מוכרח להגיד לך שהרבה בתים נהרסו לגמרי רק מפני שהיה להם מחשב שמחובר אל אינטרנט בבית, והבעל או האשה התחילו להתכתב דרך הפייסבוק וכו' וכו' וכך נפלו בפח, ולבסוף או הבעל או האשה ברחו מהבית וכו', ודבר זה מאד מאד מצוי בעיתים הללו, ואף שזה נדמה כאילו זו הגזמה וכו', אבל רבים נפלו בפח בשביל הכלי הארור הזה וכו' ונשבר ביתם, ולבסוף התגרשו רחמנא לישזבן, ולכן אסור בהחלט שיהיה בבית מחשב שמחובר לאינטרנט, כי זה הורס כל חלקה טובה של היהדות, ומוריד את היראת שמים עד השאול תחתית רחמנא לישזבן, ומה גם שמאבדים את הילדים, כי ילד או ילדה שלוקחים כלי משחית כזה בתוך ידיהם וכו', הם כבר נופלים בשאול תחתית ומתחתיו, ולכן אשרי מי שמבער את החמץ הזה מביתו, ואז השכינה תשמור עליו. ולכן מצא הס"מ לעצמו עצה שהתלבש את עצמו במצוות כאילו שיכניס בזה את כל התנ"ך ואת כל הששה סדרי משנה ואת כל הש"ס וכו' וכו', ואומר לאדם הנה כך תוכל ללמוד גם בהיותך על הדרך, ואדם לא יודע ולא מרגיש שהס"מ שם לו מלכודת תחת רגליו, ומפילו בנוקבא דתהומא רבה, ולכן היזהר והישמר שלא תעשה דבר כזה, כי תיפול בנפילה כזו שלא תוכל לצאת מזה. אף אחד לא מכריח אותך ללמוד בפעם אחת הרבה וכו', ידוע מה שאמר רביז"ל למוהרנ"ת ז"ל "מעט גם כן טוב", ואמרו חכמינו הקדושים (תנחומא פנחס י"א) למה נמשלה תורה לתאנה? שרוב האילנות הזית והגפן והתמרה נלקטין באחד, והתאנה נלקטה מעט מעט. וכך התורה – היום לומד מעט ולמחר הרבה לפי שאינה מתלמדת לא בשנה ולא בשתים; ואמרו (דברים רבה פרשה ח' סימן ד') הטיפש הזה תמה איך יכולים ללמוד כל כך הרבה. אמר רבי ינאי: למה הדבר דומה? לככר שהיה תלוי באויר, טיפש אומר: מי יוכל להביאו? ופקח אומר: לא אחד תלה אותו? מביא סולם או קנה ומוריד אותו. כך כל מי שהוא טיפש, אומר: אימתי אקרא כל התורה? ומי שהוא פיקח מהו עושה? שונה פרק אחד בכל יום ויום עד שמסיים כל התורה כולה; ואמרו (ויקרא רבה פרשה י"ט סימן ב') מי שטיפש אומר: מי יכול ללמוד את התורה? נזיקין ל' פרקים, כלים ל' פרקים. מי שפיקח מהו אומר? הריני שונה שני הלכות היום שני הלכות למחר עד שאני שונה את כל התורה כולה; ואם אדם יאמר הרי איך אני יכול לדמות את עצמי אל החכם הזה שזכה ללמוד את כל התורה כולה, על זה כבר אמרו (שם) מי שטיפש אומר: מי יכול ללמוד תורה שבלבו של חכם? מי שפיקח אומר: והוא לא מאחר למדה? אלא הריני לומד שתי הלכות היום ושתים למחר עד שאני לומד את כל התורה כולה. וכן אם אדם יאמר הרי אני לומד ושוכח, למה לי ללמוד ולייגע, על זה כבר אמרו (שם) משל לטרסקל נקוב ששכר בעליו פועלים למלאתו, מי שטיפש מהו אומר? מה אני מועיל? מכניס בזו ומוציא בזו. מי שפיקח מהו אומר? ולא שכר כל חבית וחבית אני נוטל? כך מי שהוא טיפש, מהו אומר? מה אני מועיל ללמוד תורה ומשכחה?; עיין שם. ולכן אסור להיות בטלן, אלא ללמוד בכל יום קצת מקרא, קצת משנה, קצת גמרא, קצת שולחן ערוך וכו' וכו', ובמשך הימים והשנים זוכים לסיים את כל התורה כולה, וכשיוצאים מזה העולם התורה מלווה אותו וכו', ומקדמת את פניו שם בעולם הבא. אשרי מי שאינו מטעה את עצמו בזה העולם כלל, והוא מסתכל על תכליתו הנצחית, ואז טוב לו כל הימים.
|